Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-24@15:44:09 GMT

ظریف: آمریکا فروش سلاح به امثال صدام را پایان دهد

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۴۰۱۹۸

ظریف: آمریکا فروش سلاح به امثال صدام را پایان دهد

به گزارش ایسنا، محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان با انتشار تصاویری از آثار جنگ تحمیلی در شهر خرمشر در دهه ۱۹۸۰ و همچنین بمباران یمن و غزه در صفحه توئیتر خود نوشت: صدام به مدت هشت سال شهرهای کشورمان را به وسیله موشک‌ها و بمب‌هایی که از شرق و غرب تامین می‌شد، نابود کرد اما هیچ کس ابزاری برای دفاع به ما نفروخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه نوشت: ما هیچ راه دیگری جز اینکه تسلیحات دفاعی خود را بسازیم، نداشتیم. اکنون آنها هستند که اعتراض می‌کنند. آمریکا به جای دامن زدن به این مسئله باید فروش سلاح به افراد مشابه صدام را متوقف کند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۰۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور مجوز حمل سلاح برای معلمان مدارس در تنسی آمریکا

قانونگذاران ایالت تنسی لایحه صدور مجوز برای حمل سلاح توسط معلمان در مدارس را تصویب کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، مجلس نمایندگان ایالت تنسی با 68 رای موافق در برابر 28 رای مخالف لایحه صدور مجوز برای حمل سلاح مخفی توسط معلمان در مدارس را تصویب کرد. سنای ایالتی نیز اوایل ماه جاری این لایحه را تصویب کرده بود.

براساس این گزارش، ایالت تنسی از تیراندازی سال گذشته در مدرسه نشویل در این ایالت که منجر به کشته شدن 3 دانش آموز شده بود، بحث ها درباره این لایحه را آغاز کرده بود. اما برخی دموکرات های این مجلس، اعتراضاتی را در داخل مجلس علیه این طرح به راه انداختند که منجر به توقف مرحله‌ای بررسی این لایحه از سال گذشته تاکنون شده بودند.

این در حالی است که جمهوری خواهان و بسیاری دیگر از محافظه کاران اغلب خواستار مسلح شدن معلمان در پاسخ به تیراندازی های متعدد در مدارس سراسر کشور طی 25 سال گذشته شده‌اند. حامیان این لایحه بر این باورند که معلمان مسلح از تیراندازی در مدرسه جلوگیری می کنند اما مخالفان معتقدند وجود اسلحه در مدرس احتمالا تنها منجر به وقوع تیراندازی های تصادفی هولناک می شود.

مرکز قانونی گیفورد که یک گروه ایمنی مربوط به سلاح است، اعلام کرد حدود نیمی از ایالت های آمریکا به معلمان و یا دیگر کارکنان مدرسه اجازه داده اند تا در محیط مدرسه سلاح حمل کنند.

براساس لایحه تصویب شده در این باره در ایالت تنسی، هر فردی که می خواهد در مدرسه یک سلاح مخفی حمل کند، باید دستکم 40 ساعت آموزشی را به عنوان پلیس مدرسه گذرانده باشند. هزینه آموزش به همراه اسلحه باید توسط خود معلم پرداخت شود.

همچنین براساس این لایحه، هویت معلم یا کارکنانی که اسلحه حمل می کنند، فاش نخواهد شد مدیران مدارس نیز باید معلمی را که می خواهد سلاح حمل کند، تایید کرده و ماموران محلی اجرای قانون نیز باید از هویت حاملان سلاح اطلاع داشته باشند.

این در حالی است که دادگاه عالی آمریکا در مورد کنترل قوانین مربوط به نوعی سلاح دست ساز موسوم به «اسلحه ارواح» تصمیم گیری می کند.در حالی که دولت جو بایدن با افزایش چشمگیر استفاده از این سلاح های غیر قابل ردیابی در جرایم سراسر کشور مبارزه می کند.

