Web Analytics Made Easy - Statcounter

«محمدرضا رستمی» معاون فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و «سید محمدحسین سجادی نیری» دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز روز چهارشنبه این تفاهم‌نامه را امضا کردند.
توسعه فعالیت‌های مرتبط با صنایع فرهنگی و خلاق در مناطق آزاد، استفاده از توانمندی‌های علمی، تخصصی و اجرایی طرفین و هم‌افزایی و افزایش همکاری‌های مشترک برای تبدیل مناطق آزاد تجاری صنعتی به الگوی توسعه صنایع فرهنگی و خلاق سرزمین اصلی از جمله محورهای این تفاهم‌نامه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این تفاهم‌نامه به اهداف تبدیل مناطق آزاد به قطب‌‏های صنایع خلاق در کشور، ایجاد مزیت‌‏های ویژه و تأمین بسترها و زیرساخت‌های مورد نیاز برای سهولت فعالیت‌های اقتصادی در حوزه صنایع خلاق، تلاش و همکاری مشترک برای جذب سرمایه‌‏گذاران و متخصصان ایرانی خارج از کشور برای حضور در مناطق آزاد و ایجاد زمینه سرمایه‌گذاری‌های جدید در حوزه صنایع خلاق و نیز استفاده از تجربه‌های ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز در توسعه صنایع خلاق مناطق آزاد مورد تاکید قرار گرفته است.
برنامه‌ریزی برای تأسیس شتاب‌دهنده‌های حوزه صنایع خلاق در مناطق آزاد به منظور حمایت بیشتر از فعالان این بخش و نیز جلب همکاری شتاب‌دهنده‌های فعال کشور برای فعالیت در مناطق آزاد تجاری صنعتی با هماهنگی و تصویب کارگروه مشترک میان دو سازمان و هدایت و راهبری آن به سمت و سوی فعالیت‌های صرفاً صادراتی و صادرات کالاهای خلاق محور، تهیه فرصت‌ها و بسته‌های پیشنهادی برای فعالان حوزه صنایع خلاق از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه است.
استفاده از ظرفیت صندوق‌های پژوهش و فناوری و تبیین و گسترش مزیت‌های موجود در مناطق آزاد و تهیه بسته‌های پیشنهادی برای فعالان حوزه صنایع خلاق برای جذب فعالان این حوزه به مناطق آزاد عناوین مهم‌ترین محورهای همکاری مشترک بین این دو سازمان در این تفاهم‌نامه است.

نشست سه روزه معاونان فرهنگی سازمان‌های مناطق آزاد به‬ میزبانی‬ ماکو‬ روز گذشته / ‏سه‌شنبه / ‏ آغاز شد و تا پنجشنبه ۲۷ تیرماه ادامه خواهد داشت.

۷۱۳۲/‏۳۰۷۲
 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: امضای تفاهمنامه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۳۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایانه‌های مرزی و افزایش پرواز‌ها میان ایران و پاکستان توسعه می یابد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش که امروز به همراه رئیس جمهوری و تعدادی از اعضای هیئت دولت به اسلام‌آباد سفر کرد، در حاشیه مراسم امضای ۸ سند همکاری میان دو کشور در حوزه‌های مختلف اظهار کرد: همکاری‌های حمل‌ونقلی از جمله در حوزه بنادر و دریایی، هوایی، ریلی، جاده‌ای از مسائل مطرح شده به‌منظور توسعه روابط دو کشور بود.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: توسعه پایانه‌های مرزی میان دو کشور از لحاظ ساختاری و حمل مستقیم بار، از موضوعاتی بود که میان مقامات دو کشور مطرح شد.

به گفته بذرپاش، برقراری پرواز مستقیم میان تهران و اسلام‌آباد و افزایش پرواز‌ها میان تهران- لاهور یا مشهد- لاهور از دیگر موضوعات همکاری ایران و پاکستان بود.

«ایجاد مناطق آزاد تجاری در گذرگاه‌های مرزی مشترک»، «همکاری در بخش سیما و رسانه»، «همکاری در بخش بهداشت دامی»، «همکاری‌های امنیتی»، «همکاری در بخش تعاون و رفاه اجتماعی»، «همکاری در بخش استاندارد» و «همکاری در بخش حقوقی و معاضدت قضایی در امور مدنی و تجاری» از مهم‌ترین اسناد همکاری میان دو کشور بود که از سوی وزرای راه و شهرسازی، دادگستری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، جهاد کشاورزی و روسای سازمان‌های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و استاندارد با همتایان پاکستانی به امضا رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایران و هند تفاهم‌نامه توسعه همکاری در حوزه سلامت امضا کردند
  • سهم «هیچ» از اقتصاد خلاق
  • آمادگی استانداری تهران در انعقاد تفاهمنامه فرهنگی،اجتماعی و سلامت
  • رونمایی از شش محصول صنایع خلاق و فرهنگی در رویداد «مانوین»
  • رونمایی از ۶ دستاورد صنایع خلاق و فرهنگی در رویداد ملی «مانوین»
  • برگزاری رویدادی نوآورانه در صنایع خلاق/رونمایی از منشور مسئولت اجتماعی شرکت‌های خلاق
  • شهر خلاق، فرصتی برای مشارکت مردم
  • پایانه‌های مرزی و افزایش پرواز‌ها میان ایران و پاکستان توسعه می یابد
  • امضای 8 سند همکاری مشترک میان مقامات ایران و پاکستان
  • فیلم| امضای اسناد همکاری بین هیئت‌های عالی‌رتبهٔ ایران و پاکستان