Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،محمدابراهیم الهی تبار معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه گفت : مجموعه نهاد کتابخانه‌ها علمدار رونق کتابخوانی است و تا می‌تواند باید دسترسی مردم به کتاب را تسهیل کند.

وی گفت : انجمن نهاد کتابخانه‌های عمومی با ورود فعالانه و صاحب نظرانه می‌تواند برای نهاد‌های تصمیم گیر، تصمیم سازی و آن‌ها را مجاب به لحاظ نکاتی در اتخاذ تصمیمات کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه گسترش کتابخانه‌ها و رونق کتابخوانی دانایی می‌آورد و دانایی موحب توانایی یک ملت می‌شود، اظهار داشت: هر کشوری که دانایی نداشته باشد نیازمند کشور‌های توسعه یافته خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه در ادامه اظهار داشت: انجمن نهاد کتابخانه‌های عمومی در آینده استان بسیار اثرگذار است چرا که ساختن انسان‌ها با دانش رقم می‌خورد و انسان شایسته جامعه و دنیایی مثبت را می‌آفریند.

الهی تبار افزود: نهاد کتابخانه‌های عمومی استان تیمی برای بررسی چگونگی افزایش کتابخوانی تشکیل دهد. این کاری مقدس و یک سرمایه گذاری بزرگ است.

وی گفت: کرمانشاه ظرفیت پایتختی کتاب ایران را دارد که نیاز به ارتقای شاخص‌هایی در این حوزه داریم که برای تحقق آن تلاش باید کرد. خوشبختانه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان رتبه چهار کشور را دارد.

وی از تلاش‌های حجت الاسلام جعفری مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد استان تشکر کرد و با تبریک انتصاب آقای فاضلی از او به عنوان مدیر توانایی یاد کرد و افزود: از مدیریت فرهنگ و ارشاد، پویایی و تحول در شورای فرهنگ عمومی انتظار می‌رود.

وی همچنین یادآور شد که از شورای اطلاع رسانی نیز بر اساس ساختار جدیدی که پیدا کرده انتظار می‌رود که قوام بیشتری یابد .

 

 

انتهای پیام/د

مجموعه نهاد کتابخانه‌ها علمدار رونق کتابخوانی

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری تسهیلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۳۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه ملی گسترش انس عمومی با ادبیات فارسی تصویب می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدمجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی با اشاره به بررسی پیش‌نویس این سند در آخرین جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: با توجه به اهمیّت راهبردی ادبیات فارسی و خصوصاً ادبیات کهن در زندگی روزمره مردم و فرهنگ عمومی ایرانیان، پس از حدود یک سال و نیم مطالعه و کارشناسی دقیق، طرح جامعی را با عنوان "برنامه ملی گسترش انس عمومی با ادبیات کهن فارسی" آماده کردیم که به لطف خدا در جلسه ۸۱۷ شورای فرهنگ عمومی در حضور اعضای اصلی شورا و میهمانان بزرگواری چون دکتر حداد عادل -رئیس محترم فرهنگستان زبان و ادب فارسی- ارائه شد و بازخورد بسیار خوبی نیز داشت.

وی افزود: در این جلسه مقرر شد تا نظرات تکمیلی و اصلاحات پیشنهادی دستگاه‌های فرهنگی رسمی و عمومی کشور و پژوهشگران و اساتید زبان و ادبیات فارسی و سایر گروه‌های دغدغه مند و فعال در این حوزه اخذ شود تا به تصویب نهایی برسد. در این راستا برای اولین بار در زمینه انس و ارتباط مردم با ادبیات فارسی با همکاری پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات نظرسنجی ملی انجام دادیم که نتایج آن به مناسبت روز سعدی و بزرگداشت نثر فارسی به زودی در قالب یک گزارش راهبردی توسط مرکز رصد فرهنگی کشور منتشر شده و در دسترس علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

امامی با بیان اینکه نگاه ما به ادبیات فارسی باید مبتنی بر تحولات فرهنگی جدید در عرصه سبک زندگی باشد، گفت: «دغدغه اصلی ایجاد جریان عمومی تعامل با میراث کهن فارسی در زندگی روزمره است. مخصوصاً در گروه‌های نسلی جدید یعنی نوجوانان و جوانان نیازمند استفاده و اقتباس از آثار ادبیات فارسی در محصولات هنری نظیر تولیدات سینمایی، سریال‌های تلویزیونی، تئاتر و سایر صنایع فرهنگی نظیر بازی‌های رایانه‌ای و رومیزی (اصطلاحاً گیم بوردها) هستیم.

کد خبر 6084435 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • دستگیری باند سرقت از کتابخانه‌ها!
  • فرهنگ کتابخوانی را بین پیشکسوتان جهاد و مقاومت ترویج دهیم
  • لزوم اجرای برنامه های فرهنگی با محوریت کتاب و کتابخوانی
  • ترویج فرهنگ کتابخوانی نیاز امروز جامعه است
  • کتابخانه‌های عمومی با برگزاری برنامه‌های فرهنگی مردم را به کتابخوانی ترغیب کنند
  • برنامه ملی گسترش انس عمومی با ادبیات فارسی تصویب می‌شود
  • روند تصویب برنامه ملّی گسترش انس عمومی با ادبیات کهن فارسی در شورای فرهنگی عمومی
  • فضای کتابخانه‌های عمومی باید برای گروه‌های خاص تقویت شود
  • ضرورت حل مشکل کمبود سرانه کتابخانه‌های عمومی قم
  • ضرورت حل مشکل کمبود سرانه کتابخانه های عمومی قم