Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان گفت: تاکنون هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برای کمک به واحدهای تولیدی گیلان توزیع شده است. ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۸ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، آرش فرزام صفت عصر امروز در همایش استانی روز صنعت و معدن و تجلیل از برگزیدگان این حوزه در رشت اظهار داشت: ارزش افزوده بخش صنعت در گیلان 4 هزار 700 میلیارد تومان است و 26 درصد از سهم اشتغال این استان به بخش صنعت مربوط می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان تولید ناخالص داخلی استان در بخش صنعت را 17 درصد اعلام کرد و گفت: بیش‌ترین نرخ بهره‌دهی در گیلان متعلق به بخش صنعت است و صنایع قطعه‌سازی خودرو، سلولزی، فولاد و دارویی از قطب‌های تولید کشور محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته به بیش از هزار مورد از مشکلات صنعتگران گیلانی در حوزه‌های مالیاتی و بیمه‌ای و سایر موارد رسیدگی شد خاطرنشان کرد: تلاش ما این بود که در حد اختیارات قانونی خود به موانع بخش صنعت گیلان رسیدگی کنیم.

معاون وزیر صنعت در ساوه: حمایت از تولید را با کنترل دریچه‌های قاچاق دنبال می‌کنیمتکمیل طرح‌های نیمه تمام صنعتی و معدنی بالای 60 درصد نیازمند 40 هزار میلیارد تومان استمرکزی| شرکت‌های دانش‌بنیان صنعتی به وزارت صنعت باز می‌گردد

فرزام صفت بازدید از تمام شهرک‌های صنعتی استان گیلان را یکی از برنامه‌های مهم استانداری دانست و تاکید کرد: در سال‌های اخیر هزار و 600 میلیارد تومان بین واحدهای تولیدی گیلان توزیع شده است و امیدواریم بتوانیم با تلاش و همدلی مشکلات را از سر راه برداریم.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش افزود: در جنگ اقتصادی تمام بخش صنعتی کشور زیر فشار هستند و بایستی همه کمک کنیم تا از مشکلات این مقطع زمانی با پیروزی عبور کنیم و تلاش صنعتگران نیز همواره در همین راستا بوده است.

جبار کوچکی‌نژاد با اشاره به اصلاح ساختار بودجه کشور تصریح کرد: تلاش داریم ساختار بودجه به‌سرعت تغییر کند و به سمت حمایت از تولید برود و پیشنهاداتی نیز به کمیسیون حمایت از تولید مجلس ارائه کردیم تا بتوانیم کمکی به صنعتگران و تولید کنندگان کنیم.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین انتظار از دولت برداشتن موانع بر سر راه صنعتگران و تولیدکنندگان است بیان کرد: تاخیر بانک‌ها در پرداخت وام به تولیدکنندگان و صنعتگران مشکلات زیادی را برای آنها به‌وجود آورده است و بایستی در این زمینه تحولی اتفاق افتد.

رئیس هیئت تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان افزود: بایستی به شرکت‌های تولیدی از منابع موجود به‌صورت بلاعوض کمک شود و توجه داشته باشیم که مبارزه با فساد فقط در پول نیست بلکه باید با رانت‌خواران و کسانی که در روند تولید کشور اختلال ایجاد می‌کنند در هر پست و مقامی برخورد قاطع انجام شود.

انتهای پیام/ ع

R7877/P1494/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۳۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱.۵ میلیارد دلار صادرات واحد‌های صنعتی استان تهران در سال گذشته

محمود سیجانی در جمع خبرنگاران در خصوص اقدامات دولت سیزدهم در احیای واحدهای تولید و افزایش نسبی تولید، اظهار داشت: احیای این تعداد واحد باعث شد تا به صورت میانگین ۵ تا ۲۰۰ نفر نیروی کار در هر کارخانه مشغول به کار شوند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان تهران با اشاره به افزایش واحدهای تولیدی در استان تهران، گفت: تامین نقدینگی و حمایت‌های مالی، بازارسازی و تامین مواد اولیه در دستور کار قرار گرفته است.

