Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- پس از استخراج غیرقانونی معادن، تروریست‌های داعش با از بین بردن جنگل‌های افغانستان و قاچاق چوب به پاکستان، منبع درآمد جدیدی را برای خود ایجاد کرده‌اند. تاریخ انتشار: 20:00 - 26 تير 1398 - کد خبر: ۵۳۳۹۶۳

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، از زمان ظهور شاخه خوراسان داعش در سال 2015 میلادی در افغانستان، شمار کمی از این تروریست‌ها در ولایت «کنر» حضور داشتند اما اکنون خود را برخی از پایگاههای خود را به عمق جنگل‌های این ولایت برده اند و قاچاق چوب به منبع درآمد جدیدی برای داعشی‌ها تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش «فارین پالیسی»، شهرستان «چوکی» در امتداد یکی از خطوط مقدم جنگ با داعش قرار دارد و علاوه بر آن نیز یکی از نقاط کلیدی برای قاچاقچیان به منظور انتقال چوب به دیگر مناطق افغانستان و همچنین پاکستان است.

دولت افغانستان در سال 2016 به دلیل جلوگیری از جنگل‌زدایی و بیابان‌زایی فروش چوب را ممنوع کرد.

به گفته مقامات اداره کشاورزی افغانستان سالانه بطور متوسط 10 هکتار از جنگل‌های این کشور به دلیل قطع درختان از بین می‌روند.

«محمد یوسف» معاون پلیس ولایت کنر نیز در این باره گفت: پس از تروریسم، قاچاق چوب بزرگترین مشکلی است که اینجا داریم.

«محمد کامل» 40 ساله پس از دو دهه فعالیت در صنعت چوب، ارزیابی کرد که سالانه حدود 20 هزار درخت از این ولایت به پاکستان قاچاق می‌شود.

وی افزود که هر درخت بین 3 تا 5 هزار روپیه پاکستانی قیمت دارد که چیزی حدود 20 تا 30 دلار می‌شود. پس از بریدن هر کدام از این درخت‌ها به 15 تخته تبدیل می‌شوند و که قیمت هر تخته 12 هزار روپیه یا معادل 75 دلار است.

پیش از این ولایت کنر پوشیده از جنگل‌های بلوط، کاج و گردو بود اما در سه قرن اخیر 40 درصد از جنگل‌های این ولایت از بین رفته است.

/انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان ولایت محمد کامل جنگل های بلوط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۳۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقض حریم هوایی افغانستان در پروان

منابع محلی در ولایت پروان از گشت‌زنی هواپیمای بی‌سرنشین بر فراز این ولایت خبر داده و گفته اند این پهباد از چند ساعتی است که در آسمان پروان مشغول به گشت زنی است.

تا ‌کنون روشن نیست که این هواپیما‎ از کدام کشور وارد حریم هوایی افغانستان شده است.

در هفته‌های اخیر ولایت‌های نیمروز، قندهار، پکتیکا، پنجشیر، هرات و بدخشان گواه گشت‌زنی هواپیماهای بی‌سرنشین بوده است.

پیش از این، ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان گشت‌زنی هواپیمای بی‌سرنشین را در آسمان نیمروز و قندهار تایید کرده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ۲۲ کشته در حمله تروریستی به اتوبوس حامل نیروهای ارتش سوریه
  • حمله تروریستی به اتوبوس نیروهای تیپ قدس در سوریه
  • پایان کار داعش در افغانستان
  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • افغانستان| فتنه گروه تروریستی داعش پایان یافته است
  • دوازدهمین دور جشنواره ملی گل ارغوان در پروان
  • توزیع بیش از ۶۸ هزار تذکره در کنر
  • نقض حریم هوایی افغانستان در پروان
  • وقوع حادثه ترافیکی در قندوز