Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@00:25:38 GMT

گفتمان اصلی ایران اسلامی مقاومت است

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۴۱۶۴۱

گفتمان اصلی ایران اسلامی مقاومت است

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی قرارگاه لشکر ۱۶ زرهی قزوین، الماس پویا منش در همایش سیاسی یک روزه و در جمع فرماندهان و کارکنان این قرارگاه به ویژگی‌های اسلام ناب محمدی عرضه شده توسط ایران اشاره و افزود: استکبار جهانی و آمریکایی‌ها امروز از گفتمان مقاومت ارائه شده توسط ایران اسلامی وحشت دارند و در مقابل گفتمان مقاومت، دیپلماسی التماس را در پیش گرفته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اسلام ناب محمدی که ایران تحت لوای ولایت فقیه به آن پایبند است، با اسلام آمریکایی موجود در عربستان متفاوت است، اظهار داشت: اسلامی که قرار است توسط ایران به کل دنیا صادر شود اسلام عزت و اقتدار و اسلام عدالت است.
وی با اشاره به سقوط پهباد جاسوسی آمریکا افزود: امروز ما صلابت و اقتدار نیروهای مسلح ایران را در سطح جهان شاهد هستیم و قدرت اصلی انقلاب اسلامی ملت بزرگ ایران و قدرت دفاعی موشکی ماست.
پویامنش به راهکار مقابله با تحریم‌های دشمنان اشاره و تاکید کرد: همانند فرماندهان دوران دفاع مقدس و جنگ تحمیلی، امروزه به فرماندهان جنگ تحریمی نیاز داریم و تکیه بر توان داخلی و استفاده از ظرفیت‌های کشور و پیاده سازی اقتصاد مقاومتی راهکار اساسی مقابله با تحریم‌های دشمنان است.
معاون سیاسی سپاه صاحب الامر (عج) در خصوص انتخابات پبش رو نیز گفت: امروز دشمن قصد دارد به صندوق‌های رأی آسیب بزند و ما وظیفه داریم قدرت اجتماعی و فرهنگی خود را همانند قدرت دفاعی مان بالا ببریم.

۶۰۱۲*۸۰۵۴

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۱۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدرت امت اسلامی در تحقق امت واحده و ایجاد جبهه واحد در مقابل صهیونیسم جهانی است

حجت الاسلام و المسلمین محسن مهاجرنیا استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب با تاکید بر توجه به امت واحده و هماهنگی در مقابل صهیونیسم جهانی، اظهار داشت: امت واحده یک اصطلاحی است که مکررا در قرآن کریم به آن اشاره شده است که دارای بار معنایی سیاسی و مفاهیم مهمی است.

وی افزود: امت واحده یعنی دین واحد ، در مواردی امت به معنای جماعت ، یک مقطع و محدوده زمانی ، امام و در برخی موارد به معنای حزب و جماعت سازمان یافته و دولت گفته شده است.

وی ادامه داد: آنچه ما به دنبال آن هستیم پیروان اسلام است یا کسانی که از دین مبین اسلام پیروی می کنند و آهنگ واحدی به اهداف اسلام دارند؛ همان چیزی که امروز در مسئله غزه به دنبال آن هستیم یعنی اتحاد کشورهای اسلامی در مقابل صهیونیسم جهانی.

دکتر مهاجرنیا، تصریح کرد: امت از واژگانی شکل گرفته است؛ در واقع برخی از واژگان راهبردی و جهت ده هستند، زمانیکه امت را تلفظ می کنیم امام هم در کنار آن متصور می شود، دو واژه "امت" و "واحده" هماهنگ و همسو هستند.

این استاد دانشگاه عنوان کرد: امت یه واژه بریده و منفرد از سایر واژگان نیست و در شبکه مفهومی معنا پیدا می کند؛ زمانی که امت گفته می شود یکپارچگی و اتحاد در نظر می آید و خلاف آن یعنی گسستگی و اختلاف از امت خارج خواهد شد.

وی اذعان داشت: از خصوصیات امت این است که در وجودش همبستگی ایجاد شود؛ هنگامی که می گوییم امت اسلام یعنی در واقع یک پیکر همبسته که جهت غایی دارد و پشت سر امام حرکت می کند.

وی بیان کرد: "امت" حاصل یک وحدت و نشان دهنده اخوت و برادری است؛ همانطور که در مقابل شب، روز است و در مقابل کفر ، ایمان است، در مقابل تفرقه و اختلاف ، وحدت و تقریب وجود دارد.

وی در پایان تاکید کرد: برآیند "امت" مساوی با قدرت می باشد؛ ظرفیت و توانایی امت اسلامی، قدرت تولید می کند و قدرت یکی از مفاهیم و واژگانی است که از دل امت بوجود می آید و در این رابطه قرآن می فرماید: " وَلَا تَنَازَعُوا فَتَفْشَلُوا وَتَذْهَبَ رِيحُكُمْ"، هرگز راه اختلاف و تنازع نپویید که در اثر تفرقه ترسناک و ضعیف شده و قدرت و عظمت شما نابود خواهد شد.
 
انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • رئیسی در مسجد جامع «کالپیتی»: امروز همگان حقوق فلسطینیان را مطالبه می‌کنند
  • رئیسی: امروز همگان حقوق فلسطینیان را مطالبه می‌کنند
  • امروز مقاومت مقابل نظام سلطه مورد توجه و اقبال جوانان منطقه است
  • ظهور قدرت اراده ملت ایران در عملیات «وعده صادق»
  • تجلیل از پیشکسوتان ارتش نوعی «جهاد تبیین» برای نسل امروز
  • نام‌گذاری یکی از بزرگترین خیابان‌های اسلام‌آباد به نام ایران
  • فاصله‌ زیادی تا رسیدن به وضعیت مطلوب در عرصه تبلیغ داریم
  • اسلام ناب گفتمان زر و زور و استکبار را به چالش کشیده است
  • به مردم پاکستان که همواره از حق دفاع کرده‌اند افتخار می‌کنیم
  • قدرت امت اسلامی در تحقق امت واحده و ایجاد جبهه واحد در مقابل صهیونیسم جهانی است