Web Analytics Made Easy - Statcounter

عنایت الله رحیمی چهارشنبه در دومین جلسه کمیته هماهنگی اشتغال استان فارس در شیراز افزود: هدف از اجرای این طرح ایجاد اشتغال و رفع بیکاری است و این طرح‌ها نباید منجر به ایجاد بیکاران بدهکار شود.

وی در این راستا، دستگاه‌های اجرایی و حمایتی مانند کمیته امداد، بهزیستی و بنیاد شهید استان را ملزم کرد که طرح‌های اشتغال فراگیر و روستایی استان را از ابتدا تا مرحله بهره برداری با جدیت رصد و دنبال کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار فارس در ادامه با اشاره به نامگذاری سال ۹۸ از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان سال رونق تولید افزود: عملیاتی شدن این شعار نیازمند برنامه‌ای است که منجر به جذب سرمایه گذار و در نهایت منجر به ایجاد کارگاه‌ها، بنگاه‌ها و کارخانه‌های تولیدی و اقتصادی شده و تولید و اشتغال و ارزش افزوده را رقم خواهد زد.

استاندار فارس ادامه داد: تحقق شعار سال به عنوان تکلیف اداری و همچنین تکلیفی که ولی فقیه بر عهده مسئولان گذاشته باید با جدیت در دستور کار قرار گیرد.

رحیمی تدوین برنامه در جهت عملیاتی کردن رونق تولید را امری ضروری و اجتناب ناپذیر دانست و تصریح کرد: برنامه‌های تدوین شده توسط هر یک از دستگاه‌ها باید در کارگروه اشتغال مورد بررسی قرار گرفته و پس از رفع نواقص احتمالی عملیاتی شود.

استاندار فارس افزود: دولت به شکل مستقیم به ایجاد اشتغال نمی‌پردازد و دستگاه‌های دولتی با زمینه سازی و ایجاد تسهیلات شرایط را برای جذب سرمایه گذار و به تبع آن ایجاد اشتغال فراهم می‌کنند.

رحیمی اظهار داشت: از سوی دیگر دولت به منظور انجام فعالیت‌های اجرایی، اعتباری را در اختیار دستگاه‌ها قرار می‌دهد و دستگاه مربوطه نیز قرار دادی با پیمانکاران منعقد می‌کند که زمینه ساز ایجاد اشتغال است.

وی، با اشاره به کاهش حدود ۲ درصدی نرخ بیکاری استان در بهار امسال (هفت درصد) نسبت به مدت مشابه پارسال (۸.۹) افزود: بی تردید اقدامات دولت چه در بخش ایجاد تسهیلات و فراهم کردن شرایط و چه در بخش فعالیت‌های اجرایی دستگاه‌ها در کاهش نرخ بیکاری استان مؤثر بوده است.

وی، توجه به جذب تسهیلات اشتغال فراگیر و روستایی در استان را ضروری دانست و افزود: طرح‌های ارائه شده در این زمینه باید از وجاهت کافی برخوردار باشد تا سرمایه گذار بتواند با برگشت سرمایه و تولید مناسب تسهیلات بانکی خدد را تسویه کند.

استاندار فارس خواستار توجه به تمامی زمینه‌های اشتغال شد و گفت: در سفر اخیر به کشور قطر با رایزنی‌هایی که در این کشور انجام دادیم زمینه ایجاد اشتغال در این کشور فراهم شد و به زودی فهرستی از اسامی شرکت‌ها و پیمانکاران دارای صلاحیت برای این همکاری ارائه خواهد شد.

وی افزود: طی سال گذشته و امسال در بحث اشتغال فراگیر و روستایی ۵۵۰ میلیارد تومان و در طرح رونق تولید از طریق سامانه بهین یاب و با پرداخت مستقیم سیستم بانکی یک هزارو ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده و حدود چهار هزار و ۵٢۰ کارگاه موفق به دریافت تسهیلات اشتغال روستایی، فراگیر و حمایتی شده اند.

استاندار فارس همچنین از متولیان شهرک‌های صنعتی، منطقه ویژه اقتصادی و واحد معدن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خواست کوشش جدی تر و بیشتری در زمینه ایجاد فرصت‌های سرمایه گذاری داشته باشند.

