Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، سرهنگ محمد زهرایی ظهر امروز در حاشیه بازدید از کارگاه‌‌های خانگی اقتصاد مقاومتی به خبرنگاران اظهار کرد: سازمان بسیج مستضعفین با توجه به رسالت ذاتی خود برای حفاظت از ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب، در جهت کمک به مردم وارد عرصه تولید و اشتغال می‌شود.

وی با اشاره به نیروی عظیم انسانی بسیج، افزود: در سال ۹۸ به زنجیره‌های ارزش در تولید نظیر کارگاه‌های اقتصادی مردم‌پایه و کسب و کارهای خرد خانگی بیش‌ از پیش اهمیت داده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور اذعان کرد: مردم باید توانمندی‌های خود را بهتر بشناسند و به ارزش افزوده محصولاتی که تولید می‌شود بیاندیشند.بسترهای قانونی، تعرفه‌ها و خط‌مشی‌های دولتی تأثیر به‌سزایی در پایایی و ماندگاری کارگاه‌های اقتصاد مقاومتی دارد.

زهرایی عنوان کرد: مردم می‌توانند با تبدیل فعالیت‌های خود به خوشه‌های صنعتی کوچک خانگی و استفاده از ظرفیت یکدیگر گام‌های مهمی را در راستای رونق تولید بردارند.هر فعالیتی که مردم‌محور باشد، مطمئنا می‌تواند به بهترین شکل ممکن انجام گیرد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه شناسایی کارآفرینان، در تکمیل زنجیره ارزش تولید از اهمیت بالایی برخوردار است، اظهار داشت: کارآفرینانی که در همین بی‌ثباتی بازار و اقتصاد پرتلاطم با آینده‌نگری وارد عرصه می‌شوند و از ظرفیت‌های حداقلی، بهره‌وری حداکثری ایجاد می‌کنند، باعث رونق هرچه بیش‌تر تولید می شوند.

زهرایی با اشاره این‌که بسیج سازندگی یک نهاد تسهیل‌گر است، تصریح کرد: بسیج می تواند مسائل و مشکلات را شناسایی کند و با ارائه راهکار، حل این مسائل را از نهادهای مرتبط مطالبه کند.

وی گفت: تمامی پیوندهای اجتماعی باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که به اشتغال ختم گردد به این معنا که هر نوع فعالیت زیرساختی و عمرانی در شهرها و روستاها منجر به اشتغال‌زایی اهالی منطقه شود.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۰۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه در مشارکت مردمی باید پای کار بیایند

ایسنا/همدان نماینده ولی‌ فقیه در استان همدان گفت: در مشارکت مردمی، همه مردم باید پای کار بیایند، اما این حضور مستلزم آن است که ساز و کارها را مطالعه کنیم و با شعار دادن مسأله حل نمی‌شود.

آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی‌ موثقی امروز (دوشنبه، ششم فروردین‌ ماه) در شورای اداری استان همدان، در تشریح تعیین شعار سال توسط رهبر انقلاب، بیان کرد: دهه‌های اول انقلاب در بسیاری از عرصه‌ها مانند دفاع مقدس موفقیت داشتیم و با وجود جنگ و مشکلات عدیده کشور از لحاظ اقتصادی شرایط آن زمان و رضایت مردم بهتر بود، چون هنوز فرصت نکرده بودیم دست و پای‌ خود را ببندیم. ما از دهه ۷۰ که وارد عرصه سازندگی شدیم، به‌لحاظ اینکه می‌خواستیم عدالت را اجرا و یک حکومت و دولت سیستماتیک ایجاد کنیم تا بتوانیم قانون و ساختار ایجاد کنیم، توزیع قدرت را به‌صورت ناقص انجام دادیم که نتیجه آن ایجاد کوری در مسائل اقتصادی بود.

وی با طرح این پرسش که ساختن یک مصلا در شهر همدان چند وقت باید طول بکشد؟ ادامه داد: این مصلا ۴۰ سال است به‌خاطر قانون و سیستم دست‌وپا گیر ناتمام مانده است.

