Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@15:17:33 GMT

نکاتي براي انتخاب پارچه مبلي

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۴۲۳۶۲

نکاتي براي انتخاب پارچه مبلي

خبرگزاري آريا -

پارچه مبلمان مهم ترين قسمت هر مبل خانه مي باشد
پارچه مبلمان مهم ترين قسمت هر مبل خانه مي باشد به همين علت بايد در انتخاب پارچه مبلي بيشتر دقت کنيم. نقش خوب و رنگ زيبا مي تواند جلوه خاصي به دکوراسيون خانه بدهد.
پارچه مبلي بايد داراي کيفيت و رنگ مناسب باشد و تنوع هاي زياد سبب مي شود تا براي مبل سلطنتي و راحتي گزينه هاي متعددي وجود داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


انتخاب پارچه مبل بر مبناي کاربرد آن
قبل از خريد پارچه مبل بايد نوع کاربري آن را مشخص کرده باشيم تا بتوان راحت تر تصميم گرفت . پارچه مبلي راحتي و پارچه مبلي سلطنتي از نظر نقش و رنگ اختلاف هاي متعددي با هم دارند. به عنوان مثال مبلمان راحتي استفاده بيشتري نسبت به مبل استيل و مبل کلاسيک دارد به همين علت پارچه مقاوم تر احتياج دارد
پارچه مبل صندلي غذا خوري نسبت به صندلي پارچه اي ديگر استفاده کمتري دارد زيرا در طول روز تنها براي صرف غذا استفاده شود و در بيش تر وقت ها در زير ميز غذا خوري قرار دارد.
معرفي انواع پارچه مبلي
به طور کلي پارچه مبلي به دو گروه تقسيم مي شود.
1- اليافت طبيعي: جنس هاي الياف طبيعي حاوي کتان، ويسکوز، استات، ريون، چرم، ابريشم و پشم و … مي باشد
2- الياف مصنوعي: انواع پارچه الياف طبيعي مثل آکرليک، نايلون، پلي استر و در بعضي موارد ابريشم مصنوعي مي توان نام برد.
3- ترکيبي: پارچه اي که ترکيبي از دو مورد بالا باشد.
به ياد داشته باشيد که هر کدام از موردهاي زير فوايد و معايب خود را دارند.

پارچه کتان معمولاً بافت شل تري دارد و خيلي راحت تر و ظريف تر روي مبل قرار مي گيرد
پارچه مبلي کتان
پارچه کتان معمولاً بافت شل تري دارد و خيلي راحت تر و ظريف تر روي مبل قرار مي گيرد. مخصوصاً اگر مي خواهيد کاور رومبلي انتخاب کنيد اين جنس از پارچه مي تواند انتخاب خوبي براي شما باشد. ولي در سوي ديگر از آنجايي که اين مدل پارچه خيلي محکم بافته نمي شود، نخ هاي آن قدري حساس تر خواهند بود و در نتيجه نگهداري بيشتري احتياج خواهند داشت. براين اساس چنانچه حيوان خانگي داريد بايد مراقب کشيده شدن پنجه هاي وي به روي اين گونه رومبلي باشيد.
پارچه مبلي نايلوني
اين پارچه داراي مقاومت بالايي است و معمولاً آن را با بافت مخمل ترکيب مي کنند. مقاومت بالايي در برابر سايش و کشش دارد و رطوبت کمتري به خود جذب مي کند. پارچه هاي نايلوني به نور مستقيم خورشيد بسيار حساس هستند.
پارچه مبل از جنس مازراتي
پارچه مبلي مازراتي نسبت به ديگر پارچه هاي ديگر ضخيم تر و از ماندگاري بيشتري برخوردار مي باشد و خواب کمتري دارند و در عين حال داراي طراوت و نرمي مي باشند که مشتري را به خود جذب مي کند.
پارچه مبل مازراتي داراي بافت هاي برجسته و پستي و بلندي مي باشد که بعد از گذشت مدتي بر اثر نشستن بر روي آن اين برآمدگي ها از بين مي رود. از حيث رنگبندي تنوع فراواني در اين مدل پارچه موجود است که به آساني مي توانيد رنگ موردپسند خود را مناسب با طراحي دکوراسيون خانه خود انتخاب کنيد.
از معايب اين نوع پارچه مي توان به اين موارد اشاره نمود که، موقع نشستن و يا استراحت بر روي مبل گرما زيادي ايجاد مي کند و در فصل تابستان آزار دهنده مي باشد. همين طور ريختن آب و يا هرگونه مايعات بر روي اين نوع پارچه رومبلي، مايع به تمام بافت پارچه نفوذ مي کند.
پارچه مبلي پلي استر
اين پارچه به صورت کاملاً مصنوعي به دست مي آيد و بسيار مقاوم و با دوام است. اين مقاومت زياد را حتي در برابر نور مستقيم خورشيد و چروک شدن هم حفظ مي کند.
پارچه مبلي جير
جير يکي ديگر از پارچه هاي مبلي محبوب براي بسياري از اشخاص است. جير ظاهري شيک و کلاسيک به مبلمان مي بخشد و به خاطر نوع بافتي که دارد اکثر تميز کردن آن نيز ساده است. پارچه هاي جير، طبيعي و مصنوعي دارند که آنها را از لحاظ نرخ و استحکام از هم متمايز مي سازد.
اگرچه بايد توجه داشته باشيد، پارچه مبلي جير در برابر آب حساس است بدين ترتيب نبايد با پارچه خيلي خيس يا آب آن را تميز کرد. درصورتي که چنين جنسي براي رومبلي خود انتخاب کرديد مي توانيد از اسپري يا مايعات اختصاصي تميزکردن پارچه جير استفاده کنيد که به روي آن لکه ايجاد نکند.

