Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-25@04:31:49 GMT

آیا شماره پروین طلسم شده است؟

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۴۰۴۰۷

آیا شماره پروین طلسم شده است؟

شماره 7 پرسپولیس به سروش رفیعی هم وفا نکرد.

به گزارش مشرق، علی پروین بدون شک یکی از اسطوره‌های فوتبال ایران و باشگاه پرسپولیس است. او که کاپیتان تیم ملی ایران در جام جهانی 1978 آرژانتین بود، بیش از 15 سال شماره 7 پرسپولیس را بر تن کرد. بعد از خداحافظی پروین با شماره 7 از فوتبال در بازی پرسپولیس و دارایی در تیرماه سال 1366، بازیکنانی که تصمیم گرفته بودند شماره پروین را در پرسپولیس بپوشند همیشه سنگینی پوشیدن انتخاب شماره پروین را حس می‌کردند و اکثرا هم نتوانستند در پرسپولیس با شماره پروین عملکرد قابل قبولی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
سروش رفیعی آخرین بازیکنی است که با وجود اینکه در دو نیم فصل شماره 7 را در پرسپولیس پوشید و دو قهرمانی هم بدست آورد اما در نهایت از باشگاه با تصمیم گابریل کالدرون کنار گذاشته شد. به بهانه کنار گذاشتن رفیعی، در این گزارش عاقبت وارثان شماه 7 پروین را بررسی کرده‌ایم. 

اولین‌ها

کوروش لرستانی اولین بازیکنی بود که بعد از علی پروین شماره 7 پرسپولیس را بر تن کرد. لرستانی البته فقط برای یک بازی شماره پروین را پوشید و با توجه به حضور ستاره‌های فوتبال ایران در پرسپولیس، کمتر فرصت بازی کردن در جمع سرخپوشان را پیدا کرد و نتوانست نامی بزرگ از خود در تاریخ باشگاه پرسپولیس به یادگار بگذارد. 

بعد از لرستانی، عبدالله ریاحی دومین بازیکنی بود که در اوایل دهه 70 در جام نقش جهان که در اصفهان برگزار می‌شد شماره 7 را پوشید. این بازیکن هم هیچ زمانی نتوانست نامی در فوتبال ایران برای خود دست و پا کند. 

سومین بازیکنی که بعد از پروین شماره 7 را پوشید، فقط یک بازی توانست با این شماره به میدان برود و بعد از بازی اول، شماره 7 سرخپوشان پایتخت را دیگر نپوشید. محمود شافعی در سال 1374 در یک تورنمنت که در کشور سنگاپور برگزار می‌شد شماره‌ی 7 پرسپولیس را پوشید و بعد از آن با اعتراض هواداران به جای شماره 7، شماره 19 که قبل از او محمد مایلی‌کهن بر تن می‌کرد را پوشید. شافعی در سال 1374 در بازی‌ پرسپولیس مقابل ماشین سازی تبریز که به قهرمانی سرخ‌ها در لیگ ایران منجر شد، گل قهرمانی پرسپولیسی‌ها را زد.

حامد کاویانپور هم در یک بازی در جام باشگاه‌های آسیا که در عراق برگزار شد مقابل الزورا شماره پروین را پوشید اما بعد از اینکه با اعتراض برخی هواداران رو به رو شد بعد از آن بازی این شماره را کنار گذاشت و ابتدا شماره 11 و بعدها هم شماره 10 و 8 سرخپوشان پایتخت را بر تن کرد. 

بیشتر بخوانید:

انتقاد تند سروش رفیعی از مدیران پرسپولیس واکنش تابش به خبر مذاکره با سروش رفیعی

بهترین وارث

بدون شک حمید استیلی بهترین وارث شماره 7 پروین بود. استیلی بعد از زدن گل قرن به آمریکا در جام جهانی 1998 فرانسه در اوایل فصل به پرسپولیس پروین پیوست. علی پروین هم که او هم مانند استیلی به جمع سرخپوشان بازگشته بود، برای اولین بار شماره 7 را به یک بازیکن داد و با توجه به محبوبیت حمید در آن روزها و رابطه خوب پروین با این بازیکن، استیلی را انتخاب کرد تا شماره 7 پرسپولیس را بر تن کند. استیلی با شماره 7 پروین در اولین دوره‌ی لیگ برتر همراه با پرسپولیس قهرمانی در فوتبال ایران را تجربه کرد. این بازیکن در نهایت با شماره 25 که بین دو عد 2 و 5 علامت بعلاوه گذاشته بود، از فوتبال و پرسپولیس خداحافظی کرد. 

وقتی شماره پدر به پسر رسید

محمد پروین با آمدن به جمع بزرگسالان پرسپولیس شماره پدر خود در این باشگاه را بر تن کرد. او هم مانند اکثر کسانی که شماره 7 را بعد از پروین در پرسپولیس پوشیدند، نتوانست عملکرد درخشانی در پرسپولیس داشته باشد و موفقیتی هم با شماره 7 پدر در پرسپولیس بدست نیاورد. 

