Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@09:46:57 GMT

۱۳ درصد جمعیت حاشیه نشین کاشان از اتباع خارجی هستند

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۴۱۵۰۲

۱۳ درصد جمعیت حاشیه نشین کاشان از اتباع خارجی هستند

به گزارش خبرنگار مهر، سیدعلیرضا مروجی بعد از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سلامت محور همه چیز حتی عروج است، اظهار داشت: طرح تحول نظام سلامت نمونه‌ای از اهمیت دادن دولت به موضوع سلامت است که بر اساس آیات و روایات نیز به اهمیت موضوع سلامت اشاره شده و بر همین اساس دانشگاه علوم پزشکی کاشان بهبود وضعیت حاشیه‌نشینان را در دستور کار قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه هشت منطقه به عنوان مناطق حاشیه نشین شهری شناسایی شد و ۱۳ درصد از جمعیت حاشیه نشین منطقه کاشان از اتباع بیگانه هستند، افزود: بر همین اساس با معرفی مناطق حاشیه نشین منطقه کاشان تمام تلاش خود را در راستای جذب امکانات به کار گرفتیم و توانستیم برای ۸۶ هزار نفر یعنی ۲۵ درصد جمعیت شهری امکانات مهیا کنیم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان ابراز داشت: بر اساس تلاش‌های صورت گرفته بیشترین خدماتی که ارائه شده به مردم مناطق یحیی آباد و مسکن مهر کاشان بوده است و در تلاش هستیم تا با برنامه‌های پیش بینی شده تمامی مردم مناطق حاشیه نشین از حداقل یک خدمت بهره مند شوند.

وی از ترمیم سه واحد درمانی، اجاره دو واحد به منظور ارائه خدمات درمانی و ساخت سه واحد ارائه خدمات درمانی در مناطق حاشیه نشین منطقه کاشان خبر داد و گفت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته پنج هزار نفر در سال گذشته از مشاوره رایگان تغذیه و ۴۴ هزار نفر نیز از آموزش‌های اجتماعی بهره بردند.

مروجی تاکید کرد: بر اساس کارشناسی‌های صورت گرفته بیماری‌هایی که مردم مناطق حاشیه نشین با آنها درگیر هستند، شناسایی و اقدامات متقابل در راستای مبارزه با این بیماری‌ها انجام شده است.

کد خبر 4669420

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه های علوم پزشکی حاشیه نشینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۱۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پتار ؛ از پر جمعیت ترین محله های فقیر نشین جهان(+عکس)

عصر ایران - پتار با نام کامل دولسه نومبر دو خسوس دو پتار (Dulce Nombre de Jesús de Petare) یک برون شهر فقیر نشین در شرق کاراکاس، ونزوئلا است. پتار به عنوان یکی از پر جمعیت ترین محله های فقیر نشین جهان شناخته می شود.

پتار، مانند بسیاری از فقیر نشین های دیگر در جهان از خانه های مسکونی غیررسمی و ناایمن تشکیل شده که در حاشیه یک کلان شهر (در این مورد، کاراکاس) قرار گرفته است. این منطقه به ندرت از سیاست های محلی و ملی سود می برد. در خلاء سیاسی، باندهای خلافکار و جنایتکار در این فقیرنشین اقتصادهای محلی را برای تجارت غیرقانونی در اختیار گرفته اند.

پتار شامل مجموعه ای از ساختمان های آجر قرمز است که یا رنگ خود را حفظ کرده یا با گچ رنگی پوشیده شده اند. ساختارهای بتنی به حفظ این ساختمان ها که در شیب کوه های اطراف بالا رفته اند، کمک می کنند. سقف ساختمان ها به طور معمول از ورق های فلزی و دیگر مصالح موقتی شکل گرفته که از بی ثباتی و فقر در این شهر حکایت دارد.

پتار را می توان شهری در حومه کاراکاس در نظر گرفت زیرا خود به صدها محله تقسیم شده است. خیابان های باریک و بی نام جایی برای بازدیدکنندگان باقی نمی گذارند و آن را به دژی تسخیرناپذیر تبدیل می کند.

پتار به نوعی خانه باندهای جنایتکار سازمان یافته است که به طور مداوم با یکدیگر نیز درگیر می شوند.

 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ۲۰ کشوری که بیشترین جمعیت زاغه نشین را دارند

دیگر خبرها

  • امدادرسانی هوایی به مناطق سیلزده قصرقند تداوم دارد
  • همدان استان ممنوعه در به کارگیری کارگران اتباع خارجی
  • بیش از 95 درصد مردم چهارمحال و بختیاری به شاخص‌های سلامت دسترسی دارند
  • مهلت هفت روزه به کارفرمایان برای معرفی اتباع غیرمجاز
  • امدادرسانی هلال‌احمر به مناطق متاثر از سیل و آب‌گرفتگی در اصفهان + عکس و فیلم
  • بررسی مسائل و مشکلات محلات حاشیه نشین شهر یزد
  • حجم آب ورودی سد‌های استان کرمان در بارندگی‌های اخیر ١٠ میلیون متر مکعب بود
  • افزایش حجم آب ورودی به سد‌های کرمان در بارندگی‌های اخیر
  • پتار ؛ از پر جمعیت ترین محله های فقیر نشین جهان(+عکس)
  • وجود ۳۰۸ خانه بهداشت فعال در چهارمحال و بختیاری