Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا؛ فارس نوشت: «محمد عبدالسلام» سخنگوی انصارالله از دیدار «مارتین گریفیتس» فرستاده سازمان ملل در امور یمن با «عبدالملک الحوثی» رهبر انصارالله خبر داد و اعلام کرد، الحوثی در این دیدار بر آمادگی برای صلح عادلانه تأکید کرده است.

در همین ارتباط، «ضیف‌الله الشامی» وزیر اطلاع‌رسانی دولت نجات ملی یمن به شبکه «المیادین» گفت: تیم دولت صنعا آمادگی خود برای اجرای برون‌رفت‌های توافق (سوئد) را نشان داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه دولت مستعفی یمن و ائتلاف سعودی را به سنگ‌اندازی در مسیر اجرای طرح «بازاستقرار» در الحدیده متهم کرد.

الشامی تأکید کرد، تا زمانی که محاصره و جنگ علیه ملت یمن ادامه داشته باشد، ارتش و کمیته‌های مردمی به زدن اهداف سعودی ادامه خواهند داد. اختلافات سعودی-اماراتی بر سفر فرستاده سازمان ملل در سایه خروج امارات از یمن سایه افکنده، خروجی که از ترس این کشور از ضربات سخت صورت گرفته است.

طرف‌های درگیر در یمن دوشنبه بر سر قوانین و معیارهای جدید آتش‌بس در الحدیده واقع در غرب این کشور با یکدیگر گفت‌وگو کردند.

سازمان ملل ساعتی پس از انجام این گفت‌وگو که روی عرشه کشتی متعلق به سازمان ملل صورت گرفت، اعلام کرد که طرف‌های یمنی درباره آتش‌بس فوری در الحدیده و مکانیزم جدید برای اجرای آن در سریع ترین زمان ممکن توافق کردند.

شهر استکهلم سوئد در تاریخ 15 آذر 1397 (شش دسامبر ۲۰۱۸) به مدت یک هفته میزبان چهارمین دور مذاکرات صلح یمن با حضور طرف‌های یمنی به ریاست «مارتین گریفیتس» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور یمن بود و در تاریخ 13 دسامبر (22 آذرماه) با توافق آتش‌بس در الحدیده، به کار خود پایان داد.

توافق استکهلم سوئد میان طرف‌های یمنی به توافق آتش‌بس در استان الحدیده، خروج تمام افراد مسلح از بندر الحدیده و دو بندر دیگر در شمال این استان «رأس‌عیسی و الصلیف» و سپس خروج کامل نیروهای انصارالله و نیروهای وابسته به هادی از این از شهر الحدیده (مرکز استان الحدیده) اشاره می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن وزیر یمنی محمد عبدالسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۳۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلژیک: اروپا در آستانه توافق بر سر دارایی های خارجی روسیه است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، وزیر دارایی بلژیک از تلاش اروپا برای بهره گیری از دارایی های بلوکه شده روسیه خبر داد.

«وینسنت ون پتگم» وزیر دارایی بلژیک روز دوشنبه اعلام کرد که اتحادیه اروپا به توافق سیاسی برای مصادره سود حاصل از ذخایر بانک مرکزی روسیه نزدیک شده است.

وزیر دارایی بلژیک یادآور شد که این دارایی ها در راستای تحریم های بروکسل علیه مسکو مسدود شده است.

همزمان مقامات اتحادیه اروپا در حال بررسی طرحی برای اعمال مالیات بر سود حاصل از دارایی های خارجی روسیه هستند.

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا چندی پیش پیشنهاد داد که ۹۰ درصد از سود حاصل از دارایی های خراجی روسیه، به صندوق صلح اروپا واگذار شود تا برای تهیه تسلیحات نظامی برای اوکراین صرف شود و بقیه آن نیز به بودجه اتحادیه اروپا برای حمایت از صنعت دفاعی کی یف منتقل می شود.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز دوشنبه اعلام کرد که مسکو با ابتکار غیرقانونی آمریکا برای مصادره دارایی‌های روسیه مقابله خواهد کرد.

پسکوف افزود که این کار غیرقانونی است و در نتیجه مشمول اقدامات تلافی جویانه و اقدامات قانونی خواهد شد.

کد خبر 6085812

دیگر خبرها

  • بازیان: امروز روز پیشرفت فوتبال ایران خواهد بود
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • اهداف سه‌گانه اردوغان از سفر به عراق چه بود؟
  • بلژیک: اروپا در آستانه توافق بر سر دارایی های خارجی روسیه است
  • حماس، جریان حاکم بر نوار غزه است/ شکست در تحقق اهداف جنگ
  • استقبال سازمان همکاری اسلامی از توافق تعیین حدود مرز آذربایجان و ارمنستان
  • هیچ کشوری مثل قطر نمی‌تواند واسطه رسیدن به توافق مبادله اسرا باشد
  • ممانعت نتانیاهو از برگزاری جلسه کابینه جنگ برای بررسی اهداف جنگ
  • بهره گیری از ظرفیت جهاددانشگاهی در راستای اهداف سازمان ثبت اسناد و املاک
  • سرمربی جدید تیم سائوپائولو معرفی شد