Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@22:14:08 GMT

ظریف: ایران با تروریست ها مذاکره نمی کند

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۴۴۱۱۱

ظریف: ایران با تروریست ها مذاکره نمی کند

‌محمد جواد ظریف روز چهارشنبه پیش از حضور در شورای اقتصادی-اجتماعی سازمان ملل متحد در جمع خبرنگاران گفت: من فکر می کنم که آمریکا درگیر یک جنگ اقتصادی علیه ایران شده است. جنگ اقتصادی که ترامپ با افتخار از آن یاد می کند؛ شهروندان غیرنظامی را هدف قرار داده است.
وی ادامه داد: این جنگ، نظامیان یا مقامات را هدف قرار نداده بلکه شهروندان معمولی را هدف قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این یک اقدام تروریستی است چرا که تروریسم مردم را هدف قرار می دهد تا طرح سیاسی خود را به پیش ببرد. این اقدام باید متوقف شود.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: ترجمه تروریسم از نظر حقوقی این است که با اقدامات قلدرمآبانه تلاش کنید که سیاست های یک کشور را عوض کنید یا مردم را وادار کنید که سیاست هایشان را عوض کنند.
ظریف خاطرنشان کرد: این دقیقاً کاری است که آمریکا انجام می دهد و (مایک) پمپئو (وزیر خارجه آمریکا) رسماً گفته است؛ این یک سیاست تروریستی است و ما با تروریست ها مذاکره نمی کنیم.
**شرایط غیر انسانی
وی در واکنش به محدودیت های در نظر گرفته شده برای کارکنان نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد هم گفت: این مساله کارکنان نمایندگی و خانواده های آنان را در معرض محدودیت قرار داده است که یک شرایط غیر انسانی است.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی که خود هم در معرض این محدودیت قرار گرفته است، افزود: این شرایط برای من تاثیری نداشته است چرا که پیش از این هم در این سه محدوده تردد داشته ام.
ظریف درباره اقدامات اروپایی ها برای حفظ برجام هم اظهار کرد: من فکر می کنم اروپایی ها می خواهند که برجام را حفظ کنند اما متاسفانه آماده پرداخت برای هیچ چیزی نیستند. آنها آماده سرمایه گذاری برای امنیت خودشان نیستند.
وی درباره تنش در خلیج فارس هم گفت: ما یکهزار و ۵۰۰ مایل خط ساحلی با خلیج فارس داریم، ما آنجا هستیم و نمی دانم ارتباط دیگران برای حضور در آن آبها چیست؟
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: ما امنیت و ثبات این منطقه را فراهم کرده ایم و از نظر ما ثبات و امنیت این منطقه بایستی توسط کشورهای منطقه از جمله ایران تامین شود.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان ملل متحد محمدجواد ظریف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۴۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان در گفتگو با وزیر خارجه ژاپن: از گروه ۷ انتظار تلاش برای آتش بس داریم

 حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در گفتگو با یوکو کامیکاوا وزیر خارجه ژاپن که کشورش ریاست دوره‌ای گروه ۷ را بر عهده دارد، گفت که ایران از این گروه انتظار تلاش برای ایجاد آتش بس در غزه را دارد.

به گزارش تسنیم، امیرعبداللهیان امروز سه‌شنبه در تماس تلفنی با  کامیکاوا در خصوص موضع جمهوری اسلامی ایران پیرامون اقدام اخیر دفاع مشروع نیروهای مسلح کشورمان علیه رژیم متجاوز صهیونیستی، همچنین ضرورت ایجاد آتش بس فوری در غزه و اهمیت امنیت دریانوردی در منطقه گفتگو و تبادل نظر کرد. 

وزیر امور خارجه ایران در این گفتگو ضمن تشریح ضرورت و ابعاد اقدام نظامی جمهوری اسلامی ایران در چهارچوب دفاع مشروع و هشدار و‌ پاسخ تنبیهی به حمله گستاخانه رژیم اسراییل بر سفارت کشورمان در دمشق، تاکید کرد: اقدام نظامی ایران بسیار دقیق و حساب شده علیه پایگاه های نظامی و اطلاعاتی مبدأ حمله به مکان دیپلماتیک کشورمان در دمشق بود.

