Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@15:19:37 GMT

گردشگری شبانه یک بخش مغفول مانده در گردشگری همدان

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۴۱۳۶۲

گردشگری شبانه یک بخش مغفول مانده در گردشگری همدان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: ایده های نو قابل احترام هستند اما مهمتر از ارائه آن، باید برای جذب نگاه جهانیان به سمت همدان این ایده‌ها تبدیل به یک رویداد یا برند شوند.


به گزارش ایسنا، علیرضا ایزدی ظهر چهارشنبه ۲۶ تیرماه در آئین اختتامیه جشنواره ایده های برتر گردشگری شهر همدان، عنوان کرد: چندین سال قبل وقتی از برند شدن همدان در حوزه گردشگری دم می زدیم خیلی ها به این دورنما می خندیدند اما امروز همدان به یک برند گردشگری در جهان تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 وی با بیان اینکه توسعه در جغرافیای همدان جز با توسعه گردشگری رقم نمی خورد و باید از اسطوره فرهنگی و تاریخی استان نظیر «میرسیدعلی همدانی» بهره برد، اظهار کرد: الگوگیری  از این چهره تاریخی باید برای ما شکوه به ارمغان آورد و همدان به عنوان دیار سیدجمال الدین اسدآبادی و حکیم هزاره است پس باید شورش باید به اندازه شعورش تعالی پیدا کند، این شهر را باید هم شأن خواجه رشیدالدین کنیم.
مدیرکل سابق میراث فرهنگی استان همدان ضمن ابرازخرسندی از وحدت میان مسئولان استان، خاطرنشان کرد: وقتی مسئولان امروز جامعه همدان را می بینم غبطه می خورم چرا که امروز همدان پرچمدار حوزه فرهنگی، گردشگری است و اگر در زمان مدیریت بنده، شهردار فعلی بود به جای خراب کردن دیوار هتل بوعلی چه اتفاقی های موثرتری رخ می داد.
وی با تأکید بر اینکه دیگر در همدان مدیرکل نخواهم شد، بیان کرد: مدیرکل فعلی میراث فرهنگی استان همدان فردی توانا و دلسوز است اما نیاز به کمک همه جانبه دارد همچنین نباید نقدهای خود را به سمت تسویه حساب های شخصی ببریم و سد راه حرکت مسئولان شویم.
ایزدی مجموعه های مسافرتی و راهنمایان گردشگری را قشر مظلوم و قابل احترام عرصه گردشگری دانست و خاطرنشان کرد: اعتلای صنعت گردشگری جز با تقویت این دو بال ممکن ‌نیست چرا که این دو گروه نرم افزار این چرخه هستند که آن را تصویرسازی می کنند.
وی اضافه کرد: رویداد ۲۰۱۸ تازه شروع کار است و همدان باید امیدوارتر از سال های قبل گام بردارد، امروز زمان اختلاف و تفرقه نیست بنابراین در کنار هم تصویر باشکوهی از همدان با شکوه به تمام جهانیان عرضه کنید و این امر تنها با تلاش و همدلی محقق خواهد شد.
ایزدی با بیان اینکه ایده گردشگری شبانه یک بخش مغفول مانده در گردشگری همدان است، عنوان کرد: طرح پیاده راه کردن خیابان بوعلی 10 سال بود مطرح و بر زمین مانده بود اما امروز این طرح به یک الگو در مدیریت شهری در کشور تبدیل شده است .
وی با بیان اینکه امروز کشورهایی مانند دبی و قطر که فاقد پتانسیل های لازم برای گردشگری بودند، توانسته اند به عنوان پایتخت گردشگری در جهان و آسیا معرفی شوند، اظهار کرد: اگر به سرعت حرکت نکنیم کشورهایی در حوزه گردشگری گوی رقابت را از ایران می ربایند که در حد رقابت با ایران نیستند و اگر به دنبال ثبت جهانی اثری هستیم می توانیم از کاروانسراهای تاریخی همدان مانند «فرسفج» تحت عنوان کاروانسرای جهانی بهره ببریم.
مدیرکل سابق میراث فرهنگی استان همدان با بیان اینکه باید در همدان به دنبال ایجاد رویدادهای بزرگ گردشگری و جذب گردشگر باشیم، خاطرنشان کرد: ایده های نو قابل احترام هستند اما مهمتر از ارائه آن، باید برای جذب نگاه جهانیان به سمت همدان این ایده ها تبدیل به یک رویداد یا برند شوند.
وی در پایان بیان کرد: باید به بهترین شکل ممکن زیربنای توسعه گردشگری و برندسازی استان رقم بخورد و این اتفاق جز با همدلی و کمک به میراث فرهنگی رقم نخواهد خورد.

