Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@20:04:16 GMT

بحران مسکن به شبکه مستند هم رسید

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۴۰۷۲۹

بحران مسکن به شبکه مستند هم رسید

به گزارش خبرگزاری مهر، بازار مسکن این روزها وضعیت خوبی ندارد. قیمت ملک و اجاره بها روز به روز بالاتر می‌رود و خانه‌دار شدن ناممکن‌تر از گذشته شده است. با نگاهی به بنگاه‌های معاملات ملکی در ماه‌های اخیر به راحتی می‌توان فهمید که اکثر مردم در تهیه یکی از اصلی‌ترین نیازهای خود با مشکلات بسیاری روبه‌ر و هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک تاکید کرده است که معاملات مسکن در سال جاری نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد کاهش داشته و حتی خریداران امروز هم واقعی نیستند. این مقام مسئول گفت امروز مصرف کننده واقعی خانه توان مالی معامله و خرید خانه ندارد بلکه بازار دست دلال‌ها و کاسب‌کارها افتاده است.

کارشناسان حوزه مسکن راه‌های مختلفی را برای شکست قیمت مسکن و اجاره بها ارائه کرده‌اند. یکی از این راه‌ها وضع قوانین جدید در حوزه مالیات بر خانه‌های خالی است. براساس این قانون، هر مالکی که خانه خود را خالی بگذارد و باعث بروز تنش در بازار عرضه و تقاضا شود، باید مالیات خانه خالی خود را بپردازد.

این قسمت از برنامه «۳۶۰ درجه»، با نگاهی به بازار نابه‌سامان مسکن، قانون مالیات بر خانه‌های خالی را زیر ذره‌بین می‌برد.

«۳۶۰ درجه» مجموعه مستندهای اجتماعی، فرهنگی و سیاسی است که با توجه به اتفاقات و سوژه‌های مهم هر هفته با تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمدهادی نعمت‌اللهی، جمعه‌ها ساعت ۲۱:۳۰ از شبکه مستند سیما پخش می‌شود.

کد خبر 4669387 فریبرز دارایی

منبع: مهر

کلیدواژه: شبکه مستند سیما برنامه تلویزیونی مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۰۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت عشق و فلسفه در شبکه چهار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، این مستند درباره شخصیت و سلوک علمی و فرهنگی دکتر نادیا مفتونی پژوهشگر فلسفه و عضو هیأت علمی دانشگاه تهران است که بیشتر به دلیل احیای فلسفه هنر فارابی، تبیین فلسفه علم حکمای مسلمان و استخراج مباحثی جدید از حکمت اشراق شهاب الدین سهروردی شناخته می‌شود.
مفتونی از معدود چهره‌های فلسفه معاصر ایران است که با فلاسفه جهانی تعامل مستقیم دارد و به نمایشنامه‌نویسی و نقاشی نیز می‌پردازد.
«عشق و فلسفه» یازدهمین فیلم از مجموعه مستند «آئینه عمر» است که درباره زندگی، سلوک علمی و فرهنگی و میراث پژوهشی ۲۶ چهره نامدار حوزه علوم انسانی، فرهنگ و هنر ایران ساخته شده است. این مستند ۴۰ دقیقه‌ای به کارگردانی حسن علیزاده فرد جمعه ساعت ۱۲:۳۰ هم تکرار می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • «دیدار در سنگلج» محصول شبکه مستند
  • خبر‌های رسانه پنج شنبه ۶ اردیبهشت
  • «کُر کوهستان » روی آنتن شبکه دو می‌رود
  • روایت عشق و فلسفه در شبکه چهار
  • پنجره‌ای رو به شفافیت
  • واکنش بازار به تغییر مقررات انتشار آگهی مسکن
  • قیمت خانه در تهران چهارشنبه ۵ اردیبهشت+اینفوگرافیک
  • بررسی بحران بورس در «ناامیدی سم است»/ ساخت مجموعه مستندی درباره صنعت خودرو در ایران
  • اجرای قانون مالیات بر سوداگری در مهار نرخ ارز،مسکن،خودرو و طلا موثر است/مصوبه مجلس به رونق بورس کمک می کند
  • آماده باش اکیپ‌های مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب یزد