Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@14:32:23 GMT

جشن شکرگزاری گیلاس لواسان برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۴۲۱۶۴

جشن شکرگزاری گیلاس لواسان برگزار شد

به گزارش ایرنا شهرستان شمیرانات از جمله قطب‌های تولید گیلاس کشور به شمار می‌رود و همه ساله شهروندان این منطقه در فصل برداشت این میوه، جشن شکرگزاری در لواسان برگزار می کنند.

شمیرانات سال گذشته رتبه نخست کشوری را در تولید گیلاس از آن خود کرد.

فرماندار شمیرانات در این جشنواره ضمن پاسداشت زحمت باغداران لواسان و شمیرانات در تحقق ظرفیت های کشاورزی این منطقه گفت: باید از تغییر کاربری‌های گسترده نیز جلوگیری کنیم تا کشاورزی و فضای زیبای شهرستان حفظ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیاوش شهریور افزود: آب ثروت ملی و متعلق به مردم است، با توجه به اینکه ۳۵ درصد آب شرب شهر تهران از شهرستان شمیرانات تأمین می شود باید مسئولیت صیانت از آب را نیز جدی بگیریم.

وی با تأکید بر ضرورت صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی گفت: باید تلاش کنیم محصولاتمان را به کنسرو و … نیز تبدیل و صادر کنیم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: وزارت جهاد کشاورزی باید تقویم تولیدی تهیه تا کشاورزان طبق برنامه، تولید کنند و متضرر نشوند.

وی همچنین از افتتاح مرکز فروش محصولات لبنی و کشاورزی شهرستان شمیرانات در روزهای پیش رو خبر داد.

شهریور با اشاره به تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز توسط جهاد کشاورزی اذعان داشت: هوای مردم بومی و افرادی که برای خانواده خود سرپناهی می‌سازنند را داشته باشید.

برداشت ۴۳ هزار تن گیلاس

مدیر جهاد کشاورزی شمیرانات نیز در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا توضیح داد: امسال یکهزار و ۵۰۰ هکتار از باغ های شهرستان زیر کشت گیلاس قرار گرفت.

مسعود ایلکا اعلام کرد: از مساحت مذکور ۴۳ هزار تن گیلاس برداشت و به کشورهای همسایه نیز صادر شد که در اقتصادی کردن تولید اثرگذار بود.

به گفته وی، گیلاس‌های مناطق اطراف شهر لواسان مثل سینک، امواج و افجه و در بخش رودبارقصران، روستای آهار از مرغوب ترین این محصول هستند.

ایلکا تأکید کرد: با توجه به کیفیت و میزان تولید گیلاس در شمیرانات قطعاً مقام اول استان را حفظ خواهیم کرد.

این مقام مسئول ضمن اعلام اینکه سه گیلاس‌کار نمونه برای امسال به وزارت جهاد کشاورزی معرفی شدند یادآور شد: سال قبل مسعود سینکی با تولید ۳۷ تن محصول در هر هکتار به عنوان گیلاس کار نمونه کشوری انتخاب شده بود.

به گزارش ایرنا در پایان این جشنواره از کشاورزان برتر شهرستان شمیرانات تقدیر شد.

شهرستان شمیرانات متشکل از شهر شمیران (منطقه یک و شمال و شرق منطقه ۲ پایتخت) و ۲ بخش لواسانات و رودبارقصران با جمعیتی افزون بر ۶۰۰ هزار نفر در شمال و شمال شرقی پایتخت واقع شده است.
تهرام /۹۸۹۷/‏‬ ۱۰۰۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صادرات شمیرانات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۲۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکرگزاری در کلاس ریاضی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، معلمی شغل نیست؛ بلکه هنر است و معلم، هنرمندی است که باید هنر خود را با علم و تجربه به بهترین نحو ممکن عرضه کند، هنر بی‌محتوا و تجربه بدون بینش درجازدن است و علم بدون تجربه و آراسته به هنر هم بی‌ثمر خواهد بود.

معلم هر روز باید از روز قبل و هر سال از سال قبل خود تجربه کسب کند و تجربه خود را در اختیار دیگران قرار دهد و از تجربیات دیگران نیز استفاده کند تا در سریع‌ترین وضع ممکن به حد نرمال و به‌تدریج به حد ایده‌آل برسد تا فرزندان معنوی خود را از نور دانش و معرفت بهره‌مند ساخته و چراغ هدایت جوانان این مرز و بوم بوده و هدایتگر نسل فردای جامعه خود باشد.

