Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدپور مساجد را مهمترین مکان جهت بیان مبانی زیست محیطی دانست و بیان کرد: مسائل و معضلات موجود نشان دهنده کوتاهی در مباحث فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «قربانعلی محمدپور» امروز(چهارشنبه، ۲۶ تیر) در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین سازمان حفاظت از محیط زیست و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با تاکید بر ارج نهادن به مواهب طبیعی اظهار کرد: همه ما مسئول نسبت به صیانت و حفاظت از محیط زیست هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل محیط زیست گیلان با بیان اینکه معضلات در حوزه محیط زیست بسیار است افزود: باید از مواهب طبیعی خود بهترین استفاده  را داشته باشیم ضمن اینکه برای رفع معضلات محیط زیست نیازمند همکاری و تعامل تک تک افراد جامعه هستیم.

 

وی با تاکید بر ارائه آموزش‌های مستمر در حوزه محیط زیست تصریح کرد: گام‌های مطلوبی در این حوزه برداشته شد و یک میلیون و 166 هزار نفر ساعت سال گذشته آموزش‌های زیست‌محیطی را فرا گرفتند.

 

محمدپور با بیان اینکه در مباحث فرهنگی دچار مشکل هستیم افزود: در حوزه‌های مختلف اجتماعی به‌ویژه مباحث گردشگری و کشاورزی که مورد توجه آمایش سرزمینی است، مشکلات فراوانی نظیر پسماند و پساب وجود دارد که شایسته فرهنگ و تمدن کهن گیلان نیست.

 

وی مساجد را مهمترین مکان جهت بیان مبانی زیست محیطی دانست و بیان کرد: مسائل و معضلات موجود نشان دهنده کوتاهی در مباحث فرهنگی است.

 

مدیرکل محیط زیست گیلان ادامه داد: بهره‌گیری از ظرفیت مساجد منجر به افزایش آگاهی‌ها و دانش مردم به‌ویژه کودکان و نوجوانان از مشکلات و چالش‌های زیست محیطی نظیر پسماند، پساب و معضلات طبیعی می‌شود.

 

وی با اشاره به تاثیر کلام روحانیون در حفظ محیط زیست تصریح کرد: استفاده از ظرفیت روحانیان و ائمه‌جماعت در مساجد قطع به‌یقین می‌تواند بسیار موثر و گره‌گشا باشد.

 

محمدپور با تاکید بر حفاظت از اراضی ملی افزود: فرهنگ‌سازی، استفاده مطلوب و شایسته از ظرفیت‌هاست که نیازمند آموزش از مهدکودک‌ها و سطوح ابتدایی است.

 

وی تاکید کرد: اگر در بخش فرهنگ‌سازی و ارتقاء شاخص‌های زیست محیطی که بخشی از شاخص‌های اجتماعی محسوب شود رفتاری صحیح داشته باشیم، معضلی ایحاد نمی‌شود.

 

مدیرکل محیط زیست گیلان تولید زباله را از معضلات اساسی روستاهای استان دانست و ابراز کرد: باید با آموزش‌های صحیح منجر به تولید پسماند کمتر و یا بازیافت آن در روستاها شویم.

 

وی با تاکید بر آموزش جوامع محلی، بر اعلام آمادگی این سازمان جهت آموزش‌پذیری بهتر اعضای کانون‌ها با استقاده از داشته‌های زیست محیطی استان چون سلکه، بوجاق و غیره تاکید کرد.

 

در راستای توسعه مبانی تبلیغاتی ، فرهنگی در زمینه محیط زیست و گسترش و اشاعه فرهنگ حفاظت از محیط زیست در اقشار مختلف و مخاطبین اثرگذار ، تفاهمنامه همکاری مشترک بین حفاظت محیط زیست و کانون های فرهنگی و هنری مساجد  گیلان به امضا رسید .

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت شیراز امام رضا ع جشن های دهه کرامت روزنامه کانون مساجد شورای نگهبان مجلس اردبیل مباحث زیست محیطی کانون های مساجد گیلان فرهنگ سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۲۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایش زیست محیطی مشترک واحد تولیدآلیاژ در شوط

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شوط گفت‌: با حضور مختار خانی سرپرست معاونت محیط زیست انسانی و سکینه رستمی رئیس اداره مدیریت زیست محیطی ، آب، خاک و پسماند اداره کل حفاظت محیط زیست استان و مدیریت محیط زیست منطقه آزاد ماکو،  واحد کابی آلیاژ و بخش تولید فروسیلیکو منگنز  این شهرستان مورد بازدید و پایش محیط زیستی قرار گرفت.

یاسین مهرفر افزود : کلیه بخش های  مختلف واحد مذکور ، شامل کوره ، بگ فیلتر ، محل دپوی مواد اولیه ، دپوی محصولات ، خردایش و آسیاب ،کندانسور و سیکلون ها ، فضای سبز واحد ، نحوه مدیریت پسماندهای صنعتی وعادی پایش شد و ضمن ارائه توصیه های محیط زیستی لازم،  از عملکرد قابل قبول این واحد از سوی سرپرست معاونت محیط زیست انسانی اداره کل، تقدیر بعمل آمد.

 

 

دیگر خبرها

  • آمادگی ایران برای جلوگیری از فجایع زیست محیطی
  • پایش زیست محیطی مشترک واحد تولیدآلیاژ در شوط
  • کارگاه آموزشی مبانی محیط زیست درمدارس رشت
  • دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در سال گذشته
  • اجرای ۲۰ برنامه در هفته زمین پاک استان
  • کشف و جمع آوری تورهای متخلفین صید غیرمجاز در تالاب نوروزلو میاندوآب
  • ۲۰ درصد پسماندهای خانگی پلاستیک‌ است
  • کسب رتبه دوم خراسان رضوی در پایش‌ های زیست محیطی کشور
  • خراسان رضوی در پایش‌های زیست محیطی کشور دوم شد
  • تاثیر استفاده از هنر در غنی سازی فرهنگ اسلامی