گفتنی است؛ نخستین جشنواره ایده های برتر گردشگری شهر همدان با همکاری و مشارکت معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی واحد همدان برگزار شد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی همدان میراث فرهنگی استان همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۱۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه به گردشگری غذا در جشنواره‌های فرهنگی تبریز

 اسبقی در جلسه تکمیل پرونده‌های ثبتی و تقویم رویداد‌های گردشگری تبریز گفت: رویداد‌ها و جشنواره‌هایی که به گردشگری غذا مرتبط است امسال حائز توجه ویژه‌ای است چون شهر تبریز از نظر تنوع خوراکی‌ها، غذا‌ها و شیرینی‌های سنتی با فرهنگ و تاریخ دیرینه از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

وی با بیان اینکه تاکنون تعداد ۳۴ رویداد مختلف در شهر‌ها و بخش‌های مختلف آذربایجان‌شرقی در تقویم رویداد‌های گردشگری کشور به ثبت رسیده است اظهار کرد: ۱۳ مورد از این رویداد‌ها مربوط به شهرستان تبریز است که با توجه به تعدد این موضوع لازم است تا پرونده‌های جدیدی برای ثبت در تقویم گردشگری کشور تنظیم و تکمیل شود.

اسبقی افزود: برنامه ها، رویداد‌ها و جشنواره‌های یاد شده با مشارکت ارگان‌های مختلف شهرستانی اعم از فرمانداری، شهرداری، جهادکشاورزی، ورزش و جوانان و صمت شهرستان تبریز برگزار می‌شود که با توجه به ظرفیت‌های این شهرستان در عرصه‌های هنری، تاریخی، فرهنگی، صنایع دستی و غذایی باید اقدامات کافی برای افزایش این رویداد‌ها به انجام برسد.

وی اهمیت مشارکت دستگاه‌ها و ادارات مختلف در ثبت ملی و منطقه‌ای رویداد‌ها و جشنواره‌ها را مهم خواند و گفت: در این زمینه تلاش داریم تا رویداد‌ها و جشنواره‌های مختلف که توسط فرمانداری، شهرداری، جهادکشاورزی، ورزش و جوانان و صنعت، معدن و تجارت شهرستان تبریز برگزار می‌شوند شناسایی و مستندنگاری شده و با تکمیل فرم‌های مربوطه توسط ادارات متولی انجام شود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • توجه به گردشگری غذا در جشنواره‌های فرهنگی تبریز
  • روستا‌های ایران در فهرست جهانی شدن
  • برگزاری فراخوان ایده‌های برتر، طرح‌های ابتکاری و پیشنهاد‌های خلاقانه در مازندران
  • فعالیت شبانه‌روزی در پروژه پارک آبی و آکواریوم
  • سنگ اندازی‌ها باعث فرار سرمایه‌گذار از همدان می‌شود
  • اهمیت نقش حمایتی مسئولان در جذب و ماندگاری سرمایه‌گذاران در همدان
  • روستای هجیج جزو روستا‌های کاندیدای ثبت جهانی
  • پروژه ناتمام مقصد گردشگری شدن همدان به نتیجه می‌رسد؟
  • «سفال لالجین» سفیر فرهنگی و صادراتی همدان در اکسپو ۲۰۲۴
  • ارتباط ستاد بازسازی عتبات با فعالین اقتصادی مغفول مانده است