Web Analytics Made Easy - Statcounter

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز چهارشنبه در اظهاراتی بر اهمیت توافق هسته‌ای ۱۴ جولای سال ۲۰۱۵ میلادی (۲۳ تیر ماه ۱۳۹۴) کشور‌های ۱+۵ با ایران موسوم به برجام تأکید کرد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پارلمان اروپا در استراتبورگ گفت: خلیج فارس به صورت باورنکردنی به اروپا نزدیک است و بخشی از منطقه ماست و وضعیت امنیتی در خلیج فارس به شدت به امنیت ما مرتبط است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



فدریکا موگرینی در این خصوص ادامه داد: ما همواره گفته‌ایم که حفظ توافق هسته‌ای با ایران، بیش از هر چیزی برای منافع امنیتی اروپا و جهان حائز اهمیت است. این مسئله امروز به خوبی روشن شده است.

وی بدون اشاره به زرادخانه هسته‌ای رژیم صهیونیستی در خاورمیانه مدعی شد: ما نمی‌خواهیم در منطقه خود شاهد یک رویارویی نظامی باشیم و نه می‌خواهیم شاهد آن باشیم که در منطقه‌ای که همین حالا هم تنش‌های زیادی دارد، یک رقابت تسلیحات هسته‌ای به راه بیافتد!

موگرینی در ادامه افزود: سالیان مدیدی است که ما همواره گفته‌ایم: بدون این توافق هسته‌ای، وضعیت در خاورمیانه - که همین الان هم پیچیده است- به مراتب دشوارتر از آن چیزی می‌شود که اکنون است. همواره این را گفته‌ایم و حالا به نظر می‌رسد که اتفاق نظر فزاینده‌ای در مورد آن در حال شکل گیری است. حتی کسانی که به این توافق بدبین بودند، حتی بسیار بدبین بودند، امروز دریافته اند که بدون این توافق، شرایط به مراتب بدتر می‌شود. این چیزی است که در تمام گفتگوهایم، خصوصا در دیدار با رهبران منطقه خلیج فارس می‌شنوم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اضافه کرد: هیچ کسی نمی‌گوید که جنگ می‌خواهد، هیچ کسی اعلام نمی‌کند که قصد و نیت جنگ دارد، چه در این منطقه و چه فراتر از آن، هیچ کس چنین چیزی نمی‌گوید. اما مسئله، به خصوص در چنین منطقه‌ای این است که امکان محاسبه اشتباه وجود دارد و این می‌تواند به شکل‌گیری چرخه‌ای فوق العاده خطرناک از تقابل منجر شود. به همین دلیل است که ما اروپایی‌ها همه بازیگران مربوطه را به خویشتنداری حداکثری و تفکر منطقی دعوت می‌کنیم. به همین دلیل است که از زمان خروج یکجانبه ایالات متحده از این توافق، ما داریم هرآنچه می‌توانیم برای حفظ این توافق انجام می‌دهیم.

این مقام اروپائی ادامه داد: از آنجا که حفظ توافق هسته‌ای با ایران منفعتی صرفا اروپایی نیست، بسیاری دیگر از کشور‌های جهان مانند ما اولا این دغدغه را دارند که در این منطقه رقابت تسلیحاتی شکل نگیرد و خصوصا این رقابت تسلیحاتی در منطقه، هسته‌ای نباشد. حفظ این توافق نه تنها جزء منافع و مسئولیت ماست، که هست، بلکه مسئولیتی مشترک برای کل جهان است. می‌خواهم یکبار دیگر به خودمان یادآور شوم که این توافق، صرفا یک توافق دوجانبه یا حتی چندجانبه نیست، بلکه یک قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد است که به اتفاق آرا تصویب شده است. حفظ این توافق و حفظ اجرای آن، یک مسئولیت جهانی است.

