Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا: علی علمشاهی در گفتگو با خبرنگار برنا، با اشاره به تفاهم نامه منعقد شده بین سازمان صنعت ، معدن و تجارت و خانه معدن استان گلستان اظهار کرد: خانه معدن استان در جهت کاهش حجم مراجعات و ایجاد فضای سالم علمی و مطالعاتی و با توجه به وجود پتانسیل های لازم در این تشکل در غالب تفاهم نامه با آن سازمان، همکاری های مشترک خود را ادامه خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد:تفاهم نامه بین سازمان صنعت ، معدن و تجارت به نمایندگی حسینقلی قوانلو، ریاست این سازمان و خانه معدن استان گلستان به منظور واگذاری فعالیت های مرتبط با حوزه معاونت امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان با خانه معدن گلستان منعقد گردید.

رئیس خانه معدن استان گلستان، در زمینه تسهیل درامور معادن خاطرنشان کرد: با امضای تفاهم نامه ای که در مورخ 21 شهریور 97 به مدت یکسال بسته شد ، همه ی واحدهای تولیدی معدنی و بنگاههای اقتصادی که در حوزه بازرگانی و محصولات معدنی و صنایع معدنی و فرآوری فعالیت دارند، به عضویت در خانه معدن توسط سازمان صنعت ، معدن و تجارت ترغیب خواهند شد.

علمشاهی ضمن لزوم برگزاری دوره های آموزشی برداشت معدن برای کلیه معدنکاران، یاد آور شد:  در راستای تفاهم نامه منعقد شده، این دوره ها با هماهنگی سازمان صنعت و معدن و خانه معدن استان گلستان به اجرا در خواهد آمد.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت این حوزه، تشکیل کارگروهی مشترک به ریاست سازمان صنعت ، معدن درحوزه های نظارت و بازرسی، برنامه ریزی و صنایع معدنی به منظور رصد و آمایش موضوعات متعدد از جمله مطالعات مناطق مستعد معدنی ، تجمیع معادن، قیمت گذاری فرآورده ها و محصولات معدنی، فرآیند تشخیص نیاز جهت صدور جواز تاسیس، پروانه بهره برداری واحدهای معدنی جدید الحداث، فرآیند مجوز تامین سوخت مورد نیاز واحدها و ماشین آلات معدنی، تشکیل جلسات منظم وبازرسی میدانی از مجوزهای صادر شده ی معدنی ، برگزاری سمینارها و کارگاه های آموزشی مرتبط با معاونت امور معادن وصنایع معدنی توسط خانه معدن استان وکلیه امور مربوط به سامانه های ثبت در بخش معدن و همچنین خدمات مرتبط در این حوزه ، از جمله اقداماتی است که می تواند در زمینه پیشرفت صنایع معدنی راهگشا باشد.

رئیس خانه معدن استان گلستان:در پایان ضمن ابراز امیدواری از روند اجرای این تفاهم نامه نسبت به تغییر و پیشرفت در بخش معدن و راهگشا بودن این تشکل خواستار همکاری همه ی اعضا و فعالین بخش معدن شد.

خبرنگار: ندا خواجوی

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان گلستان دوره های آموزشی سازمان صنعت معدن و تجارت قیمت گذاری معدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۲۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷ نفر در حادثه معدن در لیبریا کشته شدند

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، لیبریا در غرب آفریقا به دلیل وجود معادن غنی خود مشهور است. این کشور با بیش از ۵ میلیون نفر در سواحل خلیج گینه واقع شده و به دلیل سال‌ها جنگ داخلی همچنان از فقر عمومی رنج می‌برد و باعث شده بومیان به فعالیت‌های معدنی غیرقانونی در این کشور ترغیب شوند.

ویلموت پای، وزیر معادن لیبریا روز چهارشنبه اعلام کرد که بر اثر حادثه در یک معدن طلا در این کشور دست کم ۷ نفر جان خود را از دست دادند.

وی خاطرنشان کرد: این حادثه در معدنی رخ داد که از چند ماه پیش توسط کارفرما رها شده بود. با این حال هنوز تعداد دقیق تلفات این حادثه مشخص نیست و تیم‌های امدادی برای عملیات جستجو به منطقه اعزام شده اند.

مقامات محلی می‌گویند که احتمال افزایش تلفات این حادثه وجود دارد.

دلیل این حادثه هنوز مشخص نشده است اما معمولاً مردم محلی لیبریا به دلیل نبود شغل به فعالیت‌های غیرقانونی معدن طلا می‌پردازند و سابقه چنین حوادثی در این کشور وجود دارد.

کد خبر 6063512

دیگر خبرها

  • تشکیل پرونده تخلف برای ۳ واحد خبازی در قائمشهر
  • ۲۸ پرونده برای واحد‌های صنفی متخلف در زابل تشکیل شد
  • در حادثه معدن لیبریا ۷ نفر کشته شدند
  • ۷ نفر در حادثه معدن در لیبریا کشته شدند
  • شناسایی ۴ واحد صنفی گرانفروش در تنکابن
  • واردکنندگان خودرو، برنامه واردات را اعلام کنند
  • مکاتبه معاون وزیر صمت با واردکنندگان خودرو: برنامه واردات را اعلام کنید
  • مکاتبه ضیغمی با واردکنندگان خودرو: برنامه واردات را اعلام کنید
  • طرح‌های معدن و صنایع معدنی متعددی امسال افتتاح می‌شود
  • صنعت پتروشیمی بر مدار مهار تورم و رشد تولید در یک‌هزاروچهارصدودو