Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-24@11:35:15 GMT

روش هايي براي تصفيه کردن خون

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۴۲۰۰۶

روش هايي براي تصفيه کردن خون

خبرگزاري آريا - تک تک اندام‌هاي بدن شما از خون تغذيه مي‌کنند. در واقع بدن شما، بدون خون غني از اکسيژن با تهديد مواجه مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري آريا از باشگاه خبرنگاران جوان، بهترين گام‌ها براي ايجاد خون سالم و غني در بدن شناخته شده اند:
حرکت کنيد: اينطور ثابت شده که ورزش بهترين راه براي ساخت خون غني از اکسيژن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ورزش علاوه بر اين، منجر به پمپاژ بهتر خون توسط قلب مي‌شود.
تنفس عميق داشته باشيد: با کشيدن نفس عميق اکسيژن وارد ريه شده و به طور مستقيم وارد خون مي‌شود.
حبوبات را بيشتر بخوريد: مصرف مواد غذايي غني از فيبر منجر به کاهش کلسترول ال دي ال و کاهش تري گليسيريد خون مي‌شود.
به اندازه کافي آهن مصرف کنيد: آهن در مولکول‌هاي هموگلوبين وجود دارد، در نتيجه براي توليد خون سالم و غني ضروري است. بيشتر زنان قبل از يائسگي با کمبود آهن مواجهند و شايد نياز باشد که از مکمل استفاده کنند.
از آن جا که مصرف بيش از حد قرص آهن مي‌تواند خطرناک باشد، قبل از مصرف مکمل آزمايش انجام دهيد. برخي منابع غذايي آهن شامل عدس، لوبيا، آلو، سبزيجات، گوشت قرمز و... است.
ويتامين ب مصرف کنيد: اين گروه از ويتامين‌ها از جمله ب 12، ب 6 و فولات براي کاهش ميزان هوموسيستئين خون لازم است. ميزان بالاي هوموسيستئين با انسداد سرخرگ‌ها و بيماري قلبي ارتباط داده شده است؛ بنابراين کنترل آن حياتي است.
سبزيجات بخوريد: کلروفيل يا سبزينه، ماده مغذي گياهي است که رنگ سبز را به گياهان مي‌دهد و شباهت زيادي به مولکول‌هاي هموگلوبين دارد. آهن منابع گياهي به تقويت خون کمک مي‌کند.
ادويه مصرف کنيد: فلفل قرمز با تحريک فعاليت قلبي عروقي و کاهش دادن فشار خون، روند تصفيه خون را سرعت مي‌بخشد. براي تقويت سيستم قلبي عروقي، فلفل قرمز را به غذا اضافه کنيد.
آلوئه ورا بخوريد: سال هاست که از اين گياه براي تقويت خون استفاده مي‌شود. اين گياه خاصيت ضدالتهابي دارد غني از اسيد‌هاي آمينه، آنزيم، کلروفيل، ويتامين و مواد معدني است.
از محصولات بهداشتي طبيعي استفاده کنيد: لوسيون، کرم‌ها و لوازم آرايشي به طور مستقيم از طريق پوست جذب خون مي‌شود. اگر محصولاتي که استفاده مي‌کنيد حاوي مواد سمي باشد اين مواد به طور مستقيم وارد خون مي‌شود.
از مواد خوش بو کننده هوا استفاده نکنيد: اين محصولات سرشار از مواد مضر است که از طريق تنفس به خون و ريه راه پيدا مي‌کند و با قرار گرفتن روي پوست به طور مستقيم وارد خون مي‌شود. اين مواد خوش بو کننده حاوي مواد سرطان زاست و استفاده از آن عملکرد هورمون‌ها را مختل مي‌کند.
مواد غذايي قليايي بخوريد: به طور طبيعي PH خون 7.365 است، اما برنامه غذايي به وجود آورنده اسيد مي‌تواند باعث تغيير اسيديته خون شود.
مصرف قند، نوشابه، گوشت و مواد غذايي فرآوري شده را کاهش دهيد و برنامه غذايي قليايي اتخاذ کنيد. مواد غذايي قليايي شامل تمامي سبزيجات، آووکادو، نارگيل، ليموترش، گريپ فروت، عدس، لوبيا، سويا، مغز ميوه و تخمه‌ها مانند بادام، تخمه کدو حلوايي، کنجد و... است.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۲۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معدوم سازی حدود ۲ تن مواد غذایی تاریخ گذشته و غیر قابل مصرف در ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی   آذربایجان غربی  با تقدیر از زحمات کارشناسان بهداشت محیط از مردم خواست مواد غذایی مورد نیاز خود را از فروشگاه‌ها و اماکن معتبر خریداری و از خرید از مراکز نامعتبر و دستفروشان پرهیز کنند.

 دکتر ریخته گر همچنین افزود: شهروندان  می توانند هرگونه موارد عدم رعایت موازین بهداشتی در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی را  با سامانه تلفنی رسیدگی به شکایات  ۱۹۰ وزارت بهداشت درمیان گذارند، تا در اسرع وقت توسط کارشناسان بهداشت محیط مراکز بهداشتی مورد بررسی قرار گرفته و اقدامات قانونی لازم در آن خصوص انجام پذیرد.

دیگر خبرها

  • امحاء بیش از یک تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی در بوکان
  •  انواع ظروف یکبار مصرف درب دار پلاستیکی در آرمانی 724
  • معدوم سازی حدود ۲ تن مواد غذایی تاریخ گذشته و غیر قابل مصرف در ارومیه
  • معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی دربوکان
  • کدام موادغذایی حاوی سطح خطرناک‌تری از مواد شیمیایی ماندگار هستند؟ چه خوراکی‌هایی را باید کمتر خورد؟
  • ویتامین‌هایی که باعث کاهش وزن می‌شوند
  • برای خلاص شدن از چربی شکم از این مواد غذایی دوری کنید
  • ریشه‌کن شدن یبوست با این ماده غذایی | دلایل یبوست را بشناسید
  • کشف و معدوم سازی بیش از ۴ تن مواد غذایی فاسد در پارس آباد
  • مصرف این مواد غذایی به جلوگیری و متوقف کردن ریزش مو کمک می‌کند