وی افزود: اطمینان دارم که اگر به خاطر ما نبود، اولا این توافق اصلا شکل نمی‌گرفت و حتی احتمالا تا امروز دیگر زنده نبود. منبع:نقل از وبگاه اقدام خارجی اتحادیه اروپا

منبع: پارسینه

کلیدواژه: اتحادیه اروپا برجام موگرینی توافق هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۲۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحادیه اروپا : ویزای شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس

شهروندان کشورهای عربی جنوب خلیج فارس  ویزای شینگن 5 ساله دریافت می کنند.

به گزارش عصرایران،‌ اتحادیه اروپا اعلام کرد از این پس به شهروندان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در اولین درخواست، ویزای 5 ساله چند بار ورود ارائه می شود.
به نوشته رسانه های اروپایی، این تصمیم همزمان با نشست دوجانبه اتحادیه اروپا و شورای همکاری خلیج فارس در کشور اروپایی لوکزامبورگ اعلام شد.

6 کشور کویت، بحرین، عربستان سعودی،قطر، امارات و عمان ، عضو شورای همکاری خلیج فارس هستند. شهروندان امارات قبل از این ، از دریافت شنگن معاف شده بودند و بدون ویزا می توانستند وارد محدوده کشورهای شنگن شوند.

29 کشور عضو شنگن شامل اتریش، بلژیک، دانمارک، جمهوری چک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایتالیا، لتویا، لایخشتین، لیتوانی، لوگزامبورگ، مالتا، هلند، نروژ، لهستان، پرتقال، اسلواکی، اسلوانی، کرواسی، اسپانیا، سوئد، سویس، رومانی و بلغارستان هستند.

"جوزپ بورل" نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی روز دوشنبه / دیروز گفت: من از تصمیمی که امروز صبح توسط کمیسیون اروپا برای هماهنگ کردن قوانین اعطای ویزای چند بار ورود به کشورهای شورای همکاری خلیج فارس اتخاذ کرد استقبال می‌کنم.

"لودویک بوی" سفیر فرانسه در عربستان سعودی هم در توییتر نوشت: شهروندان سعودی از این پس با اولین درخواست می‌توانند ویزای شنگن را برای مدت 5 سال دریافت کنند. 

او گفت فرانسه به شدت از این تصمیم اروپا حمایت کرد. وی ادامه داد "ما مشتاقانه منتظر دیدن شهروندان بیشتری از عربستان سعودی در فرانسه هستیم، چه برای گردشگری و چه برای کار."

ویزای شنگن ، ویزای مشترک 29 کشور اروپایی است. افراد با دریافت ویزای شنگن از یک کشور عضو این پیمان می توانند از 28 کشور دیگر نیز آزادانه و بدون نیاز به دریافت ویزای جداگانه، سفر کنند. میان این 29 کشور نیز همه مرزهای دریایی ، هوایی و زمینی برداشته شده است و شهروندان آزادانه در رفت و آمد هستند.

در ماه گذشته، دو کشور رومانی و بلغارستان به صورت محدود، به شنگن پیوستند. این دو کشور فعلا در مرزهای هوایی عضو شنگن هستند و نه زمینی و دریایی.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: تلاش بحرین برای معافیت شهروندانش از ویزای شنگن آسان سازی ویزای شنگن برای مردم 60 کشور جهان: صدور اینترنتی ویزا در 20 دقیقه لغو ویزای شنگن برای شهروندان امارات

دیگر خبرها

  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • اتحادیه اروپا : ویزای شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس
  • توافق 4 کشور منطقه برای "راه توسعه" / اتصال اروپا به خلیج فارس از طریق ترکیه و عراق / مسیر ترانزیت جدید بدون ایران
  • گروسی : ایران چند هفته با در اختیار داشتن اورانیوم غنی شده کافی برای ساختن بمب اتم فاصله دارد نه چند ماه
  • نشست مشترک شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا با بررسی تحولات غزه
  • گروسی: ایران باید بیشتر با آژانس همکاری کند/ قصد دارم به زودی به ایران بروم
  • ایران با ساخت بمب اتم "چند هفته، نه چند ماه" فاصله دارد
  • گروسی: ایران چند هفته با در اختیار داشتن اورانیوم غنی‌شده کافی برای ساختن بمب اتم فاصله دارد