Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: تاکنون تحریم‌های آمریکا تنها در فضای مجازی نبوده اما در محدود کردن کانال‌های مالی تاثیر داشته است. به صورت مشخص‌ برخی پلتفرم‌های ما را محدود کردند و برخی اپلیکیشن‌های ایرانی را حذف کردند بنابراین تحریم‌ها اثرپذیر بوده اما کار ما را متوقف نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدجواد آذری جهرمی در اجلاس چهار جانبه ایران، ترکیه، آذربایجان و روسیه با موضوع گسترش همکاری‌های اقتصادی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، ایجاد منطقه قوی‌تر و مقابله با یکجانبه‌گرایی‌ها گفت: یک سال است که ما وزرا، در حال پیگیری ایجاد یک بازار مشترک دیجیتال هستیم چون بخش مهمی از تجارت آینده بر اساس تجارت دیجیتال است و ما به دنبال گرفتن سهم خود از این بازار هستیم.

وی ادامه داد: اولین نشست ما در آذربایجان بود تا با ایجاد بازار قوی‌تر از فشار یکجانبه جلوگیری شود و رشد و شکوفایی کشورهای حاضر در اجلاس محقق شود ما به دنبال ایجاد یک حوزه ICT منطقه‌ای هستیم. در گام‌های بعدی کار کردن بر روی موتور جستجو، سیستم عامل، همکاری‌های فضایی و علوم مربوط به دیجیتال نیز در دستور کار است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: ایجاد زیرساخت تبادلات تجارت در فناوری اطلاعات از اولویت ما است همچنین برای پیگیری اهداف تعیین شده نیز یک کارگروه مشترک ایجاد می‌شود.

جهرمی با بیان اینکه اولویت ما حضور بخش خصوصی است گفت: تاکنون تحریم‌های آمریکا تنها در فضای مجازی نبوده اما در محدود کردن کانال‌های مالی تاثیر داشته است. به صورت مشخص‌ برخی پلتفرم‌های ما را محدود کردند و برخی اپلیکیشن‌های ایرانی را حذف کردند بنابراین تحریم‌ها اثرپذیر بوده اما کار ما را متوقف نکرده است.

وی خاطرنشان کرد:‌ در الکامپ 11 هیئت بلندپایه از کشورهای مختلف و سازمان‌های بین المللی حاضر خواهند بود. همچنین از وزرای ارتباطات کشورهای مختلف نیز حاضر خواهند شد امروز ارتباطات ما با کشور روسیه، آذربایجان و ترکیه دیگر در اروپا سوئیچ نمی‌خورد و ارتباطات ما مستقیم است همچنین ارتباطات ما کیفیت بهتری داشته و از سرعت بالایی برخوردار است.

در ادامه این نشست وزیر روسیه درباره این نشست گفت: در چارچوب مذاکرات امروز تسهیلات اقتصادی مطرح نشد ما تبادل هیئت‌های اقتصادی و همچنین ایجاد هشت نمایشگاه را مذاکره کردیم و امیدواریم طی مذاکرات آتی درباره تسهیلات اقتصادی نیز صحبت کنیم.

وزیر ترکیه در ادامه این نشست گفت: ما امروز برای گسترش همکاری بین شرکت‌های کشورها و ایجاد زیرساخت‌ها آماده‌ایم و در آینده گام‌های بعدی برقرار خواهد شد. همچنین وزیر آذربایجان اظهار داشت: ما در حوزه استارت‌آپ با یکدیگر همکاری داریم و در آ‌ینده علاوه بر دیجیتال در حوزه‌های مختلف همکاری خواهیم داشت.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال وزیر ارتباطات محمدجواد آذری جهرمی تحریم ایران تحریم های ایران قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۳۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین سفر وزیر انگلیسی به قرقیزستان با طعم دخالت

 دیوید کامرون وزیرخارجه انگلیس در نخستین سفرش به قرقیزستان و در دیدار با همتای قرقیزی خود مدعی شد که این کشور شرکای تحت رهبری چین در حوزه اقتصادی دارد و بیشکک باید حق انتخاب شریکان را داشته باشد.

به گزارش روز سه‌شنبه سرویس اخبار آسیای میانه، دیوید کامرون این موضوع را در یک نشست توجیهی پس از دیدار با جنبیک کولوبایف، وزیر امور خارجه جمهوری قرقیزستان مطرح کرد.

کامرون خاطرنشان کرد که قرقیزستان شرکای تحت رهبری چین در حوزه اقتصادی دارد و این کشور باید حق انتخاب شرکا را داشته باشد. وی افزود: در دیدار امروز با رئیس جمهوری قرقیزستان، همکاری‌های دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت و فرصت‌هایی برای توسعه آن وجود دارد.

کامرون با تاکید بر اینکه قرقیزستان از نظر منابع آبی غنی است، تصریح کرد: حمایت از پروژه‌های زیست محیطی در مواجهه با تغییرات اقلیمی ضروری است و در این راستا انگلیس صندوق سرمایه‌گذاری برای حمایت از مشاغل متوسط و کوچک ایجاد خواهد کرد.

وی همچنین به همکاری با قرقیزستان در زمینه سرمایه‌گذاری خصوصی اشاره کرد و گفت که شرکت‌های انگلیسی در ساخت ورزشگاه بیشکک مشارکت دارند.

این اولین سفر وزیر خارجه انگلیس به قرقیزستان است. در این سفر دیوید کامرون با صادیر جپاروف رئیس جمهوری قرقیزستان نیز دیدار کرد.

به گفته تارنمای ریاست‌جمهوری قرقیزستان، گفتگو بین طرفین در مورد چشم‌انداز همکاری‌های دوجانبه قرقیزستان و انگلیس از جمله در حوزه‌های سیاسی، تجاری، اقتصادی، سرمایه گذاری، انرژی و حمل و نقل صورت گرفت.

علاوه بر این، امکان گسترش تعاملات دو کشور در زمینه مسائل آموزشی و مهاجرت کاری فصلی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. صادیر جپاروف و دیوید کامرون موضوعات جاری در دستور کار منطقه‌ای و بین المللی را نادیده نگرفتند.

کامرون این هفته از پنج کشور آسیای مرکزی و مغولستان بازدید خواهد کرد. وی دیروز از تاجیکستان دیدن کرد و شامگاه ۲۲ آوریل (سوم اردیبهشت) وارد بیشکک شد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • اجرای طرح ایران دیجیتال در کردستان
  • تأکید ایران و پاکستان بر اهمیت همکاری در حوزه انرژی ازجمله خط لوله گازی آی‌پی
  • اقتصاد دیجیتال وضعیت بیکاری و اقتصادی را کردستان بهبود می بخشد
  • به دنبال گسترش روابط اقتصادی و تجاری با چین هستیم
  • توسعه حوزه ICT راه نجات عقب‌ماندگی‌های اقتصادی کردستان
  • طرح «ایران دیجیتال» در کردستان اجرا می‌شود
  • ایجاد منطقه مشترک اقتصادی مالزی و سنگاپور
  • نخستین سفر وزیر انگلیسی به قرقیزستان با طعم دخالت
  • زمینه‌های مساعد برای گسترش همکاری ایران و پاکستان در حوزه انرژی فراهم است
  • زمینه‌های مساعد برای گسترش همکاری‌های ایران و پاکستان در حوزه انرژی وجود دارد