Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-19@16:45:18 GMT

۹۷ درصد داروی مورد نیاز در داخل تولید می‌ شود

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۴۳۵۶۴

۹۷ درصد داروی مورد نیاز در داخل تولید می‌ شود

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  فرشاد مقیمی در نشست پایش صنایع کل کشور که این هفته با بررسی وضعیت صنعت تولید دارو در کشور برگزار شد، اظهار کرد: این صنعت در کشور یکی از مهمترین اولویت‌های نظام بوده و با سلامت و جان مردم ارتباط مستقیمی دارد و وزارت صنعت، معدن وتجارت آمادگی دارد با حمایت از این صنعت، بسترها را برای توسعه تولید ملی در این‌ زمینه فراهم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به تامین ۶۷ درصد مواد اولیه تولید دارو در کشور، خاطرنشان کرد: کاهش وابستگی ارزی به کشورهای خارجی و توسعه و تعمیق ساخت داخل یکی از الزامات بوده و در این راستا برنامه‌های حمایتی برای داخلی‌سازی محصولات با کیفیت و دارای توجیه اقتصادی، پیش‌بینی شده است.

 

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به سهم ۹۷ درصدی محصولات دارویی ایرانی از بازار مصرف، تصریح ‌کرد: با توجه به اظهارات انجمن سهم خوبی در بازار مصرف و داخلی سازی مواد اولیه تولید دارو وجود دارد و این بستر می‌تواند جهشی برای پوشش تمام بازار مصرف دارو در کشور باشد.

 

وی در ادامه در خصوص مشکلات تامین ارز مورد نیاز برای واردات مواد اولیه تولید دارو و حمایت از توسعه و تعمیق ساخت داخلی این صنعت با ارائه راهکارهایی برای رفع مشکلات و چالش‌های این صنعت، خاطرنشان کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت با اعلام فراخوان به همه دستگاه‌ها و تشکل‌ها اقدام به شناسایی نیازمندی‌های صنعتی کشور کرده و در این راستا نخستین نمایشگاه «فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید» از ۲۷ تا ۳۰ تیرماه در محل نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می‌شود.

 

مقیمی از نمایندگان تشکل‌های تخصصی صنعت دارو خواست تا میزی از نیازهای تولید خود را در این نمایشگاه به نمایش بگذارند تا با حضور سرمایه‌گذاران و صنعتگران، امکان تامین محصولات دارویی و مواد اولیه این صنعت با تکیه بر توان داخلی بیش از گذشته فراهم شود.

 

ایسنا

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: وزیر صنعت معدن و تجارت اقتصاد جام نیوز دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۳۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه رئیس سازمان غذاودارو از فروش اقلام غیرمجاز در عطاری‌ها

رئیس سازمان غدا و دارو گفت: برخی عطاری‌ها اقلام غیرمجاز را با سوءاستفاده از ناآگاهی مردم به فروش می‌رسانند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سید حیدر محمدی امروز در سیزدهمین همایش طلای سبز و دوازدهمین همایش مکمل‌های غذایی و رژیمی با بیان اینکه برخی عطاری‌ها اقلام دارویی غیرمجاز را با سوءاستفاده از عدم آگاهی مردم می‌فروشند، اظهار کرد: باید این موضوع مورد نظارت و ساماندهی قرار بگیرد. در عین حال سوق دادن مردم به سوی مصرف داروهای طبیعی و گیاهی نیاز به فرهنگ‌سازی دارد و نیاز است که انجمن‌ها و سندیکاها عملکرد خوبی در این زمینه داشته باشند.

وی افزود: باتوجه به شعار سال، نقطه ثقل حمایت‌های دولت باید در راستای تولید محصولات دارویی باشد به همین دلیل ما موافق واردات محصولات و فرآورده‌های دارویی که تولید داخلی دارند، نیستیم.

محمدی ادامه داد: در سازمان غذا و دارو برنامه ویژه‌ای برای حمایت از تولید خواهیم داشت. یکی از سیاست‌های همیشگی سازمان غذا و دارو افزایش مشارکت ذی‌نفعان حوزه دارو است.

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه آنچه برای ما اهمیت دارد نبود تعارض منافع است و در قیمت‌گذاری‌ها نیز این موضوع را مورد توجه قرار داده‌ایم، گفت: در عین حال ما هر اقدامی که برای توسعه صادرات داروها نیاز باشد انجام خواهیم داد. تسریع و تسهیل فرآیندها و صدور پروانه‌ها و حرکت به سوی الکترونیکی شدن فرآیندها از اقداماتی است که باید انجام شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رشد تولید در صنعت شوینده‌ها و محصولات بهداشتی
  • ۸۰ درصد مواد غذایی کشور در داخل تولید می‌شود
  • ۵۰ درصد مواد اولیه تولید دارو در کشور وارداتی است
  • افتتاح پارک علم و فناوری سلامت در سمنان
  • تولید ۱۳۴ هزار و ۶۵۶ تن انواع محصولات فولادی
  • خوداتکایی ۹۵ درصدی در صنعت شوینده و بهداشتی
  • تهیه بیش از ۳۰۰ دارو از ۱۲۰۰ گیاه دارویی در کشور/ ارسال ۳۵۰ قلم داروی طبیعی به کمیسیون قیمت
  • رشد تهیه دارو از گیاهان دارویی در کشور
  • منع واردات کالاهای تولید داخلی/ حمایت بیشتر از تولید داخل با مشارکت ذینفغان 
  • گلایه رئیس سازمان غذاودارو از فروش اقلام غیرمجاز در عطاری‌ها