Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسکندری گفت: با هم‌افزایی صنایع خلاق و همچنین استفاده از حوزه‌های فرهنگ و هنر می‌توان بهترین جایگزین نفت برای درآمدزایی و ارزآوری در صادرات کشور را رقم زد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان: محمود اسکندری،  درنشست تخصصی گروه کسب و کارهای نوین آی تی و گروه آفرینش‌های کارکردی از سلسله نشست‌های تخصصی نخستین جشنواره تصویر صادرات، گفت: سازمان توسعه تجارت درراستای وظایف خود به دنبال گسترش تجارت صنایع خلاق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل دفتر توسعه صادرات خدمات محصولات دانش بنیان سازمان توسعه تجارت ایران افزود: شرایط حاضر بهترین زمان برای توسعه صادرات صنایع خلاق و خدمات به شمار می‌رود که باید به نحو احسن و بهترین وجه ممکن استفاده شود.

 

 وی تصریح کرد: در نخستین جشنواره تصویر صادرات به دنبال آن هستیم تا زوایای پنهان ارزآوری خدمات حوزه های فرهنگ، هنرو حوزه های وابسته، صنایع خلاق کشور را روشنگری و کشف کرده و معرفی کنیم.

 

اسکندری یادآوری کرد: بر این باوریم که باید جامعه به اهمیت بهره‌گیری از ظرفیت‌های مختلف برای ارزآوری کشور پی‌ببرد.

 

به گفته وی همچنین درصدد هستیم تا اتاق فکر صادرات صنایع خلاق با حضور کارشناسان و متخصصان هر حوزه اعم از فرهنگی، هنری و دیگر صنایع خلاق شکل بگیرد.

 

مدیرکل دفتر توسعه صادرات خدمات محصولات دانش بنیان سازمان توسعه تجارت ایران درادامه از تدوین دستورالعملی برای تائید صدور خدمات به خارج از کشور خبر داد و گفت: با نهایی شدن این دستورالعمل که مراحل پایانی خودش را می گذراند بزودی هر فردی هر خدمتی در گذشته و حال داشته باشد و مدارک و اسناد آن را ارائه کند با تائید کارگروه ویژه این کاربلافاصله گواهی صادرات خدمات دریافت کرده و می تواند به جاهایی که نیاز است ارائه کند.

 

اسکندری در عین حال، گفت: براین باوریم که صادرات فقط کالا نیست و بلکه خدمات و محصولات خلاق و فرهنگی و هنری نیز تعلق می گیرد.

 

مدیرکل دفتر توسعه صادرات خدمات محصولات دانش بنیان سازمان توسعه تجارت ایران تأکید کرد: در حوزه خدمات و صادرات کالاهای خلاق پتانسیل‌های فراوانی وجود دارد که باید با جدیت به آنها پرداخته شود زیرا آینده را باید خودمان بسازیم و نه دیگران. از این رو باید همگان دست در دست هم دهیم تا راه‌های توسعه صادرات صنایع خلاق را بازگشایی کنیم.

 

جشنواره تصویر صادرات با حلقه صنایع خلاق

در ادامه این نشست محمد ولی،‌ رئیس میز صنایع خلاق و نوآورانه و دبیر اجرایی جشنواره تصویر صادرات صنایع خلاق با اشاره به جزئیات و ابعاد مختلف برگزاری این رویداد بزرگ فرهنگی و هنری و دیگر صنایع خلاق در کشور گفت: هدف اصلی ما این است که با کشف ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها در عرصه‌های مختلف به ویژه فرهنگی و هنری، صنایع دستی، گردشگری، رسانه‌های دیجیتال و غیره ضمن برطرف کردن مسائل و مشکلات پشت پرده این محصولات در امر صادرات محصولات خلاق، به نوعی میان «هنر» و «صنعت» به معنای واقعی پیوند برقرار کنیم.

 

صنایع خلاق؛ حلقه مفقوده زنجیره تأمین سایر صنعت‌ها

ولی تأکید کرد: با پیوند میان صنعت وهنر بدون شک این دو و دیگر حوزه‌ها و عرصه‌ها و مجموعه‌های وابسته و مرتبط می‌توانند بهترین منابع و محل برای ارزآوری کشور برای جایگزنی نفت محسوب شوند چراکه صنایع خلاق به‌عنوان حلقه مفقوده زنجیره تأمین سایر صنایع محسوب می شود.

رئیس میز صنایع خلاق و نوآورانه و دبیر اجرایی جشنواره تصویر صادرات صنایع خلاق همچنین با اشاره به برگزاری جشنواره تصویر صادرات در اسفند سال جاری، گفت: به دنبال آن هستیم که صنایع خلاق بعنوان حلقه مفقوده زنجیره تأمین سایر صنایع در این زمینه گام‌های اساسی برای بهبود آن برداریم.

 

ولی با تشریح جزئیات و روند شکل این جشنواره، اظهار کرد: این جشنواره در هشت گروه برگزارمی‌شود که بخش رسانه‌های دیجیتال با پویانمایی، شبکه‌های اجتماعی و تولید محتوا با کارکردهای ویژه آن در این جشنواره حضور خواهد داشت.

 

رئیس میز صنایع خلاق و نوآورانه و دبیر اجرایی جشنواره تصویر صادرات تصریح کرد: باید به مالکیت فکری و معنوی ارج بنهیم تا جشنواره صنایع خلاق به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

 

وی اظهار کرد: معرفی توانمندی‌های صادراتی صنایع کشور در حوزه خلاقیت‌ها هدف اصلی برگزاری این جشنواره است، در این جشنواره در بخش استانی ۳۱ محصول از تمامی استان‌های کشور به نمایش درمی‌آید که قراراست هر استان مزیت‌های خود را به دیگران معرفی و برترین استان در صنایع خلاق اعلام شود.

