Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-23@06:53:22 GMT

حمله تروریستی به اتوبوس حامل نظامیان سوری

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۴۰۲۸۹

حمله تروریستی به اتوبوس حامل نظامیان سوری

به‌ گزارش ایکنا به‌ نقل از پایگاه خبری روسیا‌ الیوم یک بمب صبح امروز چهارشنبه، در مسیر اتوبوس حامل نظامیان سوری در جاده «الیادوده» شهر درعا منفجرشد که به کشته‌شدن 5 نظامی و مجروح شدن 16 تن دیگر منجرشد.
 
یک منبع نظامی در این باره توضیح داد: تروریست‌ها داخل اتوبوس سربازان سوری که درحال رفتن از منازل خود به‌سمت پادگان نظامی بودند، بمبی را کار گذاشته‌ بودند که با انفجار آن، شماری از سربازان سوری کشته و زخمی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
با وجود گذشت دو سال از آزادی استان «درعا» از چنگال تروریست‌ها، اما همچنان شمار زیادی از هسته‌های خاموش مسلح، در این استان دیده می‌شوند.
 
طی یک‌ سال گذشته این استان شاهد بسیاری از حملات تروریستی علیه مواضع نظامی وابسته به ارتش سوریه بوده‌ است.   همچنین در انفجار تروریستی دیگری در محله «غویران » شهر «حسکه» که امروز رخ داد؛ دو غیرنظامی زخمی شدند.
براساس اعلام خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)، انفجار خودروی بمب‌گذاری شده از نوع سوزوکی بود و این انفجار منجر به زخمی شدن دو غیرنظامی و خساراتی به منازل منطقه شد.  
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن بین الملل ایکنا سوریه بمب قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۰۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسیج مردمی عراق: انفجار در کالسو در اثر حمله بوده است

نیرو‌های بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) تاکید کردند که گزارش‌های اولیه نشان می‌دهد که انفجار اخیر در پست فرماندهی آنها در پایگاه نظامی کالسو به دلیل یک حمله بوده است.

بیانیه این گروه در تناقض با منابع دولتی عراق است که اعلام کردند هیچ هواپیمای بدون سرنشین یا جنگنده در حریم هوایی در جریان این حادثه حضور نداشته است.

نیرو‌های بسیج مردمی عراق گفت که تحقیقات برای تعیین علت انفجار و دستگیری عاملان این حمله همچنان ادامه دارد.

رسانه‌های عراقی از وقوع انفجار در پایگاه نظامی «کالسو» در شمال استان بابل (جنوب بغداد) خبر دادند. پایگاه کالسو، پایگاه مشترک ارتش عراق، پلیس فدرال و نیرو‌های الحشدالشعبی به شمار می‌رود.

سازمان الحشدالشعبی اعلام کرد بمباران آمریکایی‌ها علت انفجار در این پایگاه بوده است. ️یک مقام آمریکایی، اما در مصاحبه با شبکه پی‌بی‌اس مدعی شد که ارتش آمریکا در منطقه‌ای که انفجار در آن رخ داده، هیچ فعالیتی نداشته است.

ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) هم بامداد شنبه گزارش‌ها درباره حمله هوایی این کشور به یک پایگاه نظامی در استان بابل عراق را رد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • حمله پهپادی به پایگاه نظامی عین‌الاسد
  • حمله پهپادی به عین الاسد
  • حمله پهپادی به پایگاه نظامی «عین الاسد»
  • حملات پهپادی به پایگاه نظامیان آمریکایی در سوریه
  • حمله پهپادی به یک پایگاه آمریکایی در شمال سوریه
  • هلاکت نظامی صهیونیست زخمی‌شده در حمله حزب‌الله به «عرب العرامشه»
  • داعش مسئول حمله تروریستی کابل
  • بسیج مردمی عراق: انفجار در کالسو در اثر حمله بوده است
  • یک شهید و هشت زخمی در حمله به مقر حشد الشعبی عراق
  • یک شهید و هشت زخمی در حمله به مقر حشد شعبی عراق