در لیگ هفتم میثم سلیمانی به پرسپولیس پیوست اما با توجه به اینکه سهمیه لیگ برتری پرسپولیسی‌ها پر شده بود او را به صورت قرضی به باشگاه دیگری فرستادند و برای دلجویی قول دادند که در نیم فصل دوم شماره 7 پرسپولیس را بر تن خواهد کرد. سلیمانی مصدوم شد و هیچ وقت رنگ بازی در پرسپولیس را ندید. 

حسین بادامکی که با سر صدای زیاد به پرسپولیس آمده بود، بعد از 2 فصل حضور در این باشگاه برای یک فصل شماره 7 سرخپوشان را بر تن کرد. بادامکی هم با شماره 7 پروین توفیقی بدست نیاورد و در نهایت بعد از یک فصل شماره 7 پروین را کنار گذاشت. بعد از بادامکی، حمیدرضا علی عسگری هم پیراهن شماره 7 پرسپولیس را پوشید اما او هم توفیق خاصی با پیراهن پروین در پرسپولیس کسب نکرد.

قبل از اینکه سروش رفیعی شماره 7 پرسپولیس را بپوشد، علی علیپور بازیکنی بود که می‌خواست شماره 7 پروین را بر تن کند که در نهایت این شماره را نپوشید و با شماره 70 برای پرسپولیسی‌ها به میدان رفت.

منبع: وب سایت برنامه نود

منبع: مشرق

کلیدواژه: دادگاه نجفی بازار سکه و ارز اخبار خودرو علی پروین پرسپولیس سروش رفیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۰۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلسم شکست: تیم ملی والیبال از امروز با سرمربی

به گزارش "ورزش سه"، موریس موتو پائز نهم اسفندماه سال 1402 برای هدایت تیم ملی والیبال مردان ایران در سال 2024 با فدراسیون والیبال به توافق رسید.

این مربی برزیلی – فرانسوی تیم ملی ساعت چهار بامداد امروز (چهارشنبه پنجم اردیبهشت) از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) وارد تهران شد و صبح امروز با سید میلاد تقوی رئیس فدارسوین والیبال دیدار و درخصوص برنامه‌های تیم ملی والیبال کشورمان گفت‌وگو می‌کند. پائز از ساعت 11 صبح با حضور در سالن آزادی فدراسیون در تمرینات تیم ملی والیبال کشورمان شرکت خواهد کرد.

تمرینات تیم ملی والیبال ایران که از شنبه 18 فروردین با حضور 16 بازیکن جوان آغاز شده بود و از روز چهارشنبه 28 فروردین با ورود محمد فلاح، محمد ولی‌زاده، شهروز همایونفرمنش، مهدی مرندی، محمدرضا حضرت‌پور، محمدطاهر وادی و میثم صالحی وارد فاز جدیدی شده بود، از امروز با کادر فنی کامل پیگیری می‌شود تا مردان والیبال ایران خود را برای حضور شایسته در لیگ ملت‌های 2024 آماده کنند.

بازیکنان لژیونر هم پس از بازگشت به ایران با نظر پائز استراحتی کوتاه خواهند داشت و در کمترین زمان ممکن به اردوی تیم ملی اضافه می‌شوند.

پیمان اکبری، علی فتاحی، نوید مشجری، عبدالرضا علیزاده، امیر ملک‌زاده و پویا عزیزی به عنوان مربی، محمدامین شاکری (آنالیزور)، توحید اصغری (بدنساز)، علی حدادی (فیزیوتراپ) و محمدناصر نقره‌ای به عنوان ماساژور دیگر اعضای کادر فنی تیم ملی والیبال کشورمان در اردو هستند.

همچنین مارسلو بدنساز تیم ملی والیبال کشورمان روز دوشنبه دهم اردیبهشت به جمع مردان والیبال ایران در تهران خواهد پیوست و لئوناردو دستیار برزیلی پائز نیز روز جمعه 14 اردیبهشت وارد تهران خواهد شد.

رقابت‌های لیگ ملت‌های 2024 از یکم خردادماه در کشورهای برزیل و ترکیه آغاز می‌شود که به عنوان آخرین مرحله صعود به المپیک پاریس حساسیت و اهمیت این رقابت‌ها را در این سال به حداکثر خود رسانده است.

دیگر خبرها

  • طلسم 2765 روزه پرسپولیس علیه صعود آلومینیوم!
  • داستان عجیب تعویض پیراهن موسیالا با مسی
  • موسیالا فاش کرد: داستان عجیب تعویض پیراهن با مسی
  • اظهارات سینر درباره عبور از نواک و شکست دادن نادال
  • موسیالا: از مسی تقلید می‌کردم؛ می‌خواستم ببینم آیا می‌توانم مثل او بازیکن سطح بالایی شوم یا نه
  • طلسم شکست: تیم ملی والیبال از امروز با سرمربی
  • پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی؛ طلسم ادامه دارد؟
  • پورعلی‌گنجی دوباره پیراهن شماره هشت پوشید
  • بهترین‌های هفته ۲۴؛ ربیعی طلسم شکست، اصفهانی‌ها برگشتند
  • بیرانوند فعلا نباید به ترکیب برگردد/ این مسابقه شاه کلید قهرمانی پرسپولیس است/ شماره علی پروین برازنده این بازیکن است