Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-24@11:25:30 GMT

لزوم حمایت از صنایع و رفع مشکلات تولید

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۴۱۴۴۰

لاریجانی: اولويت كشور حمايت از صنايع و رفع مشكلات توليد و صادرات است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، رئیس مجلس شورای اسلامی در سفر به استان البرز و بازدید از پالایشکاه غلات  زر، در شهرستان ساوجبلاغ گفت: اولویت فعلی کشور این است که بنگاه هایی، که میتوانند جهشی در صنعت و اقتصاد ایجاد کنند، مورد حمایت قرار بگیرند و مشکلات آن ها برطرف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: در شرایط عادی مشکلات به شکل عادی حل می شود اما امروز که در شرایط تحریم قرار داریم، نیاز است، همه برای رفع مشکلات کشور تلاش کنند.

لاریجانی با اشاره به مبنا بودن شعار رونق تولید در فعالیت های مجلس گفت: تمام کمیسیون های مجلس، مکلف به برگزاری جلسه برای حمایت از صنایع و تحقق شعار رونق تولید شده اند.

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه در قانون برنامه و بودجه، سهم تسهیلات به صنایع چهل درصد بوده است اما سال گذشته متاسفانه تنها بیست و هفت درصد آن ، محقق شد، افزود: این رقم باید اصلاح شود و بانک ها نیز باید با توجه به نیازی که صنایع به منابع مالی به ویژه "سرمایه در گردش" دارند، این نیاز را برطرف کنند.

لاریجانی در ادامه گفت: مرکز پژوهش های مجلس و اتاق بازرگانی ایران، چالش های بخش تولید و راهکار های رفع آن را تدوین کرده اند و گزارشی به تمام وزارتخانه ها ارسال شده است.

وی با اشاره به نشست دیروز با وزارت خانه ها، مرکز پژوهش ها و اتاق بازرگانی ایران گفت: در این جلسه چالش های موجود بررسی  و کمیته رونق تولید تشکیل شد تا با برپایی جلسه، راهکار های ارائه شده از سوی مرکز پژوهش ها و اتاق بازرگانی را برای حمایت از کشاورزی، صنعت و صادرات اجرایی کند.

رئیس قوه مقننه اظهار داشت: کمیسیون صنایع مجلس راندمانی را طراحی کرده است که با تشکیل جلسه مشکلات صنایع رابررسی می کند و اگر برای رفع مشکلات کلان احتیاج به تصویب قانون باشد، این موارد را جمع بندی می کند تا به تصویب مجلس برسد.

وی در پایان به ظرفیت قابل توجه برای توسعه گروه صنعتی زر  نیز اشاره کرد و گفت: ظرفیت های پدید آمده مناسب است و برای توسعه و پیشرفت این مجموعه، باید حمایت جدی صورت گیرد.

استاندار البرز نیز با اشاره به  اینکه توجه به صنایع زیرساختی و تولید ملی در البرز ، بیش از پیش مشهود است، افزود: در حال حاضر سه هزار و 500 واحد صنعتی در استان فعال است که 150 مورد آن از برندهای ملی هستند.

شهبازی افزود:در استان البرز، دوازده شهرک صنعتی فعال است که از این نظر در جایگاه نخست ملی قرار داریم.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: لاریجانی حمایت از تولید صنعت صادرات ساوجبلاغ استان البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۱۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم ارایه راهکار مناسب در راستای رفع معضلات تالاب انزلی

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست حل مشکلات و چالش‌های تالاب انزلی به ریاست حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان گیلان برگزار شد.

«حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی» رئیس کل دادگستری استان گیلان اختلافات مالکیت افراد ساکن در حاشیه تالاب انزلی را از معضلاتی دانست که سالیان متمادی مشکلاتی برای مردم منطقه ایجاد کرده است و افزود: مسؤولان باید با جرأت و شجاعت به این مساله ورود کرده و راهکارهای لازم در جهت حل آن را ارائه کنند.

وی در ادامه افزود: مسائل زیست محیطی شهرستان انزلی از جمله دفع ناصحیح پسماند در اطراف تالاب مشکلات عدیده ای را فراهم کرده است.

رئیس شورای قضائی استان همچنین تصریح کرد: رسوبات تالاب و همچنین گیاه مهاجم سنبل آبی از معضلات کنونی تالاب است که باید راهکارهای مناسب و کارشناسی در راستای حل آن صورت گیرد.

وی با بیان اینکه لازم است دستورات انقلابی، قاطع و جسورانه در راستای لایروبی تالاب هر چه زودتر صادر شود، گفت: باید مشکلات شهرستان انزلی را اولویت بندی نموده و از تمام ظرفیت شهرستان در جهت لایروبی تالاب بهره بگیریم.

این مقام ارشد قضائی با تاکید بر اینکه موضوعات زیست محیطی با محوریت تالاب انزلی باید دستور کار دائم شورای اداری شهرستان باشد، تصریح کرد: حفظ محیط زیست استان اعم از جنگل، ساحل، تالاب و … همواره از تأکیدات رهبر معظم انقلاب است و دستگاه قضائی نیز در این مورد پشتیبان دستگاه‌های اجرایی بوده و از هیچ کوششی فروگزار نخواهد کرد.

کد خبر 6084837

دیگر خبرها

  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ لزوم وحدت و تقریب بین همه ادیان و مذاهب
  • بررسی مشکلات صنایع شهرستان ساوه در سه سطح
  • لزوم استفاده از ظرفیت قرارگاه خاتم‌الانبیا در حل مشکلات بندرعباس
  • لزوم حمایت هلدینگ خلیج فارس از ورزش در محیط پیرامونی
  • پیله مشکلات نوغاندارای؛ نبود صنایع تبدیلی است
  • لزوم ارایه راهکار مناسب در راستای رفع معضلات تالاب انزلی
  • تاکید رئیس مجلس بر لزوم اتفاق نظر دولت و مجلس برای مقابله با مشکلات ارزی
  • تاکید قالیباف بر لزوم اتفاق نظر دولت و مجلس برای مقابله با مشکلات ارزی
  • صنایع برنامه‌محور خراسان رضوی حمایت ویژه می‌شوند
  • چرا معطلی تصویب لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم در مجلس به ضرر کشور است؟