Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، علی چگینی، سفیر ایران در هند اظهار کرد: ما آمادگی خود برای سرمایه گذاری در این پالایشگاه را اعلام کردیم. ما هیچ محدودیتی برای همکاری با هند خواه در زمینه سرمایه گذاری یا خواه هر گونه جوینت ونچری که باشد نداریم و آماده انجام آن هستیم.

هند پس از چین دومین مشتری بزرگ نفت ایران بود اما ناچار شد وارداتش را پس از اقدام واشنگتن در تشدید تحریم‌ها و عدم تمدید معافیت‌های نفتی، متوقف کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت "نفت‌ایران اینترترید" که زیرمجموعه سوییسی شرکت ملی نفت ایران است، ۱۵.۴ درصد سهم در شرکت چنای پترولیوم دارد که زیرمجموعه شرکت ایندین اویل، بزرگترین پالایشگر نفت هند است.

چنای پترولیوم قصد دارد ۳۵۶.۹۸ میلیارد روپیه (۵.۱ میلیارد دلار) برای جایگزینی پالایشگاه ناگاپاتینام به ظرفیت ۲۰ هزار بشکه در روز در ایالت جنوبی تامیل نادو با پالایشگاهی به ظرفیت ۱۸۰ هزار بشکه در روز سرمایه گذاری کند.

چگینی ابراز امیدواری کرد که بانک پاسارگاد به زودی شعبه‌ای در هند افتتاح کند و با بانک UCO که هند پرداخت پول خرید نفت ایران به روپیه را در حساب این بانک واریز می‌کند، مستقیماً همکاری کند.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: واردات نفت هند از ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۱۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان ظرفیت تولید گاز به ۸۷۵ میلیون متر مکعب رسیده است

رضا نوشادی مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با اشاره به دستاوردهای شرکت ملی گاز ایران در دوره تحریم، گفت: سال ۱۳۸۹ بانک مرکزی، شرکتی ملی گاز و شرکت ملی نفت تحریم شدند؛ ظرفیت تولید، پالایش، انتقال و توزیع گاز، ۴۰۰ میلیون مترمکعب بود و امروز پس از یک دوره تحریم ۱۵ ساله، میزان ظرفیت تولید، به ۸۷۵ میلیون مترمکعب رسیده است و پالایش، انتقال و توزیع این زنجیره از ۱۰۰۰ میلیون مترمکعب بالاتر است. پیچیده‌ترین تکنولوژی با انتقال تکنولوژی از ساخت توربین و کمپرسور از سوی شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران به عنوان بازوی اجرای شرکت ملی گاز ایران، صورت‌گرفته است.

نوشادی در ادامه با اشاره به لزوم سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی و بخش‌های مختلف صنعت، افزود: جورچین صنعت گاز برای ادامه این مسیر پر افتخار، برای گسترش سطح مشارکت‌های مردمی و پاسخگویی به رشد فزاینده مصرف چه در مسیر توسعه و چه تولید انرژی و محصول و چه مصرف خانگی و تجاری، نیاز دارد که یک هم‌افزایی گسترده‌ای را انجام دهد. در استراتژی جدید شرکت ملی گاز ایران، برای مدیریت اوج مصرف که متأسفانه آسیبش نخست به تولید وارد می‌شود، تصمیم گرفتیم که وارد حوزه جذب سرمایه‌گذاری بشویم و پروژه‌های ذخیره‌سازی گاز، مگاپروژه هوشمندسازی مصرف گاز و بهینه‌سازی مصرف انرژی در ایستگاه‌های تقویت فشار را خدمت شما معرفی کنیم.

در ادامه این نشست علیرضا بیات مدیر سرمایه‌گذاری و کسب‌وکار شرکت ملی گاز ایران نیز با تأکید بر اهمیت صنعت گاز در امر تولید، گفت: سرمایه‌گذاری در تمام حوزه‌ها یکی از اصول اصلی توسعه در هر صنعتی است و صنعت گاز در کشور ما جریان خونی است که در رگ‌ها و شریان اقتصادی جریان دارد و توسعه این صنعت بی شک به توسعه در دیگر بخش‌های تولید همچون صنایع فولادی و پتروشیمی و دیگر بخش‌های صنعتی می‌انجامد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • روایت ژنرال هندی از حمله ایران به اسرائیل
  • فارس با ظرفیت های مختلف خود به اکسپو ۲۰۲۴ ایران می‌رود
  • بیژن زنگنه متهم ناترازی بنزین/ احیای پالایشگاه‌سازی در دولت سیزدهم
  • فروش بیش از ۵۵ هزار تن گوگرد در پالایشگاه گاز ایلام
  • کل کل جدید استقلال و پرسپولیس؛ پالایشگاه و بانک!
  • آمادگی بانک جهانی برای آغاز پروژه «کاسا هزار» در افغانستان
  • طرز پخت 10 کیلو چلو مرغ کاری توسط آشپز هندی (فیلم)
  • طرز پخت چلو مرغ توسط یک پدربزرگ‌ هندی (فیلم)
  • ابرپروژه‌های صنعت گاز برای سرمایه‌گذاری معرفی شدند
  • میزان ظرفیت تولید گاز به ۸۷۵ میلیون متر مکعب رسیده است