Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-20@03:47:01 GMT

تیم داری حرفه‌ای در راستای وظایف شهرداری همدان نیست

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۴۰۵۵۱

تیم داری حرفه‌ای در راستای وظایف شهرداری همدان نیست

رضوان سلماسی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تیم داری شهرداری همدان در رشته فوتبال اظهار داشت: طبق اساسنامه سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری؛ این سازمان وظیفه افزایش زیرساخت‌های ورزشی شهر در راستای گسترش ورزش برای عموم شهروندان در هر رده سنی و در دو بخش آقایان و بانوان را عهده دار است.

وی بابیان اینکه در زمان تصویب بودجه از شهرداری خواسته بودیم در صورت تمایل به تیم داری راهکارهای قانونی انجام این کار را تا پایان اردیبهشت‌ماه سال جاری به کمیسیون ارائه دهد که علی‌رغم تذکرات مکرر تاکنون پاسخی به کمیسیون ارسال نشده است به هزینه‌های تیم داری حرفه‌ای اشاره کرد و گفت: گسترش ورزش شهروندی در راستای ایجاد سلامتی و نشاط اجتماعی از اصول کاری شهرداری‌ها بوده و شهرداری‌ها ابتدا باید در این حوزه هزینه کنند و در صورت تحقق بودجه بیشتر به فعالیت‌های قهرمانی و حرفه‌ای بپردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلماسی عنوان کرد: ورزش‌های حرفه‌ای در ایجاد تحرک و انگیزه به خصوص در بین اقشار جوانان و نوجوان جامعه بسیار تأثیرگذار است اما همان‌طور که اشاره شد در قوانین فعلی شهرداری این کار با بودجه زیادی که به خود اختصاص می‌دهد جز وظایف شهرداری نیست.

وی بابیان اینکه فعالیت‌های ورزشی حرفه‌ای نیازمند ساختار حرفه‌ای و بودجه مناسب است، بیان کرد: در تیم داری حرفه‌ای باید نگاه حرفه‌ای در همه زمینه‌ها ازجمله شرایط مناسب تمرین و استراحت و نیز انتخاب کادر فنی، بازیکنان و سرپرست حرفه‌ای وجود داشته باشد تا نتایج دلخواه رقم بخورد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر همدان عنوان کرد: شهرداری به دلیل حجم بالای کاری فرصت کافی برای ایجاد این فضای مطلوب ندارد و این خود در مواقع حساس و بازی‌های خاص در نتایج مسابقات تأثیر منفی می‌گذارد.

سلماسی بابیان اینکه نتایج دو فصل گذشته تیم فوتبال شهرداری همدان مناسب نبوده است، گفت: با تمام شرایط موجود برای ادامه فعالیت تیم داری باید موارد قانونی برای مجوز ادامه تیم داری کسب شود در غیر این صورت شهرداری مجاز به تیم داری نخواهد بود.

وی افزود: با اعضای شورای شهر دراین‌باره جلسات متعددی داشتیم ولی در ابتدا باید تابع قانون باشیم و اگر سازوکار آن وجود نداشته باشد از ورود شهرداری به تیم داری خودداری کنیم و در مرحله دوم درصورتی‌که شهرداری همدان وارد تیم داری شد باید مدیریت و سرپرست تیم را به سمت صعود سوق دهند در غیر این صورت صرف هزینه بالا بدون عایدی اجحاف در حق گسترش ورزش شهروندی خواهد بود.

کد خبر 4668796

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای شهر همدان ورزش محلات شهرداری همدان فوتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۰۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری رقابت‌های هندپلو توسط شهرداری ارومیه

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه از برگزاری اولین دوره رقابت‌های ورزش جدید هندپلو(توپ‌سو) در ارومیه و به میزبانی استخر این سازمان خبر داد.

محمد نقی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در آذربایجان‌غربی اظهار کرد: برای اولین بار در سطح کشور رقابت‌های هندپلو در شهر ارومیه برگزار خواهد شد.

وی افزود: این رقابت‌ها به میزبانی مجموعه فرهنگی ورزشی استخر شهرداری ارومیه پیش‌بینی شده است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه گفت: این مسابقات که به صورت دوستانه و بین استخرهای شهر ارومیه برگزار خواهد شد، در رده سنی نوجوانان ۱۲ تا ۱۵ سال انجام می‌شود.

نقی‌پور ادامه داد: همچنین علاقه‌مندان برای شرکت در مسابقات هندپلو که ورزشی شاد و نوین در سراسر کشور است می‌توانند به استخر شهرداری ارومیه مراجعه کنند.

وی عنوان کرد: این مسابقات روز جمعه چهاردهم اردیبهشت ماه از ساعت ۱۰ صبح آغاز خواهد شد.

به گزارش ایمنا، ورزش هندپلو یا به زبان ترکی محلی توپ‌سو برای اولین بار توسط دو تن از اساتید دانشگاه ارومیه طراحی و در مسابقات المپیاد ورزش‌های همگانی دانشگاه‌های کشور برای بانوان و آقایان اجرا شد و از سال ۱۴۰۲ توسط وزارت ورزش و جوانان به رسمیت شناخته شده و به عنوان کمیته هندپلوی ایران، زیر نظر فدراسیون ورزش‌های همگانی با مجوز وزارت ورزش و جوانان فعالیت ملی خود را آغاز کرد.

کد خبر 745872

دیگر خبرها

  • مسابقات کاراته در بالاترین سطح و کیفیت در همدان برگزار شد
  • برگزاری رقابت‌های هندپلو توسط شهرداری ارومیه
  • سرمایه‌گذاری در ورزش باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود
  • شرکت بیش از ۶۵ هزار نفر در آزمون‌های فنی و حرفه‌ای در همدان 
  • جزییات بودجه شهرداری همدان در دسترس مردم قرار گرفت
  • تاکسی داران همدانی در انتظار تحقق وعده شهرداری
  • مشکل استادیوم پرسپولیس و استقلال حل شد
  • عصرانه خبری شهرهای ایران در ۲۹ فروردین
  • تجلیل از دست‌اندرکاران رویداد کشوری جامعه پرداز در همدان
  • آمادگی ایجاد کمپ بین‌المللی کاراته کشور در همدان را داریم