از امروز برآنیم تا به بهانه بزرگ‌داشت هفته معلم هر روز برگی از دفتر خاطرات و دل‌نوشته‌های معلمان مجرب استان را ورق زنیم و از تجربه‌های مؤفق آن‌ها درس بگیریم؛ چراکه کسب تجربه تنها به سن بستگی ندارد و از راه دیدن و شنیدن و حتی از راه کتاب‌خواندن به‌وسیله خود و دیگران کسب می‌شود.

فاطمه ناظمی‌نژاد دبیر ریاضی دبیرستان دوره اول متوسطه شاهد سمنان اظهارداشت: همیشه شروع کلاسم با دعا و جملات انگیزشی و خواندن چند خط وصیت‌نامه‌ی شهدا توسط شاگردان آغاز می‌شد؛ اما دوست داشتم شکرگزاری را در بخشی از کار کلاسی‌ام قرار دهم تا به خودم و شاگردانم قدردانی از نعمت‌های خدا یادآوری شود و به قول سعدی ‌علیه‌الرحمه «هر نفسی که فرو می‌رود ممد حیات است و چون بر می‌آید مفرح ذات، پس بر هر نفس، دو نعمت است و بر هر نعمت، شکری واجب».

جلسه اول به مدت پنج دقیقه با دانش‌آموزان در مورد نعمت‌های بی‌شمار خدا صحبت کردیم و من اولین جمله‌ها را روی تخته نوشتم که:

«خدایا! از تو بابت تمام لحظه‌هایی که به یادم بودی؛ ولی من به یادت نبودم، سپاسگزارم.»

«خدایا! از تو بابت تمام لحظه‌هایی که خواب بودم و و تو مراقب من بودی، سپاسگزارم.»

و با بچه‌ها تکرار کردیم: «خدایا شکرت.. خدایا شکرت.. خدایا شکرت» و به پیشنهاد شاگردانم قرار شد که جملات، مرتبط با مناسبت‌هایِ مصادف با جلساتِ کلاسمان باشد.

در جلسه بعدی یکی از بچه‌ها گفت: خانم! من جمله‌ای نوشتم که فکر می‌کنم جالب نیست. «خدایا شکرت که می‌توانم تو را شکر کنم.»

نظر بچه‌ها را در مورد جمله دوستشان پرسیدم. جالب بود که بیش‌تر آن‌ها می‌گفتند تأثیرگذار بود.

جلسات بعدی هم بچه‌ها جملات زیبایی روی تخته نوشته بودند و من از آن‌ها خواستم که حتماً این جملات را در یک دفترچه به نام دفترچه شکرگزاری و حال خوب یادداشت کنند و هر روز این جملات را تکرار یا این‌که سنگی به نام سنگ شکرگزاری، تهیه کنند و با دیدن یا لمس کردن آن به یاد وظیفه خود بیفتند.

گذشت و گذشت تا این‌که روز ولادت امیرالمؤمنین حضرت امام‌علی(ع)، دانش‌آموزانم قبل از ورودم به کلاس درس این عبارات زیبا را روی تخته نوشته بودند: «خدایا شکر که شیعه مولایمان حضرت علی علیه‌السلام هستیم.»، «خدایا شکر که پدری مثل کوه داریم که می‌توانیم به او تکیه کنیم» و... .

به این‌صورت بود که سپاسگزاری بخش مهمی از کلاس من شد و برای من و دانش‌آموزانم یک یادآوری و تجربه عالی به بار آورد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899345

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره پخت نان محلی در شهرستان اهر
  • شکرگزاری در کلاس ریاضی
  • پرورش شتر؛ ظرفیت مغفول مانده در داورزن است
  • برگزاری هفتمین دوره جشنواره‌سراسری گیلاس در اشنویه
  • برگزاری هفتمین دوره جشنواره سراسری گیلاس اواخر خرداد در اشنویه
  • جشنواره گیلاس اشنویه به ایستگاه هفتم رسید
  • هفتمین دوره جشنواره سراسری گیلاس در اشنویه برگزار می‌شود
  • قهر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی سبزوار به ضرر بردسکن است
  • اختصاص ۱۳۲ صندوق سیار برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
  • پرورش ماهیان گرمابی در دشتستان از طرح‌های اولویت‌دار شیلات است