Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-29@09:37:40 GMT

فعالیت 1700 پزشک در استان مرکزی جراح اطفال نداریم

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۴۰۲۸۰

فعالیت 1700 پزشک در استان مرکزی جراح اطفال نداریم

رئیس سازمان نظام پزشکی استان مرکزی به تشریح آمار پزشکان موجود در این استان و نیز به بیان کمبودهای این حوزه پرداخت.

دکتر حسن طاهراحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه مرکزی، اظهار کرد: در سراسر استان قریب به 1700 پزشک وجود دارد که افزون بر 950 نفر از این تعداد پزشک عمومی و دندانپزشک و مابقی پزشک یا دندانپزشک متخصص و بالغ بر 50 نفر نیز پزشکان فوق تخصص هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه حضور این تعداد پزشک در استان نیاز حدود 90 درصد مردم را تامین می‌کند، افزود: البته در برخی رشته‌های تخصصی نظیر جراحی مغز و اعصاب، رادیولوژی، گوش، حلق و بینی، چشم و برخی فوق تخصص‌ها نظیر آسم و آلرژی اطفال و نفرولوژی با کمبود مواجه هستیم.

طاهراحمدی افزود: خوشبختانه حضور پزشکان فوق تخصص در مرکز استان نظیر نفرولوژی بزرگسال و اطفال بیشتر شده و چندین پزشک فوق تخصص در این رشته به بیماران خدمات لازم را ارائه می‌دهند. پزشکان فوق تخصص در مراکز استان و شهرهای بسیار بزرگ کشور حضور پیدا می کنند، از این رو به جز در مرکز استان در سایر شهرها با خلاء پزشکان فوق تخصص مواجه هستیم.

وی به حضور تنها یک پزشک جراح عروق در استان اشاره کرد و افزود: حضور تنها یک پزشک جراح عروق در استان ناکافی است و در آینده به دلیل انتقال پزشک متخصص خون، در این رابطه نیز با کمبود مواجه خواهیم بود. همچنین جراح اطفال در سطح استان اصلا وجود ندارد. تنها یک پزشک جراح اطفال به دلیل اینکه بومی ساوه است در این منطقه حضور پیدا می کند که البته حضور او دائمی نیست.

طاهراحمدی با اشاره به برخی کمبودهای حوزه پزشکی در شهرهای مختلف استان گفت: در برخی شهرهای استان مرکزی حتی با کمبود پزشک متخصص مغز و اعصاب، اطفال، زنان و بیهوشی مواجه هستیم.

وی به وضعیت استقرار پزشک در روستاهای استان نیز اشاره کرد و گفت: پس از اجرای طرح تحول نظام سلامت میزان حضور پزشکان در روستاها بیشتر شده و کمبود پزشک در روستاها خیلی مشهود نیست، در حالیکه قبل از اجرای این طرح شاهد کمبود جدی پزشک در روستاها بودیم.

رئیس سازمان نظام پزشکی استان مرکزی در ادامه افزود: با وجود اینکه کمبود در حوزه پزشکی استان وجود دارد، اما این میزان کاستی آسیب جدی به حوزه سلامت مردم وارد نمی‌کند و می توان گفت بخش اعظمی از نیازهای مردم استان به پزشکان در رشته های مختلف تامین می شود.

وی در ادامه گفت: براساس شاخص های وزارت بهداشت در شهرهای زیر 50 هزار نفر نظیر شهرستان‌های تفرش، آشتیان، کمیجان، خنداب، دلیجان، محلات، زرندیه و ... قانونا باید پزشک متخصص در پنج رشته اطفال، داخلی مردان و زنان، جراحی عمومی و بیهوشی حضور داشته باشد اما انتظار مردم فراتر از این است و انتظار دارند که پزشکان بیشتری در رشته‌های تخصصی متفاوت در این نقاط مستقر شوند.

طاهراحمدی افزود: در سطح استان مرکزی وضعیت خوب است. در شهرستانی نظیر دلیجان و سایر شهرهای استان شاهد حضور متخصص ارتوپد، اورولوژی، چشم، قلب و رادیولوژی هم هستیم. البته به دلیل محدودیت در برخی از تخصص‌ها نظیر رادیولوژی ممکن است یک متخصص شهرهایی مانند تفرش، آشتیان و فراهان را  پوشش دهد.

وی در ادامه گفت: در حدود هشت سال قبل میزان حضور دندانپزشک متخصص در سطح استان بسیار کم بود اما امروز بالغ بر 40 دندانپزشک متخصص در شهرهای مختلف استان حضور داشته و به مردم خدمات لازم را ارائه می‌دهند.

