Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین - مهسا نجاتی؛ اهداف وبرنامه‌هایی که در راستای تلاش برای کاهش فقر غذایی در سراسر جهان صورت می‌گیرد، همچنان ادامه دارد، اما متاسفانه در سال گذشته، تعداد افراد مبتلا به سوء تغذیه در جهان، به 821 میلیون نفر افزایش پیدا کرد.

بر  اساس گزارش ارائه شده توسط سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو)، هدف رساندن فقر غذایی جهانی به صفر تا سال 2030، یک چالش بزرگ خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه، قابل ذکر است که بیشترین میزان فقر غذایی در آفریقا به چشم می‌خورد که 20 درصد از مردم، درگیر این مسئله هستند، در حالی که 12 درصد از مردم آسیا نیز با این مشکل بزرگ دست و پنجه نرم می‌کنند.

نکته ناراحت کننده دیگر این است که حدود 2میلیارد نفر در سراسر جهان، به طور متوسط یا حتی شدید، ناامنی غذایی را تجربه می‌کنند که در آینده، سبب قرار گرفتن بیشتر این افراد در معرض خطر سوء تغذیه می‌شود.

در نمودار ارائه شده، تعداد افراد مبتلا به سوء تغذیه در سراسر جهان از سال 2005 تا 2018 را مشاهده می‌کنید؛

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: فقر آسیا آفریقا سوء تغذیه فائو فقر غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۱۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغذیه صحیح در فصل بهار، از دیدگاه طب ایرانی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، برای تغذیه در فصل بهار، مصرف مواد غذایی خشک نسبت به چرب، برتری دارد.
در مورد شیرینی‌ها نیز توصیه می‌شود شیرینی‌تر استفاده نشود و مصرف شیرینی‌هایی مانند شیرینی نخودچی و شیرینی برنجی بهتر است. پرهیز از در هم خوری میوه نیز دیگر توصیه‌ای است که می‌تواند در فصل بهار، سلامت افراد را به همراه داشته باشد. در این فصل مصرف غذا‌های ساده و دارای اجزای کم، اولویت دارد؛ به عنوان مثال انواع املت‌ها، تخم مرغ، خاگینه ها، هویج یا بادمجان یا کشک که در این فصل به شکل کله‌جوش استفاده می‌شود.
همچنین مواد غذایی نظیر سوپ جو، آش جو و نان جو غذا‌های مناسب برای این فصل محسوب می‌شود. در میان آجیل‌ها بیشتر فندق و بادام و تا حدودی پسته توصیه می‌شود و همچنین مصرف تخم کدو، آفتاب‌گردان، تخمه ژاپنی و تخم هندوانه نیز می‌تواند مفید باشد.
اما توصیه می‌شود در میان آجیل‌ها هر روز یک مدل آجیل مصرف شود؛ برای مثال یک روز تخمه کدو و روز بعد چند عدد بادام میل شود. فاصله‌گذاری بین مواد غذایی نیز از دیدگاه طب ایرانی مهم است و توصیه می‌شود بعد از مصرف یک سری آجیل و شیرینی، از صرف غذا پرهیز کنیم.
از سوی دیگر بهتر است همیشه سیر از سر سفره بلند نشویم و هنگام پایان صرف غذا، تا حدودی گرسنه باشیم. همچنین به یاد داشته باشیم غذا‌های حاوی رنگ‌ها و طعم‌های مصنوعی مانند شیرینی‌هایی که رنگ‌های خیلی خاص نظیر قرمز، سبز تند، نقره‌ای و طلایی دارد، برای بدن مضر هستند.

دیگر خبرها

  • تاثیر فالوور فیک روی پیج‌های فروشگاهی
  • ۱۰ توصیه کاربردی در پیشگیری از خطر سرطان‌ها
  • غذاهای دریایی از دست می‌روند
  • اگر این ۵ نشانه را دارید به بیماری جدی مبتلا شده اید
  • تغذیه صحیح در فصل بهار، از دیدگاه طب ایرانی
  • سیمونه اینزاگی سومین سرمربی سری آ با گلزنی در 40 بازی پیاپی
  • ۵ علامت هشداردهنده که نشان می‌دهد شما به بیماری جدی مبتلا هستید
  • نایب رئیس انجمن تغذیه ایران بیان کرد؛ چرخه معیوب سیاستگذاری سلامت و امنیت غذایی
  • ۵ نشانه خطر نشانه اینکه به بیماری جدی مبتلا هستید
  • ۵ نشانه خطر که شما به بیماری جدی مبتلا هستید