Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ دکتر مصطفی نادری روز چهارشنبه با اعلام این مطلب افزود: زائران با هدف جلوگیری از بیماری‌های تنفسی و سرماخوردگی از قرار گرفتن در معرض باد سرد و کولر خوداری کرده و از ماسک استفاده و به توصیه های بهداشتی پزشکان کاروان‌ها توجه کنند.

وی از زائران خواست در زمان شست‌وشوی مسجد الحرام از ماسک استفاده کنند تا از بیماری‌های تنفسی و حساسیت به محلول‌های ضدعفونی جلوگیری شود و پس از بازگشت از مسجدالحرام، بازار و دیگر اماکن عمومی دست‌های خود را به مدت حداقل ۳۰ ثانیه با محلول های شست‌وشو بشویند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس بیمارستان مرکز پزشکی حج و زیارت در مکه مکرمه گفت: در موسم حج زائران باید بیشتر از آب استفاده کنند. حجم آب مورد نیاز هر فرد در روز حداقل یک و نیم لیتر است و بهتر است نوشابه و چای را به عنوان جایگزینی نوشیدن آب قرار ندهند.

نادری افزود: زائران برای خواندن نماز در مسجدالحرام باید از سجاده شخصی استفاده کنند و در صورتی که دچار علائم بیماری‌های تنفسی شدند حتماً از ماسک استفاده کرده و از دست دادن با دیگر زائران و هم اتاقی‌ها خودداری کنند و در صورت تداوم و تشدید علائم بیماری بعد از ۲۴ ساعت حتماً به پزشک مراجعه کنند.

امسال ۸۶ هزار و ۵۰۰ نفر از زائران حج تمتع به سرزمین وحی اعزام خواهند شد. به جز ۲ بیمارستان مکه و مدینه، ۴ مجتمع درمانگاهی در مدینه و ۵ مجتمع درمانگاهی در مکه پیش بینی شده و ۱۳۰ مطب در محل اسکان زائران آماده ارائه خدمات است و یک بیمارستان صحرایی در منا و عرفات نیز خدمات ارائه خواهند داد.

۱۵ پزشک باتجربه و مسلط به زبان عربی برای ارائه خدمات تخصصی به زائران در بیمارستان‌های مکه و مدینه مستقر هستند.

در حج تمتع امسال، ۲۰ درصد زائران دارای فشار خون، ۱۵ درصد مبتلا به دیابت و ۵ درصد هم بیماری قلبی و عروقی دارند.

تعداد زنان حج تمتع ۹۸ بیشتر از آقایان است و در حج امسال آمار سنی زائران ۵ سال افزایش یافته است. جوان‌ترین زائر یک کودک یک ساله و مسن‌ترین زائر ۱۰۷ ساله و اهل کردستان است.

میانگین سنی حجاج امسال ۵۵ سال است و حدود هشت هزار زائر بین ۷۰ تا ۸۰ سال سن دارند و هزار و ۸۰۰ نفر نیز بالای ۸۰ سال هستند و حدود ۱۵۰ نفر نیز زیر ۱۸ سال سن دارند.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۱۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ارز مبادله‌ای به زائران حج تمتع

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمدمهدی اسماعیلی امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره اعزام زائران ایرانی به حج تمتع گفت: ارز مبادله‌ای برای زائران حج تمتع تخصیص یافته است. زائران ایرانی حدود ۹۰ هزار نفر هستند که از اواخر اردیبهشت اعزام زائران به سرزمین وحی آغاز خواهد شد و بدون مشکل و با ارز مبادله‌ای این اعزام‌ها صورت خواهد گرفت.

وی افزود: امسال در آنجا دعای گوی همه مردم ایران خواهم بود.

زائران خانه خدا در قالب گروه‌های مدینه قبل و بعد، از بیست و چهارم اردیبهشت عازم سرزمین وحی می‌شوند و عملیات رفت تا هجدهم خرداد ادامه دارد . آغاز عملیات بازگشت زائران خانه خدا از یکم تیر خواهد بود.

در عملیات حج تمتع ۸۷ هزار و ۵۵۰ زائر خانه خدا از ایران راهی کشور عربستان می‌شوند.

 

دیگر خبرها

  • ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی استان‌های جنوبی کشور
  • انجام معاینات پزشکی و واکسیناسیون ۹۶۵ نفر از زائران حج تمتع
  • نوزاد بیمار در سیل جنوب سیستان و بلوچستان با بالگرد به بیمارستان کنارک منتقل شد
  • وزیر ارشاد: سند ملی سبک پوشش ایرانی اسلامی در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد/ ارز مبادله‌ای برای زائران حج تمتع تخصیص یافته/ امسال مناطق محروم در طرح یارانه خرید کتاب دیده می شود
  • آخرین وضعیت اقدامات امدادی در سیل جنوب کشور/ امدادرسانی به هزار نفر و تداوم آماده‌باش
  • اعزام زائران حج تمتع مازندران در قالب ۳۲ کاروان
  • تخصیص ارز مبادله‌ای به زائران حج تمتع
  • اعزام بیش از ۴۲۰۰ زائر مازندرانی به حج تمتع
  • اعزام ۸۷ هزار زائر حج تمتع امسال از ۲۴ اردیبهشت
  • نقش مدیریت مردم در پیاده روی اربعین پر رنگ از پیش شود