Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-25@22:06:32 GMT

افزایش ۴۵ درصدی صادرات غیرنفتی در کشور

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۴۰۲۱۵

افزایش ۴۵ درصدی صادرات غیرنفتی در کشور

تین‌نیوز | 

 سرپرست سازمان توسعه تجارت گفت: در سه ماهه نخست امسال ۴۰ میلیون تن صادرات غیرنفتی از نظر وزنی در کشور انجام شد که نسبت به فصل بهار سال قبل ۴۵ درصد افزایش دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، محمدرضا مودودی در جمع خبرنگاران در بوشهر توسعه صادرات کالای غیرنفتی را در اولویت برنامه‌ها دانست و اظهار داشت: سال قبل افزون بر 44 میلیارد دلار کالای غیرنفتی صادر شد که نسبت به سال ماقبل آن افزایش نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، تراز تجاری کشور را مثبت دانست و تصریح کرد: تراز تجاری کشور در سه ماه نخست امسال با توجه به افزایش صادرات غیرنفتی مثبت است که نشان از موفقیت‌های طرح‌های حوزه تجارت خارجی است.

سرپرست سازمان توسعه تجارت از افزایش 45 درصدی صادرات محصولات غیرنفتی از نظر وزنی خبر داد و بیان کرد: در سه ماه نخست امسال افزون بر 40 میلیون تن کالای غیرنفتی صادر شده است که نسبت به 28 میلیون تن در سه ماه نخست سال قبل رشد 45 درصدی نشان می‌دهد.

مودودی با اشاره به حجم ارزشی صادرات غیرنفتی در کشور خاطر نشان کرد: در مدت یاد شده به ارزش 11.5 میلیارد دلار صادرات غیرنفتی در  گمرکات ثبت شده که نسبت به سه ماه نخست سال قبل تغییری نداشته است.

وی، بیان کرد: با توجه به ثباتی که در حوزه اقتصاد به کشور برگشته شاهد تحقق اهداف مورد انتظار در سال 1398 هستیم.

سرپرست سازمان توسعه تجارت، ظرفیت استان بوشهر در حوزه تجارت را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: بوشهر دارای قابلیت‌های بالایی در عرصه تجارت خارجی است چراکه بین 20 تا 25 درصد صادرات کشور از استان بوشهر انجام می‌شود.

مودودی با تاکید بر رونق اقتصادی و تجارت خارجی بیان کرد: امید می‌رود رونق به بنادر برگردد و شاهد باشیم که ظرفیت‌های ایجاد شده  در استان بوشهر ارزش افزوده مناسبی برای کشور به ارمغان بیاورد.

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۰۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۰ درصدی کشف تخلفات اضافه بار در استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ بابک کاوه ئیان افزود: براساس سامانه‌های هوشمند جاده‌ای، ۲۹ درصد از ناوگان باری در جاده‌های استان در سال گذشته دارای اضافه بار بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه افزایش تناژ به شدت زیر ساخت راه و ایمنی جان مردم را در استان به مخاطره می‎اندازد، اظهار داشت: در این راستا شناسایی و برخورد با متخلفین اضافه تناژ در سال گذشته با جدیت بیشتری در دستور کار قرار گرفت و این روند امسال نیز ادامه دارد.

کاوه ئیان گفت: اضافه تناژ ناوگان، علاوه بر این که سیستم ترمز خودرو را به مخاطره می‎اندازد و درصورت برخورد با خودرو‌های سواری حادثه آفرین است، زیرساخت جاده‌ای را نیز به شدت تخریب می‌کند.

وی یادآور شد: بیشترین اضافه تناژ مربوط به ناوگان حمل مصالح ساختمانی است که در محور‌های مواصلاتی "بوشهر-برازجان"، "برازجان- دالکی" و جاده‌های پیرامونی شهر‌های "کنگان"، "دیر" و "خورموج" رخ می‌دهد.

کاوه ئیان بیان کرد: نظارت بر اضافه تناژ ناوگان در قالب گشت‌های مشترک با پلیس راه و انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل کالا در کلیه محور‌ها به خصوص مبادی بارگیری معادن و پاسگاه‌های پلیس راه انجام می‌شود.

وی افزود: همچنین از طریق نظارت و کنترل ناوگان باری توسط باسکول‌های ثابت و سیار در مبادی بارگیری (معادن)، اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از اضافه تناژ صورت می‌گیرد.

کاوه ئیان یادآور شد: ناوگان باری که فاقد بارنامه یا دارای اضافه تناژ باشند، با همکاری پلیس راه مشمول توقیف وسیله نقلیه، لغو کارت هوشمند راننده و ناوگان می‌شوند.

دیگر خبرها

  • افزایش ۴۷ درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین
  • فولاد چین در تجارت جهانی پررنگ شد
  • ونزوئلا استفاده از ارز دیجیتال را در تجارت نفت افزایش می‌دهد
  • تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز ۱۱ میلیون دلار گذشت
  • تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار گذشت
  • رشد ۹ درصدی عملیات کانتینری تخلیه و بارگیری کالا در بنادر کشور
  • ۱.۵ میلیارد دلار صادرات واحد‌های صنعتی استان تهران در سال گذشته
  • سهم ۱۷ درصدی تهران از صادرات کشور/ ۲۰۰ واحد راکد احیا شد
  • افزایش ۲۰ درصدی کشف تخلفات اضافه بار در استان بوشهر
  • افزایش 22 درصدی ارزش صادرات صنایع دستی از آذربایجان‌غربی