Web Analytics Made Easy - Statcounter

نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که باکتری روده از مغز و سیستم عصبی مرکزی در برابر ویروس‌های مضر محافظت می‌کند.

به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو، نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که باکتری روده از مغز و سیستم عصبی مرکزی در برابر ویروس‌های مضر محافظت می‌کند. این مطالعه که توسط محققان دانشکده پزشکی دانشگاه یوتا در آمریکا انجام شد، ارتباط جدیدی را میان عفونت‌های ویروسی، بیماری‌های نورودژنراتیو یا تخریب کننده عصب، باکتریوم روده و سیستم ایمنی بدن انسان نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
این تحقیق نشان داد که اختلالات باکتری روده به ویروس‌های مضر اجازه می‌دهد تا باعث بروز بیماری‌های عصبی مانند «مولتیپل اسکلروزیس» (ام.اس) شوند.

مجموعه‌ در حال گسترشی از تحقیقات نشان می‌دهند که عفونت‌های ویروسی سیستم عصبی مرکزی با ابتلا به اختلالات مزمن عصبی و روانی در ارتباط است. آلزایمر، پارکینسون و مولتیپل اسکلروزیس (ام.اس) از جمله بیماری‌هایی هستند که با یک عفونت ویروسی سیستم عصب مرکزی آغاز می‌شوند. همچنین مشخص شده است که جمعیت متفاوتی از باکتری‌های روده با سیستم ایمنی بدن انسان در ارتباط هستند.

محققان در مطالعه جدید خود نقش باکتری روده را در شروع بیماری‌های نورودژنراتیو مورد بررسی قرار دادند. بیماری‌های نورودژنراتیو طیف گسترده‌ای از بیماری‌ها هستند که به طور اولیه نورون‌های مغز را درگیر کرده و به تدریج باعث از بین رفتن نورون‌ها می‌شوند.

پژوهشگران در این مطالعه دو گروه مختلف از موش‌های آلوده به نوع خاصی از ویروس هپاتیت که باعث التهاب مغز و نخاع می‌شوند را مورد بررسی قرار دادند، یک گروه از موش‌ها با میکروبیوم‌های سالم روده پرورش یافته و گروه دیگر تحت اختلالات میکروبیوم‌های مختلف قرار گرفته بودند.

این مطالعه نشان داد موش‌ها با اختلالات میکروبیوم روده، پاسخ ایمنی ضعیفی نسبت به ویروس هپاتیت نشان دادند و همچنین سلول‌های ایمنی مغز آن‌ها «میکروگلیا» نیز فعالیت کمتری نسبت به موش‌های سالم داشت.

البته این تحقیق تنها در سطح حیوانی انجام شده است و محققان قصد دارند در مراحل بعدی، آزمایشاتی بر روی انسان نیز انجام دهند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اختلالات عصبی عفونت های ویروسی سیستم ایمنی بدن باکتری روده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۲۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مواد غذایی مفید برای آسم و تنگی نفس

آفتاب‌‌نیوز :

برای درمان آسم عصبی در طب سنتی می‌توانید غذا‌هایی را مصرف کنید که میزان آلرژی و شدت بیماری را کاهش دهد.

یکی از راه‌های درمان این بیماری مصرف آلوی رسیده است. همچنین مصرف انجیر خشک خیسانده شده در آب جوش هم به درمان و تسکین حملات آسم و تنگی نفس کمک می‌کند.

پزشکان توصیه می‌کنند برای درمان آسم عصبی در طب سنتی می‌توانید روزانه ۲ مرتبه شیر گرم همراه با خرما مصرف کنید. اگر در زمان صبح ناشتا و شب این نوشیدنی را به صورت گرم مصرف کنید، تا حد زیادی سرفه‌های همان روز کاهش می‌یابد.

یکی دیگر از مواد غذایی مفید برای آسم و تنگی نفس اضافه کردن ۵۰ گرم بادام درختی و یک قاشق غذاخوری عسل در یک لیوان شیر است. این نوشیدنی را به صورت گرم قبل از ناشتا مصرف کنید.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • مدل‌های هوش‌ مصنوعی با هم ارتباط برقرار می‌کنند و به یکدیگر آموزش می‌دهند
  • افراد بزرگسال تا ۸۰۰ بار در روز صورت خود را لمس می‌کنند/ ما چطور مریض می‌شویم؟
  • راز کثیف؛ دستان ما چگونه بیماری‌ها را انتقال می‌دهند؟
  • نبرد غیرقابل باور جانوری که در مقابل زهر مار‌ها مصونیت دارند + فیلم
  • محققان آمریکایی ثابت کردند این روغن باعث سلامت قلب و مغز ، مفاصل، چشم‌ها و سیستم ایمنی می شود
  • دستان ما چگونه بیماری‌ها را منتشر می‌کنند؟
  • چه شربتی را جایگزین نوشابه و دلستر کنیم؟
  • وجود یک باکتری در دهان ممکن است سرطان روده بزرگ را تسریع کند
  • افزایش باکتری‌های مفید روده با اجزای زیست فعال کینوآ
  • مواد غذایی مفید برای آسم و تنگی نفس