Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-20@04:03:25 GMT

تأمین آب نیاز مورد 47 روستا از طریق سد خرمرود

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۴۰۸۴۶

تأمین آب نیاز مورد 47 روستا از طریق سد خرمرود

استاندار همدان در بازدید از سد خرمرود تویسرکان ابرازامیدواری کرد که هر چه سریع تر پروژه ساخت سد خرمرود پایان یافته و مورد بهره قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، منطقه همدان، سیدسعید شاهرخی در بازدید از سد خرمرود تویسرکان، ضمن تشکر از تمام متصدیان امور ساخت سد خرمرود اعلام کرد: وجود هماهنگی منسجم بین عوامل دستاندرکار ساخت این سد بسیار ستودنی است و حتی می توان این انسجام را الگویی برای انجام تمام پروژه های استان و کشور درنظر گرفت و این همدلی و هماهنگی مایه افتخار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ابرازامیدواری کرد که هر چه سریع تر پروژه ساخت سد خرمرود پایان یافته و مورد بهره قرار گیرد و یادآور شد: ما هم به نوبه خود از هیچ کمکی دریغ نخواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان نیز با اشاره به اینکه تخصیص جدید سد خرمرود به 7.3 میلیون مترمکعب آب افزایش یافت، اظهار کرد: با تخصیص بودجه جدید مورد نیاز، عملیات احداث این سد که متوقف شده بود، مجددا آغاز شد.

منصور ستوده ضمن اشاره به پیشرفت 24 درصدی ساخت این پروژه گفت: ساخت این سد توسط بخش خصوصی در دست انجام است و 1.5 میلیون مترمکعب آب برای مصرف صنعت، 1.3 میلیون مترمکعب برای مصرف شرب، یک میلیون مترمکعب برای مصرف محیط زیست و 3.3 میلیون مترمکعب برای مصارف کشاورزی زمین های پایین دست سد تخصیص یافته و در مجموع مصارف آب صنعتی، کشاورزی و محیط زیست 47 روستا از این طریق تأمین می شود.

وی افزود: این سد از نوع خاکی همگن با هسته رسی بوده و عرض تاج آن 9 متر و طولش 700 متر، حجم مخزن 8.2 میلیون مترمکعب و ارتفاع این سد از پی 54 متر و از کف 46 متر است.

ستوده در پایان بیان کرد: قرارداد ساخت این سد به روش فاینانس داخلی در 3 خرداد 96 منعقد شده و مدت پیمان 36 ماه است که در مجموع آورده پیمانکار 175 میلیارد تومان است که دولت نیز 16 درصد سود برای این پروژه تعهد کرده که در مجموع 316 میلیارد تومان هزینه ساخت این سد برآورد شده است.

انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال استان همدان بخش خصوصی زمین صنعت محیط زیست قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۰۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل آب ۷۶۵ خانوار روستایی در میاندوآب حل شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،حسین اصغری اظهار کرد: در پی ریزش چاه مجتمع آبرسانی، روستاهای جارچلو، قرمز خلیفه علیا و سفلی دچار و قطعی آب شرب شدند که بلافاصله اقدامات لازم برای برقراری دوباره آب شرب پایدار در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به جمعیت ۷۶۵ خانواری این سه روستا، اضافه کرد: عمر مفید چاه تأمین آب این روستا به دلیل استفاده بیش از حد سپری و دچار ماسه دهی شده بود که اکیپی از اداره آب و فاضلاب و اتفاقات ضمن حضور در محل اقدام به حل مشکل کردند.

رییس اداره آب و فاضلاب میاندوآب بیان کرد: به‌منظور کاهش هزینه و تسریع در رفع مشکل به وجود آمده، اقدام به لوله‌گذاری به طول ۲۰۰ متر و تأمین آب شرب از محل تصفیه‌خانه شد.

اصغری با بیان اینکه هم اکنون مشکلی در این زمینه وجود ندارد، اظهار کرد: آب شرب پایدار این روستاها تأمین شده و مشکلی در این زمینه نداریم.

دیگر خبرها

  • نیاز به ماشین‌آلات راهسازی برای بازگشایی راه‌های نیکشهر
  • آب شرب روستا‌های کیله و بالابان پیرانشهر تأمین شد
  • تامین آب شرب روستا‌های کیله و بالابان شهرستان پیرانشهر
  • اهمیت استراتژیک گندم
  • تأمین اعتبارات لازم برای مقابله با خسارتهای سیلاب
  • مشکل آب‌شرب ۷۶۵ خانوار روستایی در میاندوآب حل شد
  • ۶۰۰ هزار مترمکعب تصفیه خانه وارد مدار شد/آبرسانی به ۵۰۰۰ روستا
  • ذخیره‌سازی ۱۴۰ هزار مترمکعب آب باران در پروژه‌های آبخیزداری قوچان
  • مشکل آب ۷۶۵ خانوار روستایی در میاندوآب حل شد
  • ضرورت تأمین اعتبار بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی تبریز