سلاح های ارواح نوعی سلاح های دست ساز هستند که افراد می توانند کیت آن را خریداری کرده و به راحتی در مدت زمان کوتاهی با وصل کردن قطعات مختلف آن در کنار هم، سلاحی مرگبار و بدون سریال ساخت و غیر قابل ردیابی بسازند.

بالا گرفتن خشونت‌های مسلحانه در آمریکا تا حدی است که هر هفته شاهد تیراندازی‌های خونین در نقطه‌ای از ایالات متحده هستیم. این تیراندازی‌ها در مکان‌های عمومی مانند مدارس، مراکز خرید و کلیساها به شکل چشمگیری افزایش یافته است. بسیاری از این جرایم با این نوع سلاح ها انجام شده است.

گفته می‌شود آمار بالای تیراندازی‌های جمعی در آمریکا موجب اضطراب و ناامنی مردمی شده و بحث‌های سیاسی زیادی را به راه انداخته است. منتقدان افراطی‌های جمهوری‌خواه حامی سلاح را به همکاری خیانت‌آمیز با لابی‌های اسلحه متهم می‌کنند.

در سال‌های اخیر، گروه‌های لابی ضد اسلحه البته در آمریکا نفوذ پیدا کرده‌اند، اما در راس سیاست، به دلیل توازن قوا در سنا و محدودیت‌های سیستمی، هنوز کار چندانی انجام نشده است. بنابراین جمهوری خواهان همچنان در کنار صاحبان اسلحه هستند و دموکرات ها با پروژه های خود به جایی نمی رسند. برخی می گویند، بایدن به سادگی می تواند دستورات اجرایی صادر کند، یا وضعیت اضطراری بهداشت عمومی را اعلام کند و با توجه به تلفات خشونت با سلاح، اقدامات متقابل را انجام دهد. با این حال، در هر دو مورد، لغو این امر آسان خواهد بود و تا انتخابات بعدی هم تنها چند ماه دیگر باقی مانده است.

انجمن ملی سلاح آمریکا (NRA) یکی از قدرتمندترین سازمان های غیرنظامی در این کشور است که منافع صاحبان اسلحه و کسانی را که آن را ضروری می دانند هدایت می کند.

این انجمن ممکن است در سال‌های اخیر بخشی از نفوذ خود را از دست داده باشد و دیگر به اندازه سال 2016 که حدود 54 میلیون دلار برای مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری هزینه کرد قدرت مالی نداشته باشند. اما لابی اسلحه و حامیان آن پس از آن هم حدود 33 میلیون دلار در انتخابات ریاست جمهوری 2020 سرمایه گذاری کردند. یکی از اهداف اصلی آن ها جلوگیری از قوانین سختگیرانه علیه صاحبان اسلحه است.

در این شرایط، دموکرات های حاکم به ویژه طرفدار قوانین سخت گیرانه حمل اسلحه هستند، در حالی که جمهوری خواهان مخالف آن هستند. اما اکثریت نمایندگان سیاسی آمریکا علیه کشیدن دیوار قانونگذاری در مجلس سنای ایالات متحده در برابر این مسئله هستند. برای اجرای چنین پروژه ای اکثریت 60 درصدی در کنگره لازم است که وجود ندارد.

2 کشته و 6 زخمی بر اثر تیراندازی در ممفیس آمریکازخمی شدن 5 نوجوان بر اثر تیراندازی در مریلند

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صدور مجوز حمل سلاح برای معلمان مدارس در تنسی آمریکا
  • ایالت تِنسی لایحه حمل سلاح برای آموزگاران را تصویب کرد!
  • ارسال سلاح و تجهیزات آمریکایی به اوکراین و اسراییل انجام می‌شود
  • یک سال پس از تیراندازی مرگبار در مدرسه نشویل آمریکا
  • باخت تیلور بار روانی را از تیم ملی کشتی کم کرد
  • پایان سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • دادگاه عالی آمریکا درباره اسلحه ارواح تصمیم می‌گیرد
  • گروسی: ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست
  • یا سرم می‌رود یا سر صدام را می‌آورم!
  • سفر پریناز ایزدیار با رضا عطاران به کاخ صدام حسین!