Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@23:53:17 GMT

انتخابات شورایاری‌ها قانونی است و برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۴۰۷۵۰

انتخابات شورایاری‌ها قانونی است و برگزار می‌شود

رییس شورای عالی استان‌ها با تاکید بر اینکه انتخابات شورایاری‌ها برگزار می ‌ود، گفت: برگزاری انتخابات شورایاری‌ها با توجه به مصوبه‌های موجود قانونی است.

به گزارش ایسنا و بنابر اعلام شهرنوشت، مرتضی الویری در بازدید از ستاد هیات اجرایی انجمن شورایاری‌ها گفت: مجوز برگزاری انتخابات را سازمان بازرسی کل کشور صادر نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سازمان می‌تواند نسبت به یک فرایند انتقاد داشته باشد و تذکرات قانونی خود را ارائه دهد.

وی افزود: سازمان بازرسی کل کشور می‌تواند بر مبنای تشخیص خود تذکرات لازم را به دستگاه‌های اجرایی ذیربط بدهد، ولی اینکه دستگاه اجرایی به این تذکر عمل کنند به مصوبات قانونی که در آن زمینه وجود دارد بر می‌گردد.

رییس شورای عالی استان‌ها ادامه داد: برگزاری انتخابات شورایاری‌ها یک موضوع مسبوق به سابقه است؛ شورای اسلامی شهر تهران برای اولین بار این انتخابات را برگزار نمی‌کند؛ بلکه این انتخابات در چهار دوره گذشته برگزار شده و در این دوره هم بودجه‌ای که برای شورایاری در نظر گرفته‌ایم، مورد تایید فرمانداری قرار گرفته است.  

الویری تاکید کرد: برای برگزاری این انتخابات مصوبه هیات وزیران را داریم و شورای عالی استان‌ها به موجب بند 7 ماده 80 قانون شوراها، شیوه نامه‌ای را در زمینه برگزاری انتخابات شورایاری در کلانشهرها تصویب کرده که برای طی مراحل به کارگروهی منتقل شده است. با توجه به این اقدامات، انتخاباتی که قرار است برگزار شود، قانونی است و اگر اشکالی وجود داشت دستگاه‌های اجرایی یا نظارتی ذیربط به ما یادآوری می‌کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انتخابات شورایاری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۰۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوره آموزشی ویژه شورا‌ها در استان اردبیل برگزار می‌شود

ابراهیم صفری در جلسه با اعضای شورای اسلامی استان و مسئولان امور شهری و روستایی استان با اشاره به اختصاص اعتباراتی برای برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه شورا‌ها گفت: این دوره در استان اردبیل برگزار می‌شود.

او تصریح کرد: آشناسازی شورا‌ها با قوانین و نحوه جذب اعتبارات و سایر موارد ضروری است که برگزاری این دوره‌ها می‌تواند این امر را محقق کند.

رئیس شورای اسلامی استان اردبیل از انتخاب شورا‌های برتر روستا‌های استان خبر داد و گفت: انتخاب این شورا‌ها پس از بررسی شاخص‌های مختلف و بررسی ارزیابی‌های که فرستاده شده بود انجام شد.

صفری تصریح کرد: با جدیت پیگیر مطالبات و مشکلات مردم در مناطق مختلف هستیم و با تشکیل جلسات و حضور میدانی و استفاده از ظرفیت مدیران و نمایندگان مجلس در حل این مشکلات گام بر می‌داریم.

او ضمن تبریک حماسه غرور آفرین سپاه پاسداران گفت: ما قدردان غیور مردان نیرو‌های مسلح هستیم که با جان و دل در راستای اقتدار و عظمت کشورمان پیشگام هستند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • آمادگی استان اردبیل برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • آزمون وکالت ۱۴۰۳ کی برگزار می‌شود؟
  • آزمون وکالت ۱۴۰۳ پاییز برگزار می‌شود
  • دور دوم انتخابات مجلس در پردیس برگزار می‌شود
  • دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه کرمانشاه تمام الکترونیک برگزار می‌شود
  • ۲۲ روز مانده تا تعیین تکلیف ۴۵ کرسی باقیمانده مجلس دوازدهم /انتخابات مرحله دوم در کدام حوزه ها الکترونیکی است؟
  • دوره آموزشی ویژه شورا‌ها در استان اردبیل برگزار می‌شود
  • برگزاری نخستین نشست شورای سیاست‌گذاری شهرداری | درخواست احیاء جایگاه مرکز مطالعات از سوی شهردار تهران مطرح شد
  • فردا؛ برگزاری انتخابات فدراسیون ترای اتلون با ۹ کاندیدا
  • آخرین جزئیات از روند برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت اعلام شد