Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-23@07:29:29 GMT

شرک خفی؛ آفت جامعه امروز

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۴۱۶۵۷

شرک خفی؛ آفت جامعه امروز

به گزارش ایکنا از البرز، حجت الاسلام محمدعلی خسروی، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، آموزش و توسعه مشارکت‌های معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد با حضور در همایش عفاف و حجاب که 26 تیرماه به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز در سالن سیروس صابر برگزار شد، اظهارکرد: دو کلمه عفاف و حجاب در کنار یکدیگر موضوع مهمی را به ذهن متبادر می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: حجاب رو بنا است عفاف زیربنا است، عفت و حیا خصلت درونی را نشان می‌دهد و اگر عفت و حیا نبود حجاب معنی نداشت.
این مسئول با طرح این پرسش که عفت بهتر است یا حجاب، گفت: بزرگانی همچون آیت الله امامی فرموده‌اند که « عفت بسیار بهتر از حجاب است» و من احساس می‌کنم امروز عفت در جهان رو به افول است که خود امری ایمانی و درونی است.
خسروی با اشاره به اینکه بحث عفاف و حجاب، اصل و اساس تربیت است، خاطرنشان کرد: امروزه در بسیاری از مواقع از جنبه تربیتی قرآن غافل هستیم، آن گونه که امام(ره) می‌فرمایند: « یک انسان تربیت شده برای اهل زمین از تمام ملائک نقش و جایگاه بیشتری دارد».
وی با در نظر گرفتن جایگاه نقش تربیتی و هدایتی حضرت امام خمینی(ره) بیان کرد: امام پیش از شکل‌گیری انقلاب، یک معلم اخلاق بود و امروزه باید به این مطلب برسیم که درد جامعه با ترییت مرتفع می‌شود.
وی در محور دیگر سخنان خود به اهمیت حیا در سایه عفاف اشاره کرد و توضیح داد: وقتی بحث حجاب می‌شود، باید به دنبال عفت برویم، چرا که حیا اختصاص به زنان ندارد که البته زنان به خاطر روحیات خود با حیاتر هستند.
وی با بیان اینکه آفت جامعه امروز، شرک خفی است ما از همه چیز سخن می‌گوییم ولی خداوند را فراموش می‌کنیم، تاکید کرد: ایجاد الفت میان خدا و بنده راهکار تربیتی برای جامعه امروز در مقوله عفاف و حجاب است.
خسروی تصریح کرد: مستقیم در چشم‌دیگران نگاه کردن، بی‌حیایی است حیا زاده عفت و حجاب است، در این زمینه پیشنهاد می‌کنم، کتاب 40 حدیث امام را مطالعه و تحقیق کنید.
وی خاطرنشان کرد: برای گسترش حجاب باید به مساله عفاف پرداخت، این که چگونه عفت را در دل‌ها می توان تقویت کرد اهمیت اساسی دارد و باید به این نتیجه رسید که در تربیت عشق و محبت است که این مهم از خانه آغاز می‌شود.
وی با بیان اینکه 70 درصد صفات و روحیات انسان از مادر است، توضیح داد: کودک از مادر محبت دیده است، به همین دلیل وقتی مادر از فرزند درخواست چیزی می‌کند، اثر می‌گذارد.
این مسئول توضیح داد: اگر شخصیت کسی را بالا ببریم می‌توانیم شاهد رشد و بالندگی‌اش باشیم، کسی که شخصیت او پیش خودش خرد شده از شر او ایمن نیستیم.
به گفته خسروی ، اگر پدر و مادر شخصیت فرزند را رشد دهند، آن فرزند موفق می‌شود. برهمین مبنا کسانی که بدحجابان و بی‌حجابان را مورد عتاب قرارداده‌اند باید برگردند به اصول اساسی اسلام.
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، آموزش و توسعه مشارکت‌های معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد با بیان این مطلب که قرآن، تاج کرامت بر سر انسان گذاشته است، توضیح داد: کتاب خدا به جایگاه زن و مرد احترام ویژه‌ای قائل است؛ اسلام دستور به برخورد با کفار داده است و بدرفتاری با بی‌حجاب‌ها عمل درستی نیست و باید از راه درست وارد شد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن فرهنگی خسروی ارشاد عفت حجاب حجاب قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۱۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بی حجابی فرهنگ تحمیلی جوامع غربی بر جامعه اسلامی است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ حجت الاسلام و المسلمین نوری در اولین نشست شورای فرهنگ عمومی در سال جدید با موضوع عفاف و حجاب با بیان اینکه رعایت عفاف و حجاب در جامعه یکی از دغدغه‌های مهم خانواده‌های متدین و شهروندان است، گفت: اجرای طرح نور که فراجا شروع کرده باید ادامه دار باشد تا به نتیجه قابل قبولی برسد.
 نماینده ولی فقیه در استان با موفق دانستن اجرای طرح نور بر شناسایی کانون‌های بی حجابی در استان نیز تاکید کرد و افزود: با اجرای این طرح و برخورد نیروی انتظامی با مقوله بی حجابی، فضا در معابر عمومی یک فضای مناسبی است.
نماینده ولی فقیه دراستان کشف حجاب و بی حجابی را فرهنگ تحمیلی جوامع غربی بر جامعه دینی و اسلامی دانست وتأکید کرد: مقوله بی حجابی و بد حجابی بایدبا کمک مردم ودستگاه‌های متولی از جامعه برچیده شود.
صادقی دبیر شورای فرهنگ عمومی استان هم با تشریح مصوبات این جلسه گفت: وظایف دستگاه‌ها در قبال عفاف و حجاب و ساماندهی اصناف از مهمترین مصوبات شورای فرهنگ عمومی بود.
دیگر اعضای این شورا نیز نظرات و برنامه‌های خود را در باره باور پذیری حجاب به عنوان یک ارزش بیان کردند.

دیگر خبرها

  • اجرای طرح حجاب حیا و عفت عمومی جامعه را تقویت می‌کند
  • ورزش های ناب انسانی و اسلامی در جامعه ایرانی
  • حجاب؛ سنگر اول جنگ نرم
  • حمایت محکم دادستانی اصفهان از طرح عفاف و حجاب
  • بحث عفاف و حجاب باید در اولویت فعالیت‌های دانشگاه باشد
  • مقوله حجاب ورای یک مسأله اجتماعی است
  • توئیت جدید مصطفی میرسلیم درباره عفاف و حجاب
  • مسوولان به مساله حجاب توجه بیشتری داشته باشند
  • مسأله حجاب فراتر از یک مقوله اجتماعی است
  • بی حجابی فرهنگ تحمیلی جوامع غربی بر جامعه اسلامی است