سیجانی اضافه کرد: برای واحدهایی که توان تولید دارند و صاحبان برند هماهنگی ایجاد می‌شود تا با استفاده از ظرفیت‌های یکدیگر تولید افزایش پیدا کند در همین زمینه مجوز گواهی تولید کارخانه صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه در حوزه معدن احیای واحدهای معدنی در دستور کار است، گفت: این امر در راستای افزایش راندمان معادن است.

مدیرکل صمت استان تهران ابراز داشت: در حوزه تجارت خارجی افزایش صادرات را سیاست‌گذاری کرده‌ایم و به دنبال ایجاد بازار جدید هستیم که این امر ضمن تقویت ارزآوری و نشانگر قدرت تولید و کیفیت کشورمان در عرصه جهانی است.

سیجانی اضافه کرد: در حوزه صادرات سال گذشته ۱.۵ میلیارد دلار صادرات داشتیم که پیش‌بینی امسال ۲ میلیارد دلار از محل گمرکات تهران است ضمن اینکه کالاهای این استان از سایر مرزهای استان نیز صادر می‌شود ضمن اینکه ۱۷ درصد صادرات کشور برای صادرات تهران است.

وی با اشاره به عملکرد کارگروه تسهیل گفت: ۴۸ جلسه کارگروه برگزار شده که مشکلات ۱۱۰۰ واحد رسیدگی شده است. همچنین بازدید میدانی از واحدهای صنعتی استان تهران یکی از بحث‌های اصلی است که این امر با حضور مدیران مختلف استان صورت می‌گیرد.

مدیرکل صمت استان تهران با اشاره به توسعه شرکت‌های دانش بنیان، گفت: یکی از هدف‌گذاری‌ها توسعه شرکت‌های دانش بنیانی و تبدیل شرکت‌های دانش بنیان کوچک به تولیدی است.

سیجانی بیان داشت: ۱۰۷ کارخانه مجوز دانش بنیانی گرفتند؛ همچنین افزایش ظرفیت اسمی ۵۶۸ واحد را شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه صنعت به بخش خودتامین برق رفته است گفت: آمادگی مشارکت با واحدهای تولیدی و صنعتی داریم دنبال منابع انرژی‌های جدید هستیم مشوق‌هایی در تولید برق و جلب سرمایه‌گذاری‌ها بخش خصوصی داریم ضمن اینکه خانواده‌های کارگران آماده هستند که توازن در مصرف انرژی ایجاد و با تولید همراهی کنند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان تهران خاطرنشان کرد: تقاضای ما این است که بخش‌های دیگر در مدیریت مصرف انرژی و بهینه‌سازی آن همراهی کنند.

وی با اشاره به نام‌گذاری شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: آسیب‌ها و چالش‌ها در بخش صنعت بررسی می‌شود همچنین به پیشنهادها و نقش مشارکت‌های مردمی نیز پرداخته می‌شود.

سیجانی خاطرنشان کرد: شورای مشورتی بخش خصوصی با حضور انجمن‌ها، اتحادیه‌ها، کارآفرینان برتر و مدیران اتاق‌های بازرگانی، اصناف و تعاون تشکیل داده‌ایم تا از ظرفیت سرمایه و ایده مردم بهره ببریم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • طرح «شنبه‌های احیا» برای واحدهای تولیدی در کردستان اجرا می‌شود
  • موانع و مشکلات ۳۰۰ واحد تولیدی در سطح همدان برطرف شد
  • صنعتگران اردبیلی در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادرات ایران
  • تجدید میثاق مدیران و کارکنان بانک رفاه کارگران با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی
  • کمک به رفع مشکل واحدهای تولیدی
  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران
  • ۱.۵ میلیارد دلار صادرات واحد‌های صنعتی استان تهران در سال گذشته
  • ابتکار جدید یک هسته فناور در سوددهی واحدهای صنعتی
  • بازگشت ۴ هزار واحد تولیدی به چرخه صنعت
  • ۵۰ درصد برق کشور در واحدهای صنعتی مصرف می‌شود