 

 

Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال آلرژی استان مرکزی پزشک زنان مردان و زنان قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۰۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دکتر پرستو بخشی خودکشی کرد؟ | واکنش رسمی وزارت بهداشت به مرگ یک متخصص قلب | نام این پزشک متخصص زن در لیست سیاه وزارت بهداشت بود؟

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، پدرام پاک آیین، سخنگوی وزارت بهداشت ضمن اظهار تأسف از درگذشت خانم دکتر پرستو بخشی با اعلام این مطلب که علت مرگ این پزشک هنوز از سوی پزشکی قانونی تعیین نشده، گفت: وزارت بهداشت در خصوص تعویق یکساله آغاز به طرح خانم دکتر بخشی ، تغییر قالب خدمت ایشان از آموزشی به درمانی و همچنین انتخاب شهرستان محل خدمت وی ، همکاری کامل را با ایشان به عمل آورده؛ به طوری که تعیین شهرستان نورآباد به عنوان محل خدمت، انتخاب شخص ایشان بوده و وزارت بهداشت در هیچ یک از این مراحل به هیچ گونه خوداظهاری یا مدرکی که حاکی از بیماری روحی ایشان باشد، دسترسی نداشته است.

پاک آیین گفت : هنوز علت مرگ خانم دکتر پرستو بخشی، دستیار تخصص از سوی پزشکی قانونی اعلام نشده است.
ایشان طرح تخصص خود را به مدت یک سال به تعویق انداخته بود که وزارت بهداشت، در این زمینه همکاری لازم را با وی به عمل آورده، و با شروع طرح ایشان به فاصله یک سال بعد موافقت شده بود.

وی افزود : خانم دکتر بخشی یکبار در سال ۱۴۰۱ ، درخواست جابجایی محل خدمت خود را بدون اشاره به هرگونه شرایط خاص یا ابتلا به بیماری روحی به کمیسیون تعهدات نیروهای متخصص ارائه کرد؛ اما از آنجا که طرح خود را اساسا آغاز نکرده و به مدت یک سال به تعویق انداخته بود، طبعا درخواست جابه جایی نیز بلاموضوع ماند.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ هم که سال شروع طرح ایشان است، اساسا درخواستی از سوی ایشان به کمیسیون تعهدات ارائه نشده بود.

پاک آیین اضافه کرد : انتخاب شهرستان محل طرح در استان لرستان و گذراندن طرح در قالب درمانی به جای آموزشی در شهرستان نورآباد ،بنا به خواست شخص مرحوم دکتر بخشی با هدف کاهش مدت طرح صورت گرفته و از سوی وزارت بهداشت در این زمینه ،مانعی ایجاد نشده و اصراری نیز انجام نگرفته است.

پاک آیین با اشاره به این که کمیسیون تعهدات نیروهای متخصص در صورت مشاهده سوابق بیماری روحی، پرونده دستیاران را به شورای عالی پزشکی ارجاع می دهد و شورای مذکور ، آنها را برای خدمت به نزدیکترین محل به اقامتگاه ایشان اعزام می کند، گفت : با این حال در خصوص خانم دکتر بخشی سوابقی مبتنی بر بیماری در دست نبوده است.

دستیار وزیر بهداشت در پایان تصریح کرد : بر خلاف ادعای برخی رسانه های بیگانه در خصوص درج نام ایشان در لیست سیاه وزارت بهداشت، اساسا چنین لیستی وجود نداشته که نام ایشان یا دیگری در آن ثبت شده باشد.

کد خبر 841063 برچسب‌ها وزارت بهداشت و درمان خبر مهم خودکشی پزشکی

دیگر خبرها

  • این جراح کوچک خون‌آشام را بشناسید
  • ثبت ۷۶۱۸ شکایت درمانی در سامانه ۱۹۰/ بررسی نبود پزشک متخصص
  • اطلاعیه دانشگاه علوم پزشکی لرستان درپی درگذشت یکی از پزشکان متخصص استان
  • دکتر پرستو بخشی خودکشی کرد؟ | واکنش رسمی وزارت بهداشت به مرگ یک متخصص قلب | نام این پزشک متخصص زن در لیست سیاه وزارت بهداشت بود؟
  • کمبود پزشک طب اورژانس در بیمارستان فردوس
  • چرا پزشکان خودکشی می‌کنند؟
  • جزئیات فوت "پرستو بخشی" در بیمارستان نورآباد دلفان
  • واکنش تند یک پزشک به مسوئلان پس از خودکشی خانم دکتر جوان
  • جزییات مرگ «پرستو بخشی» دکتر جوان + توضیحات رسمی
  • جزئیات مرگ نابهنگام دکتر پرستو بخشی متخصص قلب