Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا ، گرشاسب خزائنی معاون فنی و زیربنایی منطقه آزاد چابهار اظهار داشت: با اجرای مرحله دوم بهسازی معابر و آبرسانی روستای تاریخی تی سهزار و ۱۰۰ خانوار با پنج هزار نفر جمعیت ساکن در روستای تیس از آب آشامیدنی بهره‌مند می‌شوند.

گرشاسب خزائنی افزود: در این مرحله پنج و نیم کیلومتر از معابر روستا با حجم ۱۳۸ هزار و ۸۷۶ مترمربع آسفالت خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: ۱۳ میلیارد تومان اعتبار برای روستای تیس دبده شده است تا بخشی از مشکلات ساماندهی و توسعه آن برای رفاه حال ساکنان انجام شود.

وی گفت: در سال‌های اخیر به توسعه این روستای تاریخی توجه عمیقی شده است بطوریکه بعد از گذشت سال‌ها شبکه آبرسانی و به‌سازی و بازگشایی معابر آن آغاز شده است.

وی به اقدامات منطقه آزاد چابهار برای ساماندهی روستای تاریخی تیس اشاره و خاطرنشان کرد: بازگشایی و آسفالت ۱۵ هزار مترمربع از محور ورودی روستای تیس با مشارکت اهالی روستا، شورای اسلامی و دهیاری، نصب وراه اندازی ۱۰۰ نیروگاه خورشیدی پنج کیلوواتی پشت‌بامی به‌منظور کمک به معیشت روستاییان، ساخت مدرسه ۱۲ کلاسه روستای تیس با پیشرفت ۴۰ درصدی و خرید وسایل آموزشی و کمک‌آموزشی تمامی مدارس تیس به ارزش ۳۰۰ میلیون تومان بخشی از فعالیت‌ها بوده است.

معاون فنی و زیربنایی منطقه آزاد چابهار ادامه داد: تعریض و بازگشایی محور ورودی روستا بطول ٨٠٠ متر، جابجایی شبکه و تاسیسات برق با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان، جدول‌گذاری، تایل‌گذاری خیابان اصلی، آسفالت معبر ورودی ١۱ هزار متر مربع با ٢ میلیارد تومان اعتبار، توسعه شبکه و روشنایی محلات تیس، طراحی و ساخت مرکز جامع سلامت تیس درحال برگزاری مناقصه، ساخت زمین فوتسال و سرویس‌های بهداشتی در مجموعه ورزشی تیس. واگذاری ٢٠٠ فقره انشعاب آب آشامیدنی بهداشتی، آسفالت محوطه دبستان بعثت با هزار و ۷۰۰ مترمربع و تعبیه علمک آب آشامیدنی و توزیع روزانه ۲۵ مترمکعب آب بصورت تانکری و رایگان از دیگر اقدام‌های منطقه آزاد بوده است.

گرشاسبی گفت: شیونامه واگذاری اراضی و اماکن روستای تیس در جلسه شورای حفاظت از اراضی استان تصویب شده است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان شورای اسلامی فرماندار فوتسال مشکلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۰۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۳۳ درصدی بهسازی راه‌های روستایی گیلان

غلامعلی نیک فهم، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان، با بیان این‌که گیلان با مواهب خدادادی و چشم‌انداز زیبا یکی از قطب‌های مهم سیاحتی در کشور بوده و ساخت پروژه‌های عمرانی در سطح استان، راه‌های روستایی را تبدیل به یک شریان مهم در گیلان کرده است، گفت: توجه به راه‌های روستایی حائز اهمیت است. در پایان سال ۱۴۰۲، ۸۵.۵ کیلومتر راه روستایی آسفالت و ۱۵۸.۷ کیلومتر روکش شده که امیدواریم در سال جدید نیز، طول بیشتری از راه‌ها، برای تردد آسفالت و آماده بهره‌برداری شود. 


نیک فهم همچنین از روکش ۶۵.۳ کیلومتر راه فرعی غیرشریانی در گیلان خبر داده و با اشاره به این‌که در حوزه نگهداری راه‌های روستایی، هرچه آسفالت مناسب‌تر باشد، کاربران تردد امن‌تری خواهند داشت، خاطرنشان کرد: میزان رشد عملکرد آسفالت و روکش انجام گرفته در حوزه‌ی راه‌های روستایی و فرعی در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال گذشته، ۳۳ درصد بوده که از رشد قابل توجهی برخورداراست.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  •  ۳۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای همسطح‌سازی معابر منطقه ۸ اصفهان
  • رشد ۳۳ درصدی بهسازی راه‌های روستایی گیلان
  • گلایه شهروندان تبریزی از فرسودگی برخی از معابر در منطقه ۷ + تصویر
  • مراسم بهره برداری از آسفالت معابر روستای میغان شهرستان نهبندان
  • اجرای بیش از یک میلیون و ۹۰۰ هزار متر مربع آسفالت در اهواز
  • اجرای بیش از ۱ میلیون و ۹۰۰ هزار مترمربع آسفالت در اهواز
  • تأکید فرماندار مهاباد بر آبرسانی به روستا‌های بدون آب آشامیدنی
  • ورودی‌های شهر قم در منطقه سه ساماندهی شد
  • همکاری نیروی هوایی ارتش برای راه‌اندازی فرودگاه کنارک
  • نیروی هوایی ارتش، فرودگاه کنارک را بازسازی می‌کند