 

رئیس میز صنایع خلاق و نوآورانه و دبیر اجرایی جشنواره تصویر صادرات، افزود: برپایی کارگاه‌های تخصصی استفاده از ابزارهای تبلیغاتی مؤثر برای صادرکنندگان یکی از موارد برنامه‌ریزی شده برای هم‌اندیشی و همفکری برای تبادل تجارب است.

 

دبیر اجرایی جشنواره تصویر صادرات صنایع خلاق، گفت: قرار است دیپلمات‌های خارجی حاضر در تهران در یک از روزهای برگزاری این جشنواره بازدید کنند ضمن اینکه با تمرکز بر فعالیت‌ها رایزن‌های اقتصادی و بازرگانی ایران در خارج از کشور صنایع برتر به خارج از جمهوری اسلامی معرفی شوند.

 

در ادامه این نشست اعضای حاضر به بیان نقطه نظرات، ارائه پیشنهادات و راهکارهای رسیدن به توسعه تجارت و صادرات برای ارزآوری برای کشور و جایگزینی دیگر صنایع به جای نفت پرداختند.

 

یادآوری می‌شود، نخستین جشنواره تصویر صادرات صنایع خلاق با حضور حوزه‌های مختلف فرهنگی، هنری، تجسمی، رسانه‌های دیجیتال، صنایع دستی و گردشگری، سینما، تئاتر و دیگر فعالیت‌ها در این راستاو مرتبط، اسفندماه ۹۸ برگزار می‌شود.

پایان پیام/55

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت امام رضا ع شیراز جشن های دهه کرامت اردبیل سازمان بهزیستی روزنامه خراسان جنوبي بیانیه گام دوم انقلاب صنایع خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۲۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور رئیس‌جمهور برای تأسیس شهر جهانی نوآوری و صنایع فرهنگی و خلاق+ جزئیات

طبق اعلام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در متن دستور رئیس‌جمهور برای تأسیس شهر جهانی نوآوری و صنایع فرهنگی و خلاق آمده است:

ماده واحده راه اندازی شهر جهانی نوآوری و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی و خلاق کشور که در جلسه ۸۹۶ مورخ ۱٤٠٢/١١/٢٤ شورای عالی انقلاب فرهنگی و بر اساس مصوبه جلسه ٤٦١ مورخ ۱٤۰۲/۱۱/۱۷ شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی بنا به پیشنهاد شورای هنر به تصویب رسیده است برای اجراء ابلاغ می‌گردد.

ماده واحده با عنایت به تأثیر صنایع فرهنگی و خلاق در گسترش عناصر اصلی قدرت نرم کشور‌ها متناسب با شرایط بومی و فرهنگی آنها و نیز تأثیر آن در رشد و توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار و نظر به اهمیت و نقش این گونه از صنایع بر سرمایه‌های فرهنگی و تمدنی ایران اسلامی در پیشرفت کشور و ذیل سند ملی توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موظف است با همکاری پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاد دانشگاهی و سایر دستگاه‌های ذی ربط نسبت به تأسیس شهر جهانی نوآوری و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی و خلاق کشور با اهداف ذیل اقدام نماید:

الف - ایجاد سکوی یکپارچه تجارت و صادرات کالا‌ها و خدمات مرتبط با حوزه فناوری‌های نرم، صنایع فرهنگی و خلاق

ب - ساماندهی تولید عرضه و بازاریابی کالا‌ها و خدمات این حوزه

ج - ایجاد و تثبیت اشتغال مرتبط با این حوزه

د- تقویت و افزایش قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران در سطح منطقه و جهان

تبصره - جزئیات طرح تأسیس شهر جهانی مزبور شامل امکانات سخت افزاری و نرم افزاری مورد نیاز، ساختار تشکیلاتی نحوه تأمین منابع مالی، پیشنهاد و تعیین دستگاه‌های همکار و سایر موارد لازم ظرف مدت دو ماه از تاریخ ابلاغ این ماده واحده؛ تهیه و جهت بررسی به شورای هنر ارائه می‌گردد.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری میراث و گردشگری

دیگر خبرها

  • شهر جهانی نوآوری و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی و خلاق کشور تأسیس می‌شود
  • دستور رئیسی برای تأسیس شهر جهانی نوآوری و صنایع فرهنگی و خلاق
  • رئیسی: شهر جهانی نوآوری و فناوری‌های نرم تاسیس شود
  • دستور رئیسی برای تأسیس یک شهر جهانی
  • صدور دستور رئیسی برای تأسیس شهر جهانی صنایع فرهنگی
  • دستور رییس‌جمهور برای تأسیس شهر جهانی نوآوری و صنایع فرهنگی
  • دستور رئیس‌جمهور برای تأسیس شهر جهانی نوآوری و صنایع فرهنگی
  • دستور رئیسی برای تأسیس شهر جهانی نوآوری و صنایع فرهنگی
  • دستور رئیس‌جمهور برای راه‌اندازی شهر جهانی نوآوری و صنایع فرهنگی و خلاق
  • دستور رئیس‌جمهور برای تأسیس شهر جهانی نوآوری و صنایع فرهنگی و خلاق+ جزئیات