Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌جمهور با بیان این که نمی‌توان فضای مجازی را تعطیل کرد، گفت: مردم از طریق فضای مجازی روزانه به مشروعیت حاکمیت نمره می‌دهند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی عصر امروز (چهارشنبه) در نشست «ایران هوشمند» و افتتاحیه بیست‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ با اشاره به این که در دنیای امروز با انقلاب بزرگ دیجیتالی مواجه هستیم،  اظهار کرد: چه بخواهیم، چه نخواهیم این یک واقعیت است که همه باید توجه داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فضای جدید می‌تواند فرصت باشد نه تهدید. البته عده‌ای هستند که بخواهند از این فضا سوءاستفاده کنند اما هیچ وقت نمی‌شود این حرکت جهانی را به خاطر سوءاستفاده عده‌ای تعطیل کرد.

وی همچنین افزود: امروز همه مردم در شهرها و ۷۸ درصد روستاها از موبایل نسل سه و چهار می‌توانند بهره مند شوند و این افتخار دولت است.  فصای مجازی است که مشارکت مردم را در همه امور اداره کشور ساده‌تر کرده است و مردم از طریق فضای مجازی روزانه به مشروعیت حاکمیت نمره می‌دهند. فضای مجازی برای تحولات اجتماعی ما فرصت مناسبی ایجاد کرده است.

رئیس‌جمهور در ادامه با بیان این که استارت‌آپ‌ها تحولات زیادی در کشور ما ایجاد کرده‌اند، خاطرنشان کرد: اشتغال عظیمی را یک‌استارت آپ ایجاد کرده است؛ یعنی هزاران شغل مستقیم و یک میلیون و ششصد هزار  شغل غیرمستقیم در کمتر از پنج سال ایجاد کرده است.

روحانی تصریح کرد: اقدام این استارت‌آپ‌ها موجب رفاه و امنیت بیشتر جامعه شده است. یک روستایی با استفاده از دانش فناوری ارتباطات و اطلاعات، در خانه خودش قادر است شغل و صنعت درست کند و محصول خود را از همانجا عرضه کند و دست واسطه‌های مزاحم از این طریق کوتاه شده است. البته بین واقعیت فضای مجازی با شرایط سنتی فاصله وجود دارد و باید این فاصله را کم کنیم که این کار ساده نیست. اگر اراده قدرتمند جوانان استارت‌آپی نبود، آنها عقب‌نشینی می‌کردند. فشارهای زیاد و موانع زیادی بر سر راه آنها وجود دارد. قوانین قدیمی مانعی برای آنهاست. دولت باید موانع این جوانان را رفع کند.

او اظهار کرد: یکی از افتخارات دولت، اعطای تسهیلات لازم برای نسل جوان ما در زمینه استفاده از اقتصاد و تحولات اجتماعی فضای مجازی بوده است.

وی همچنین با اشاره به این که در دنیای جدید ارتباطات،  فرصت‌های زیادی وجود دارد اما ممکن است برخی هم دنبال سوءاستفاده و به خطر انداختن حیثیت و امنیت افراد جامعه باشند، افزود: ما به فضای مجازی امن، آسان و ارزان نیاز داریم. مردم باید به راحتی و با سواد دیجیتالی از فضای مجازی استفاده کنند. البته استفاده از فضای مجازی بدون همکاری همه قوا ممکن نیست. ما با وجود همه تحریم‌ها، راهی جز خوداتکایی و پیشرفت علم و همکاری با کشورهای دوست نداریم تا قدرت فناوری خود را افزایش دهیم و جلوی یک‌جانبه‌گرایی قدرت‌ها را بگیریم.

روحانی تأکید کرد: برای حل مسأله محیط زیست، کنترل آب و تولید راهی جز استفاده از فضای مجازی و علم ارتباطات و فناوری اطلاعات نداریم. دولت بر مبنای قول خود، برای باز بودن فضای مجازی ایستادگی خواهد کرد و از لحاظ تسهیل‌گری مقررات، هر اقدامی را که لازم باشد، انجام می دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: حسن روحاني

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۳۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) پای هالک ایرانی به تلویزیون باز شد!

شخصی که خود را هالک ایرانی می‌نامید پس از مدت‌ها تبلیغ و مانور در فضای مجازی با چند باخت بسیار بد از حریفان خود انتقادات بسیاری را در فضای مجازی متوجه خود کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: صدا وسیما

tags # مجری تلویزیون سایر اخبار از حمام در خون دختران باکره تا خوردن خون کودک؛ آیا انسان راه غلبه بر مرگ را پیدا می‌کند؟ (عکس) جانور عجیبی که آنقدر رابطه جنسی برقرار می‌کند تا بمیرد! تجربه نزدیک به مرگ چیست و چه حسی دارد؟ مغز انسان چند ثانیه پس از جدا شدن سر از بدن زنده می‌ماند؟

دیگر خبرها

  • کاظم صدیقی تا پایان رسیدگی به پرونده زمین خواری حوزه علمیه ازگل، خطیب جمعه تهران می ماند؟ /مردم بیش از این تحمل رفتارهای اعتمادزدا را ندارند
  • نشست رئیس جمهور و فعالان کسب و کار‌های فضای مجازی
  • فیلم/ نشست رئیسی با جمعی از فعالان کسب‌وکارهای فضای مجازی
  • فیلم| دبیر شورای عالی فضای مجازی: سکوهای فیلتر شده به زودی در اختیار مردم قرار می‌گیرند
  • (ویدئو) پای هالک ایرانی به تلویزیون باز شد!
  • واکنش روزنامه کیهان به هشتگ «من سلیطه‌ام»
  • تصاویر| جلسه شورای عالی فضای مجازی
  • واکنش کیهان به هشتگ «من سلیطه‌ام»
  • نشست رئیسی با فعالان کسب‌وکارهای فضای مجازی
  • هدست واقعیت مجازی اپل حرکات انسان را ردیابی می‌کند