پارچه مخمل بافت محکم تر و سفت تري دارد زيرا تنها به صورت افقي بافته نمي شود
پارچه مبلي نانو
از باکيفيت ترين و مرغوب ترين انواع پارچه مبلي در بازار مي توان با پارچه نانو اشاره نمود، ساده و امروزي. فوايد بي شماري را مي توان براي اين پارچه نام برد، به عنوان مثال: ضد آب و ضد لک، آنتي باکتريال، ضد آتش سوزي، قابل انعطاف و راحت، مقاومت کردن در برابر ماده هاي شوينده را اسم برد. پس با خيال راحت از اين پارچه به عنوان پارچه مبلي خود استفاده کنيد و ساليان پي درپي آن را در دکوراسيون خود داشته باشيد.
پارچه نخي براي رومبلي
پارچه نخي يکي از رايج ترين انتخاب ها براي پارچه مبلي است. اين مدل پارچه به سادگي رنگ پريده نمي شود. پارچه هاي نخي اغلب بافت هاي گوناگوني دارند که با توجه به شل يا سفت بودنشان مقدار استحکامشان را مشخص مي کند. اين مدل پارچه نيز نسبت به ديگر مدل ها ارزان قيمت تر خواهد بود.
پارچه مبلي مخمل
پارچه مخمل بافت محکم تر و سفت تري دارد به اين دليل که تنها به صورت افقي بافته نمي شود. بافت پارچه مخمل نرم و مرتب است و باعث مي شود اين مدل پارچه ماندگاري و استحکام بيشتري داشته باشد.
يکي از فايده ها پارچه مبلي مخملي اين است که زماني که به آن دست مي زنيد نرمي آن را به طور واضح حس خواهيد کرد. همينطور مدل اين بافت طوري است که تميزکردن پارچه را هم ساده تر مي کند.
رومبلي چرمي
جنس چرم يکي از نرم ترين و امروزي ترين انتخاب ها براي پارچه مبلي است. چرم در برابر لکه مقاوم است و به خاطر بافتي که دارد اصلاً چيز به داخل آن نفود نمي کند و همين باعث مي شود تميزکردن مبل چرمي به آساني با يک دستمال امکان پذير باشد.
چرم مقاوم و محکم است ولي در عين حال مي تواند در برابر تيزي آسيب پذير باشد. با اين حال اين مدل پارچه مبلي را مطلوب براي منزل هايي که بچه و يا حيوان خانگي دارند مي دانند. اين نکات در رابطه بامراقبت از چرم مي تواند براي شما موثر باشد. اگرچه احتمالا پوسته پوسته شدن مبل چرمي يکي از بزرگ ترين معضلات آن باشد که با فهميدن نحوه تعمير مبل چرمي مي تواند به آساني اين مشکل را در منزل برطرف کنيد.
پارچه مبلي ساتن
ساتن پارچه اي با طرح ها و رنگ هاي گوناگون است. داراي بافت نازک، براق و ليز است و فرم مجلسي براي مبل ايجاد مي کند.
اين پارچه به علت ليز بودن زمان استفاده از مبل، اشخاص را دچار دردسر مي کند. در ضمن تميز کردن لک روي پارچه ساتن کار بسيار مشکلي است!
پارچه مبلي پشمي
اين پارچه همان گونه که از اسم آن مشخص است از پشم گوسفند، بز يا ميش به دست مي آيد. اين پارچه در سرما، گرما را انتقال مي دهد. از ديگر فوايد اين پارچه مي توان به رطوبت پذيري بالا اشاره کرد. معمولاً اين پارچه در منطقه هاي سردسير مورد استفاده خواهد بود.
اين پارچه ها بسيار نرم و لطيف هستند و مناسب تمام فصل ها بوده، براق و سبک هستند. قابليت کشش بالايي را دارد و بسيار مقاوم در برابر چروک شدن و پارگي است، ولي تميز کردن لک از روي اين پارچه بسيار دشوار است. اين پارچه مبلي مناسب و مورد توجه اغلب اشخاص است. اين پارچه بهتر است براي کوسن ها مورد استفاده قرار گيرد.