وی با تاکید بر عزم راسخ جمهوری اسلامی ایران در مسیر کمک به تقویت صلح و ثبات در منطقه افزود: این پاسخ نظامی به حمله اسرائیل صرفاً عملیاتی محدود و حداقلی بود و در صورت ارتکاب هر گونه اقدام ماجراجویانه بعدی از سوی رژیم اسرائیل، این بار پاسخ ایران قاطع، فوری و حداکثری خواهد بود.

امیرعبداللهیان با اشاره به نقش مهم کشور ژاپن به عنوان یکی از اعضای شورای امنیت و گروه هفت اظهار داشت: ریشه  اصلی بحران در منطقه به جنگ غزه برمی‌گردد و جمهوری اسلامی ایران تلاش‌های دیپلماتیک خود را به منظور ایجاد یک آتش بس پایدار ادامه خواهد داد و از ژاپن و اعضای گروه هفت همین انتظار را دارد.

کامیکاوا نیز در این گفتگوی تلفنی ضمن ابراز نگرانی از وضعیت انسانی در غزه و گسترش دامنه درگیری ها در منطقه، بر اهمیت ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به غزه،  تداوم رایزنی‌ها و گفتگوهای چند جانبه و دوجانبه در جهت توقف فوری جنگ و بازگشت صلح و ثبات به منطقه تاکید کرد.

وزیر خارجه ژاپن با یادآوری موضع صریح کشورش در محکومیت حمله به سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق اظهار داشت؛ ژاپن  معتقد است که حمله به اماکن دیپلماتیک غیرقابل پذیرش است. 

وی همچنین بر اهمیت جلوگیری از تشدید و گسترش تنش و درگیری در منطقه برای ژاپن و لزوم خویشتنداری حداکثری همه طرف ها تاکید کرد  و خاطر نشان نمود که نسبت به تبعات تشدید تنش و درگیری بر ثبات و امنیت منطقه و در معرض تهدید قرار گرفتن امنیت دریانوردی به همه طرف ها توجه داده ایم.

وزرای امور خارجه ایران و ژاپن در پایان ضمن ابراز امیدواری نسبت به گسترش مناسبات دوجانبه میان تهران و توکیو، بر تداوم رایزنی‌ها و گفتگوها در جهت ایجاد آرامش، صلح و ثبات در منطقه تاکید کردند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: سفر معاون وزیر خارجه ژاپن به تهران واکنش امیرعبداللهیان به جلیقه ضد گلوله وزیر خارجه آمریکا در بغداد: این واقعیت نقش آمریکا است

دیگر خبرها

  • حمله به اماکن دیپلماتیک غیرقابل پذیرش است
  • امیرعبداللهیان در گفتگو با وزیر خارجه ژاپن: از گروه ۷ انتظار تلاش برای آتش بس داریم
  • وزیر خارجه چین: مواضع تهران را به اطلاع بلینکن رساندم‌
  • چین پیام مهم و هشدارآمیز ایران را به آمریکا رساند
  • امیرعبداللهیان: ایران هرگز به دنبال توسعه تنش‌ها در منطقه نبوده است
  • ایران هرگز به دنبال توسعه تنش‌ها در منطقه نبوده است
  • امیرعبداللهیان در گفت و گو با وزیر خارجه انگلیس: ماجراجویی اسرائیل پاسخ فوری در پی خواهد داشت
  • امیرعبداللهیان: هدف ایران هشدار به رژیم اسرائیل است
  • امیرعبداللهیان خواستار تداوم نقش دولت هند در توقف جنگ در غزه شد
  • امیرعبداللهیان: جمهوری اسلامی ایران قصدی برای ادامه عملیات دفاعی ندارد