Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@09:40:10 GMT

مالیات بر ارزش افزوده، گریبان تولید را گرفته است

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۴۲۰۸۹

مالیات بر ارزش افزوده، گریبان تولید را گرفته است

قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: مالیات بر ارزش افزوده، گریبان تولید را گرفته است در حالیکه این مالیات باید به سمت چرخه توزیع منتقل شود.

به گزارش خبرنگار ایسنا، آرمان خالقی اظهار کرد: باید به صنعتگر و تولیدکننده اعتماد کرد و با همدلی برای رفع مشکلاتشان، قدم برداشت.

قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران افزود: ما در جنگ اقتصادی به سر می‌بریم و در شرایط تحریم‌های اقتصادی و ارزی دشمن، باید برای حفظ چرخه های تولید و تامین مواد اولیه و نقدینگی واحدها تلاش کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: تولیدکنندگان در شرایط فعلی با دغدغه های زیادی مواجه اند و باید در این وضعیت همه مسئولان و مدیران نسبت به وظایف خود شناخت کافی داشته باشند.

خالقی بیان کرد: با انبوهی از بروکراسی نمی‌توان کشور را در مسیر رشد و توسعه حرکت داد، بلکه باید با اقدامات فوری، صنعتگران و تولیدکنندگان را در جهت فعالیت های اقتصادی یاری کرد. امروز متاسفانه مالیات بر ارزش افزوده، گریبان تولید را گرفته است در حالیکه این مالیات باید به سمت چرخه توزیع منتقل شود.

قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران عنوان کرد: مالیات بر ارزش افزوده یکی از مشکلات عمده بخش تولید است و انتظار داریم اگر قانون خوبی تصویب می شود، مجلس از آن حمایت کند و به فریاد تولیدکننده برسد. مالیات بر ارزش افزوده یک قانون مترقی است و همه ما وظیفه داریم با مالیات، کشور را به عمران برسانیم، اما باید این مالیات از مصرف کننده نهایی اخذ شود.

خالقی گفت: سیاست های فعلی ارزش افزوده دارای اثرات منفی روی تولید است و این سیاست ها نیاز به اصلاح و بازنگری دارد. برخی موانع اجازه نمی دهد تولیدکننده بتواند به مطالبات و خواسته های خود در رونق تولید دست یابد، در حالیکه باید به سمت چابک سازی دولت و حمایت از بخش خصوصی با حذف بسیاری از بروکراسی ها رفت.

وی عنوان کرد: قوه قضائیه با سیاست های خود در مقابله با مفسدان اقتصادی و حمایت از تولیدکنندگان، نشان داد دغدغه لازم را برای تحقق شعار سال دارد، امید است با تسریع در رسیدگی به دعاوی و تشکیل دادگاه‌های ویژه اقتصادی بتوانیم در این راه موفق باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: منطقه قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۲۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نحوه پرداخت عوارض آلایندگی به شهرهای استان بوشهر صحیح نیست

به گزارش خبرنگار مهر، وحید نیک‌روش عصر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران از افزوده شدن ۴۸۰ هکتار اراضی به محدوده شهر بوشهر خبر داد و اظهار کرد: عملیات اجرایی ساخت ۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی سازمان انرژی اتمی در این محدوده آغاز شد.

وحید نیک روش اعتبارات ارزش افزوده شهرداری بوشهر را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: سال گذشته ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار ارزش افزوده به شهرداری بوشهر پرداخت شد که پیش‌بینی ۹۰۰ میلیارد تومان شده بود.

وی بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال بین یک‌هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان تا ۱,۳۰۰ میلیارد تومان اعتبارات ارزش افزوده پرداخت شود.

نوسازی بافت تاریخی بوشهر

رئیس شورای شهر بوشهر با گلایه از نحوه پرداخت عوارض آلایندگی به شهرهای استان بوشهر گفت: چرا تنها به سه شهر استان بوشهر اعتبارات آلایندگی پرداخت می‌شود در حالی که شهرهای تحت پوشش مشکلات آلایندگی بیش از این است.

نیک روش با اشاره به طرح نوسازی در بافت تاریخی بوشهر گفت ۹۰ درصد از گذر بافت تاریخی بوشهر اجرا شده است.

وی از برگزاری هفتمین اجلاس مجمع رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری شوراهای اسلامی، معاونین شهرسازی شهرداران کلان شهرها و مراکز استان‌ها در بوشهر خبر داد و گفت: این اجلاس ۶ و ۷ اردیبهشت در سالن اجتماعات اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر برگزار می‌شود.

کد خبر 6087013

دیگر خبرها

  • تخصیص ۴۰ درصد از سود شرکت‌های پتروشیمی به تکمیل زنجیره ارزش
  • ۳۶ هزار میلیارد ریال اعتبار مالیات بر ارزش افزوده در زنجان هزینه شد
  • سوق دادن سرمایه‌ها به بخش تولید با اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم/ فشار را از دوش تولید کنندگان بر داریم
  • نحوه پرداخت عوارض آلایندگی به شهرهای استان بوشهر صحیح نیست
  • انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود
  • ۲ هزار میلیارد ریال درآمد مالیاتی به سلامت گلستان اختصاص یافت
  • ◄ بازار چای بحرانی و کار قاچاقچیان چای سکه می شود!
  • آیا ارزش افزوده همان هیولایی است که از آن می‌ترسیم؟
  • ابلاغ مصوبه دولت برای کاهش مالیات بر ارزش افزوده
  • مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی، دارو و شیر خشک یک درصد شد