نماینده ولی‌ فقیه در استان تأکید کرد: باید به همان تفکر اوایل انقلاب برگردیم؛ در دهه ۶۰ صحبت‌هایی درباره نوع اداره دولت مطرح بود که اداره کشور خیلی دولتی نشود، آن حرف‌ها و تفکرات مسؤولان درست بود، اما نشد و روند اداره کشور به سمت بروکراسی پیش رفته است.

شعبانی‌ موثقی با اشاره به اینکه یکی از اساسی‌ترین راه حل مشکلات کشور، مشارکت مردمی است، اظهار کرد: مسؤولان در مجلس و دولت می‌گویند، باید مردمی‌سازی انجام شود، اما کدام ساز و کار ما را به مردمی‌سازی رساند؟ در نهایت، خصوصی‌سازی مطرح می‌شود که مردمی نیست، وقتی گفته می‌شود مردمی یعنی باید یک جهاد مردمی در عرصه تولید ثروت در کشور فراهم شود.

امام جمعه همدان افزود: در مشارکت مردمی، همه مردم باید پای کار بیایند، اما این حضور مستلزم این است که ساز و کارها را مطالعه کنیم و با شعار دادن مسأله حل نمی‌شود.

وی اظهار کرد: ما امروز حجم نقدینگی فراوانی در کشور داریم که در خانه‌های مردم معطل مانده و تبدیل به ارز و طلا شده است. باید بررسی کنیم چرا مردم در عرصه تولید ورود نمی‌کنند؟ در پاسخ باید گفت چون احساس می‌کنند سودی در عرصه تولید وجود ندارد. برخی شهروندان میلیاردها تومان سرمایه در بانک سپرده دارند، اما در بحث سرمایه‌گذاری و تولید وارد نمی‌شوند، چون بستر را آماده نکرده‌ایم، البته حق هم دارند، خانوار ما باید از قدرت خرید خود حفظ کند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه اوایل انقلاب مقالاتی در زمینه پیشرفت کشور نوشته شد، اما فراموش شده است که این بحث‌ها باید در محافل علمی ادامه پیدا می‌کرد تا ما به یک سیستم جدید و کارآمد دست پیدا کنیم، گفت: یکی از شاخص‌های پیشرفت در کشورهای مختلف در آن مقالات، مردمی‌سازی بود که همه وارد عرصه تولید ثروت شدند با مشارکت مردم در حوزه اقتصادی پیشرفت کردند البته ما به دنبال الگوی غربی نیستیم ما باید با الگوی ایرانی - اسلامی پیشرفت کنیم.

وی با بیان اینکه امیدواریم این شعار یک جهش در مردمی‌سازی ایجاد کند، ادامه داد: واگذاری به بخش خصوصی آن هم به‌صورت ناقص مردمی‌سازی نیست، باید سازوکارها را فراهم کرد و از نخبگان دانشگاهی در عرصه تولید و تجارت استفاده کرد. نیاز داریم از تجارب افراد حاذق در امر تجارت بهره‌ ببریم.  

نماینده ولی‌ فقیه در استان با بیان اینکه تولید ثروت یک امر ارزشمند در اسلام است و مصرف‌گرایی و تجمل‌گرایی مذموم است، افزود: تولید حداکثری و مصرف عادلانه در کشور باعث پیشرفت می‌شود واقعاً باید تولید ثروت در جامعه به عنوان یک امر ارزشمند دینی مطرح کنیم.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • دولت حضور بخش خصوصی خالص در عرصه‌های اقتصادی را تسهیل کند
  • برای حل بسیاری از چالش‌های اقتصادی باید تولید در کشور افزایش یابد
  • توسعه مشاغل خانگی راهی برای ایجاد اشتغال و رونق تولید
  • توسعه مشاغل خانگی راهی برای ایجاد اشتغال و رونق تولید 
  • توجه به بایسته های مشارکت مردم در عرصه جهش تولید
  • مردمی‌سازی در عرصه اقتصاد مشکلات را حل می‌کند
  • تنها با شعار دادن مشکلات حل نمی‌شود
  • معنای مردمی‌سازی جهاد عمومی در عرصه تولید ثروت است
  • همه مردم در جهش تولید پای کار بیایند
  • همه در مشارکت مردمی باید پای کار بیایند