Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@14:09:55 GMT

ربع قرن الکامپ

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۴۱۲۵۵

ربع قرن الکامپ

بیست و پنجمین دوره الکامپ با شعار «#آینده_بهتر» پر شور و با استقبال گسترده فعالین بخش‌‏های خصوصی و دولتی و استارت‏آپ‌‏ها با هدف ایجاد اقتصاد دانش‌بنیان و عمق‌بخشی به اقتصاد زیست‌بوم فناوری کشور، از ۲۷ تا ۳۰ تیر ۱۳۹۸ برگزار می‌‏شود.

اگر چه بخش‌‏های مختلف صنعت فناوری اطلاعات هم‌زمان نشیب و فرازهایی را طی سال گذشته و سال جاری تجربه کرده و می‏‌کنند، ولی استقبال از الکامپ در سال جاری که طی چند سال اخیر بی‏‌سابقه بوده، شاهدی است بر این مدعا که در مجموع این بخش به آرامی رشدی مثبت را سپری می‏‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رشد حاکی از شکل‏‌گیری یک روند توسعه‏‌ای در اقتصاد کشور بر پایه فناوری اطلاعات است.

الکامپ بیست و پنجم هم‏سو و هم‌‏جهت با الکامپ‏‌های پیشین، تلاش کرده تا همراه با شکل‏‌گیری روندهای جدید در فناوری اطلاعات توسعه یافته و بخش‌‏های جدیدی را ایجاد کند تا از این مسیر توان‏مندی‌‏ها و ظرفیت‌‏های این فناوری پیشرو و توان‏مندساز را بیش از پیش به مشتاقان عرضه کند. شکل‏‌گیری هسته اولیه «الکام‌‏ترندز» و «الکام‌‏جابز»، حضور پر رنگ استارت‏آپ‏‌ها، مشارکت گسترده سازمان‌‏های متنوع دولتی برای ارائه دستاوردهای خود در حوزه دولت الکترونیکی، حاکی از پویایی فزآینده الکامپ است.

سازمان نظام صنفی رایانه‌‏ای با توجه به ماموریت خود تلاش کرده همه دست‌‏اندرکاران و فعالان بخش‏‌های خصوصی و دولتی را در این آوردگاه گرد هم آورده تا تصویری را از پیشرفت‌‏های حوزه فناوری اطلاعات کشور ترسیم کند؛ با تحریک تقاضای بازار به تعمیق و گسترش اقتصاد کشور با کمک فناوری اطلاعات یاری رساند؛ و در نهایت بستری را برای تعامل و هم‏‌افزایی همه ذی‏نفعان فراهم کند.

ربع قرن تلاش همه دست‏‌اندرکاران را برای برگزاری و توسعه کمّی و کیفی الکامپ باید پاس داشت؛ امّا تمرکز بر روی بازسازی و تحول آن را هم نباید از ذهن دور کرد. به همان اندازه که فناوری اطلاعات و ارتباطات به سرعت مسیر پیشرفت و بلوغ را طی می‏‌کند، لازم است الکامپ هم خود را با این روند وفق دهد تا بتواند یک «نمایشگاه» واقعی از دستاوردهای کشور و بالندگی این صنعت باشد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نمایشگاه بین المللی الکامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۱۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهمین همایش بین‌المللی دوسالانه علوم شناختی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، دهمین همایش بین المللی دو سالانه علوم شناختی با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی توسط موسسه آموزش عالی علوم شناختی، اواخر اردیبهشت ماه امسال، با هدف تبادل اطلاعات و یافته‌های علمی و تحقیقاتی و تقویت تعامل و همکاری‌ها بین دانش پژوهان داخل و خارج از کشور درعرصه‌های نوین علوم شناختی و نیز طراحی و اجرای پروژه‌های مشترک کاربردی میان مراکز پژوهشی و دانشگاهی درحوزه‌های علوم شناختی، در دانشگاه تربیت‌مدرس، برگزار می‌شود.

این همایش سه روزه که از ۲۶ اردیبهشت ماه، به مدت ۱۰ روز آغاز می‌شود، از یک سو بررسی تحقیقات بنیادین در زمینه کارکرد‌های شناختی مغز و از طرف دیگر استفاده از این یافته‌ها در بهبود عملکرد مغز، حول سه محور روانشناسی و شناخت، علوم اعصاب و فناوری‌های عصب شناختی را مد نظر دارد.

در این رویداد بین المللی موضوعات آموزش و پرورش شناختی، ارزیابی شناختی، بازتوانی شناختی، رسانه و شناخت، روانشناسی‌شناختی، زبان‌شناسی شناختی، شناخت‌اجتماعی، طراحی وشناخت، فلسفه ذهن، تحریک مغزی، علوم اعصاب‌شناختی، علوم اعصاب‌شناختی بالینی، نقشه برداری مغز و تصویربرداری عصبی، علوم اجتماعی محاسباتی، مدل‌سازی شناختی و هوش مصنوعی، واسط مغز رایانه و فناوری عصبی، مورد بررسی قرار می‌گیرند.

برگزاری این همایش می‌تواند در توسعه علوم و فناوری‌های شناختی و به کارگیری دستاورد‌های آن در زمینه‌های مربوطه و همچنین تبادل اطلاعات و تجربیات در این حوزه میان استادان و دانشجویان نقش مهمی را ایفا کند.

در دهمین همایش بین المللی علوم شناختی محققانی از کشور‌های مختلف از آسیا، اروپا و امریکا به صورت آنلاین حضور دارند و اساتید برجسته درخصوص هوش مصنوعی، تشکیل و بازیافت حافظه، تحریک بصری هیپوکمپ برای درمان آلزایمر، تحریک مغزی، بررسی شبکه‌های اجتماعی بر سلامت روان و توانمندی شناختی سخنرانی و آخرین یافته‌ها و اطلاعات علمی و تحقیقاتی را به اشتراک می‌گذارند.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، در مدت برپایی این همایش، غرفه‌هایی در حوزه‌های مختلف شناختی نیز دایر خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هفت میلیون خانوار به شبکه فیبر نوری متصل هستند
  • منطقه پیام، از اولویت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • اقتصاد دیجیتال وضعیت بیکاری و اقتصادی را کردستان بهبود می بخشد
  • نورآوری باید در شرکت‌های فناوری اطلاعات دنبال شود
  • توسعه ICT سبب نجات کردستان از عقب‌ماندگی می‌شود
  • دهمین همایش بین‌المللی دوسالانه علوم شناختی برگزار می‌شود
  • برقراری اینترنت پرسرعت همراه در مسجد شکر طبس
  • انتصاب مدیرکل جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد
  • معرفی مدیرکل جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد
  • فراخوان حضور در دومین دوره کاری حرفه‌ای رایان