جنس چرم يکي از نرم ترين و امروزي ترين انتخاب ها براي پارچه مبلي است
انتخاب رنگ و طرح پارچه مبل
ضروري است بگوييم که انتخاب رنگ و طرح پارچه مبل کاملاً به سليقه شخصي اشخاص بستگي دارد، ولي در اين قسمت به چند نکته مهم در زمينه انتخاب پارچه رو مبلي اشاره مي کنيم تا به آساني بتوانيد طرح و رنگ مورد نظر خود را برگزينيد.
1- شما مي توانيد رنگ پارچه هاي مبل خود را با رنگ پرده ها و يا پارکت ها ست کنيد.
2- درصورتي که تمام پارچه مبل شما ساده مي باشد سعي کنيد با چند کوسن طرح دار فضاي اتاق را از سادگي و بي روح بودن خارج کنيد.
3- درصورتي که فضاي خانه شما کوچک مي باشد سعي کنيد از طرح هاي شلوغ استفاده نکنيد.
4- درصورتي که فضاي خانه شما بزرگ مي باشد سعي کنيد از پارچه هاي طرح دار( گلدار، راه راه و…) استفاده کنيد.
5- به بردن پارچه رو مبلي طرح دار در اتاق هاي پر رفت و آمد باعث مي شود تا لکه ها و کثيفي هاي مبل ها کمتر به چشم بيايند.
6- مي توانيد از طرح هاي خاص تعميرات_ مبل و يا انتخاب طرحي خاص در قالب مبل براي جلوه دادن به اتاق پذيرايي استفاده کنيد.
7- براي اتاق هايي که رفت و آمد در آن بيشتر مي باشد از پارچه هاي تيره تر و مقاوم تر استفاده کنيد.
8- درصورتي که مي خواهيد مدت زمان بيشتري از مبل هاي خود استفاده کنيد سعي کنيد در تعمير مبل خود از پارچه رومبلي با رنگ هاي تيره مانند رنگ خاکستري، قهوه اي، زغالي و … استفاده کنيد.
9- براي اتاق هاي پذيرايي با دکوراسيون کلاسيک و يا مبلمان استيل يا سلطنتي از رنگ هاي روشن تر استفاده کنيد تا جلوه اتاق بيشتر شود.
10- در صورتي که شما داراي فرزندي کوچک هستيد پيشنهاد مي کنيم از پارچه هاي مبلي با رنگ هاي فندقي، کاراملي، نسکافه اي استفاده کنيد تا در اثر شيطنت هاي فرزند خود دچار دردسر نشويد.
گردآوري: بخش مد بيتوته


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۲۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوع شدن توزیع رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، صادق پورسالم بیان کرد: از سوم تا نهم اردیبهشت هفته زمین پاک نام‌گذاری شده است. در این هفته برای افزایش آگاهی مردم و ترویج فرهنگ حفاظت از زمین، برنامه‌های مختلفی انجام می‌شود که یکی از آنها توزیع کیسه‌های پارچه‌ای بین مردم و فروشگاه‌ها است.

وی از آغاز توزیع هزار کیسه پارچه‌ای بین نانوایی‌ها و فروشگاه‌های بزرگ در استان خبر داد و افزود: کیسه‌های پلاستیکی با منشاء نفت از پلیمر‌هایی تشکیل شده‌اند که به‌سختی تجزیه می‌شوند و ماندگاری آنها در طبیعت ۴۰۰ سال است، اما کیسه‌های پارچه‌ای دارای بافت‌های گیاهی هستند که بعد از ۴ تا ۵ ماه در طبیعت تجزیه می‌شوند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بوشهر تولید کمتر زباله، کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای، کاهش هزینه و مقاومت بیشتر را از مزایای کیسه‌های پارچه‌ای عنوان کرد.

وی با اشاره به مصوبه اخیر هیات دولت با هدف مصرف کمتر کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌ها و حفاظت از محیط‌زیست، گفت: به فروشگاه‌های زنجیره‌ای ابلاغ شده تا از دادن کیسه پلاستیکی رایگان به مشتریان خودداری کنند.

پورسالم یادآور شد: این کار در بسیاری از کشور‌ها اجرا می‌شود و در کاهش مصرف پلاستیک نقش موثری داشته است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • توزیع ۳ هزار کیسه پارچه‌ای در نانوایی‌های شهرستان بروجرد
  • ممنوع شدن توزیع رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای
  • ایمنی لیفتراک چیست و چه نکاتی را باید رعایت کرد؟
  • معرفی ساده‌ترین راه‌های از بین بردن لکه چای قدیمی روی لباس
  • آغاز طرح جایگزینی کیسه‌های پارچه‌ای در نانوایی‌های بروجرد
  • تسکین زانو درد با روغن کرچک
  • اوسمار: در فوتبال ایران زیاد وقت تلف می‌کنید
  • هنگام خرید ورق آلومینیوم کامپوزیت به چه نکاتی توجه کنیم؟
  • قاچاقچی پارچه در شهرری بیش از ۱۲۰ میلیارد ریال جریمه شد
  • این نقاشی چگونه تاریخ پارچۀ «جین آبی» را تغییر می‌دهد؟ (+عکس)