Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، هدایت حاتمی روز چهارشنبه در نشست مشترک فرمانداران مرزی و مدیران کل حوزه اقتصادی استان با سرکنسول ایران در اربیل با اشاره به موقعیت ویژه کرمانشاه گفت: شهرهای مرزی این استان هر کدام دارای بازارچه و مبادی ورودی مرزی با ۲ بخش عربی و کردی عراق هستند و این فرصت بسیار مغتنمی برای توسعه تجارت مرزی است که هنوز نتوانسته‌ایم از تمام ظرفیت‌های مرزی استان استفاده مطلوب را داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی استان کرمانشاه را مهمترین محور صادراتی با عراق ذکر کرد و افزود: در خصوص صادرات ما به عراق ۲ مسئله وجود دارد. یکی اینکه بازار عراق تنها به کالاهای ایرانی متکی نیست و ما رقیبان جدی در بازار عراق داریم که باید با برنامه ریزی و نیازسنجی دقیق در بازار عراق، جایگاه خودمان را در آنجا محکم کنیم. دوم اینکه ما باید بازار عراق را ۲ طرفه کنیم یعنی همانگونه که صادر می‌کنیم برخی از کالاهای مورد نیازمان را هم از این کشور وارد کنیم تا بتوانیم به یک در هم تنیدگی اقتصادی برسیم و نیاز متقابل به وجود بیاید.

حاتمی تسهیل امور مرزها از جانب عراق را یکی از عواملی ذکر کرد که می‌تواند بر رونق تولید و صادرات کشورمان تأثیر مثبت بگذارد و بیان داشت: ما اکنون در حال ایجاد ۲ مرکز خرید بزرگ در سومار و قصرشیرین هستیم که به محلی برای خرید عموم ۲ کشور تبدیل شود و نیز زمینه ایجاد یک بازارچه خرید در سرپل‌ذهاب فراهم شده و حتی محل دپوی کالاهای مرزی نیز تعیین شده که این مسئله نیازمند حل موانع موجود در خصوص مرز تیله کو است که یکی از خواسته‌های ما از کنسول اربیل حل مشکلات این بازارچه است.

وی اظهار داشت: بحث رسمی شدن بازارچه‌های مرزی استان به هیأت دولت رفته و ان شاالله به تصویب خواهد رسید و ما از کنسول ایران در اربیل انتظار داریم که با توجه به توانمندی‌ها و پتانسیل‌های استان کرمانشاه، تمام توان خود را در خصوص رفع موانع و تسهیل در تجارت مرزی استان بکار بگیرند.

معاون استاندار در پایان گفت: ما آمادگی این را داریم که تمام مشکلات داخلی مرزها و بازارچه‌های استان را در سریع‌ترین زمان ممکن حل کنیم و همین انتظار را هم از دولت عراق در خصوص مرزها و بازارچه‌ها داریم که در ایجاد این توازن، کنسولگری کشورمان در کردستان عراق می‌تواند راهگشا و مؤثر باشد.

استان کرمانشاه سال گذشته حدود سه میلیارد دلار صادرات داشت که بیشتر آن به عراق صادر شد.

۸۰۶۶

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۰۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح تکام برای رونق اقتصادی روستاهای استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل؛ با اجرای طرح تکام قرار است ظرفیت‌های اقتصادی در روستا‌های استان اردبیل هم شناسایی و به بهره برداری برسد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بیش از ۳۸ کشور هدف بازار صادراتی تولیدات خراسان شمالی هستند
  • تبلیغات و اطلاع‌رسانی از راهکار‌های رونق گردشگری است
  • چالشی در خصوص تأمین و قیمت کالای شکر خوزستان ایجاد نشود
  • دانشگاه‌های تحقیقاتی چگونه اقتصادهای منطقه‌ای را تقویت می‌کنند؟
  • ایجاد بازارچه عرضه آبزیان در بهبهان
  • اجرای طرح تکام برای رونق اقتصادی روستاهای استان اردبیل
  • فروپاشی اقتصادی با ارز ۹۰ هزار تومانی
  • بازارچه عرضه آبزیان در بهبهان ایجاد می‌شود
  • بازارچه عرضه آبزیان در بهبهان به زودی ایجاد می‌شود
  • اجرایی شدن ۸۵ درصد مصوبات رفع موانع تولید در آذربایجان غربی