Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد؛ مایک پومپئو وزیر خارجه آمریکا چند روز پیش در مصاحبه با واشینگتن پست گفته بود، وقتی دیپلمات‌های آمریکایی اجازه ندارند به تهران بروند، بنابراین دلیلی ندارد دیپلمات‌های ایرانی در نیویورک «چرخ» بزنند.

به گزارش خرداد به نقل از رویترز دولت آمریکا محدودیت هایی که برای ظریف در آمریکا اعمال کرده، بر همه دیپلمات های ایرانی و خانواده هایشان نیز اجرا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزارت خارجه آمریکا اخیرا با نگارش نامه ای و ارسال آن به نمایندگی ایران در سازمان ملل گفته است که دیپلمات‌ها و خانواده‌های آنها تنها باید در مسیر سازمان ملل، دفتر نمایندگی، اقامتگاه سفیر ایران و فرودگاه جان اف. کندی تردد کنند.

محدودیت های مذکور دقیقا همان محدودیت هایی است که در سفر ظریف به آمریکا بر او اعمال شده بود.

مایک پومپئو وزیر خارجه آمریکا چند روز پیش در مصاحبه با واشینگتن پست گفته بود، وقتی دیپلمات‌های آمریکایی اجازه ندارند به تهران بروند، بنابراین دلیلی ندارد دیپلمات‌های ایرانی در نیویورک «چرخ» بزنند.

براساس خواسته دولت آمریکا، هر برنامه‌ای برای سفر به خارج از این محدوده باید حداقل پنج روز قبل به وزارت خارجه آمریکا اطلاع داده و توسط اداره دفاتر خارجی این وزارتخانه تایید شود.

نمایندگی ایران در سازمان ملل همچنین باید محل اقامت یا هتل اعضای خود را برای تایید به وزارت خارجه آمریکا ارسال کند.

برچسب ها: وزارت خارجه آمریکا ، دیپلمات ایران ، نیویورک

منبع: خرداد

کلیدواژه: وزارت خارجه آمریکا دیپلمات ایران نیویورک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۳۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نارضایتی شدید آمریکا از وتوی روسیه درباره کره شمالی

 متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران گفت: آمریکا از وتوی تمدید ماموریت هیات نظارتی سازمان ملل توسط روسیه در مورد تحریم های شورای امنیت به شدت ناراضی است.

این مقام وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد: ما همچنین از رای ممتنع چین به این قطعنامه ناراضی هستیم.

میلر گفت: در ۱۵ سال گذشته، هیات سازمان ملل نقش حیاتی در نظارت بر اجرای تحریم های سازمان ملل علیه کره شمالی داشته است. اقدام امروز روسیه صلح و امنیت را تضعیف می کند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا افزود: این اقدام با هدف حمایت از معامله فاسد میان روسیه و کره شمالی انجام شده است. این اقدام همچنین به کره شمالی برای پیشبرد برنامه سلاح های کشتار جمعی اش کمک می کند.

میلر ادامه داد: روسیه با هدف دریافت تسلیحات بیشتر از کره شمالی برای استفاده در اوکراین این اقدام را انجام داده است. با وجود وتوی امروز توسط روسیه، تمام قطعنامه های شورای امنیت علیه کره شمالی اجرا می شوند و آمریکا به همراه متحدان خود متعهد به اجرای این تحریم ها است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • پیام تشکر کنعانی از نیروی دریایی پاکستان
  • نارضایتی شدید آمریکا از وتوی روسیه درباره کره شمالی
  • لتونی یک دیپلمات روس را اخراج کرد
  • مخالفت خصمانه آمریکا با تکمیل خط لوله گاز «صلح»
  • صدور حکم اخراج یک دیپلمات روس از لتونی
  • فیلیپین: ایران ۱۸ خدمه نفتکش سنت‌نیکلاس را آزاد کرد
  • ادعای فیلیپین: ایران ۱۸ خدمه نفتکش سنت‌نیکلاس را آزاد کرد
  • آمریکا: از ادامه اجرای خط لوله انتقال گاز پاکستان و ایران حمایت نمی‌کنیم
  • افشاگری ظریف در خصوص عدم احیای برجام در تابستان + فیلم
  • آمریکا: از ادامه خط لوله گاز پاکستان و ایران حمایت نمی‌کنیم