رحیمی افزود: تداوم مشکلات پس از گذشت چند ماه به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست و ضرورت دارد که تمام دستگاه‌ها و مجموعه‌های مرتبط پیگیری و رفع مشکلات در کارگروه رفع موانع تولید استان را دنبال کنند.

۶۱۲۲ / ۲۰۲۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اشتغال استانداری فارس کارگروه اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۰۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۲۲۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در کاشان

رئیس اداره تعاون کاشان از پرداخت ۲۲۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در کاشان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، حسن اربابی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت هفته کار و کارگر، کارگران را ستون فقرات اقتصاد دانست و اظهار داشت: امسال دو ظرفیت یکی در بعد رسانه‌ای و دیگر در حوزه فرهنگی از آن بهره‌گیری می‌شود.

وی ضمن اشاره به فوت 20 کارگر حوادث کارگاه‌های ساختمانی در سال گذشته، افزود: به مناسبت هفته کار و کارگر با دو تن خانواده‌های متوفی حوادث ناشی از کار در کارگاه‌های ساختمانی شهرستان کاشان دیدار و گفت‌وگو و از آنان دلجویی می‌شود.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان کاشان ضمن اشاره به مجموعه ورزشی رفاه کارگران به عنوان یک پتانسیل حوزه ورزش ابراز داشت: دو میلیارد و 200 میلیون تومان برای زمین چمن مصنوعی مجموعه ورزشی رفاه کارگران اختصاص پیدا کرده است.

وی میزان تحقق اشتغال را 111 درصد و سهمیه پیش‌بینی شده برای اشتغال چهار و 432 مورد عنوان کرد و گفت: میزان تسهیلات اشتغال‌زایی پرداخت شده 223 میلیارد تومان بوده است و از محل تسهیلات مشاغل خانگی سه میلیارد و 560 میلیون تومان پرداخت شده است.

اربابی تصریح کرد: تسهیلات اشتغال‌زایی باید پایدار باشد و از این رو تسهیلات امسال به روستاهایی پرداخت می‌شود که برنامه داشته باشند و برا هر اشتغال حداکثر 150 میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود و تسهیلات پرداختی نیز مورد رصد و پایش قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: ایجاد خانه‌های بهداشت کارگری یکی از اقدامات است و از این رو 98 واحد تولیدی دارای خانه بهداشت کارگری است به نحوی که 9 مورد از این واحدها در سال گذشته افتتاح شده است در حالی که 170 واحد تولیدی باید خانه بهداشت کارگری داشته باشند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان کاشان ضمن اشاره به کاهش رسیدگی به پرونده‌های کارگری و کارفرمایی افزود: میزان رسیدگی به پرونده‌ها از 102 روز به 27 روز کاهش یافته است که از میانگین کشوری پایین‌تر است و این مهم نشان از تلاش همکاران ما در این حوزه است.

وی از 63هزار بیمه شده اجباری در شهرستان کاشان خبر داد و ابراز داشت: این تعداد در یک هزار و 200 واحد تولیدی مشغول به کار هستند که این مهم نشان از وسعت جامعه کارگری و اهمیت حوزه کارگری در شهرستان کاشان است.

اربابی ضمن اشاره به کاهش دادخواست‌ها در حوزه کارگری گفت: 28 مورد شورای اسلامی کارگری در شهرستان کاشان فعال است و از سوی دیگر سه مورد انجمن کارگری جدید در این شهرستان به تازگی مشغول به فعالیت هستند و 50 مورد نیز نماینده کارگران در کاشان وجود دارد.

انتهای پیام/801/

دیگر خبرها

  • مستقل شدن روابط عمومی‌ها در دستگاه‌های اجرایی پیگیری می‌شود
  • تعاونی خیرین با هدف توسعه اشتغال و تولید ایجاد شود
  • پرداخت ۲۲۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در کاشان
  • تأکید استاندار بر پیگیری اعتبارات طرح‌های نیمه تمام لرستان
  • رعایت عدالت و کرامت انسانی رویکرد مدیران لرستان باشد
  • پرداخت ۱۳۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی 
  • ایجاد هنرستان در همسایگی صنایع آذربایجان غربی
  • علل عدم جذب تسهیلات طرح‌ها در بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی از این پس پایش می‌شود
  • بانک‌های استان سمنان تخصیص بیشتر تسهیلات تبصره ۱۸ را افزایش دهند
  • بودجه ویژه‌ای برای فرهنگ قزوین لحاظ کردیم