Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-24@16:07:20 GMT

ورود بیش از 27 هزار زائر ایرانی به عربستان

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۴۴۱۵۹

ورود بیش از 27 هزار زائر ایرانی به عربستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما ‎؛ ­بیش از 27 هزار زائر ایرانی خانه خدا تاکنون وارد عربستان شده اند.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت تا امروز 27 هزار و 199 زائر ایرانی با 110 پرواز شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" وارد عربستان شده اند .

علی رضا رشیدیان با اشاره به اینکه هم اکنون 58 هزار و 379 ویزا برای زائران ایرانی دریافت شده است، افزود: انتقال زائران ایرانی با 361 پرواز رفت از 19 ایستگاه پروازی به فرودگاههای مدینه و جده درحال اجرا است که از این تعداد، تاکنون انتقال زائران از ایستگاه های پروازی زنجان، یزد و اهواز پایان یافته است و بقیه ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان حج و زیارت گفت : بر اساس توافق ایران و عربستان، انتقال همه زائران و عوامل اجرایی حج تمتع 98 از طریق هما اجرا می شود.

پروازهای زائران ایرانی به عربستان تا نهم مرداد به مدینه و چهاردهم مرداد به جده ادامه دارد و پس از انجام مناسک حج، مرحله بازگشت آنها به ایران از 26 مرداد آغاز خواهد شد.

نخستین گروه حجاج ایرانی روز دوشنبه هفدهم تیر در قالب 9 کاروان وارد مدینه شدند و پس از زیارت مرقد مطهر پیامبر اعظم (ص)و قبور ائمه (ع)، مدینه را با اتوبوس به سوی مکه ترک کردند.

رئیس سازمان حج و زیارت با تاکید براینکه تاکنون مشکل خاصی در ارائه خدمات به زائرین بیت الله الحرام در مدینه منوره و مکه مکرمه مشاهده نشده است تصریح کرد: تاکنون در مجموع عملیات حج 98 به خوبی پیش رفته و در حال اجرا است .

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: حج صداوسیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۴۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حداقل و حداکثر مدت حضور حجاج ایرانی در عربستان

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: «مدت‌حضور زائران عمره، ۱۰ روز و حج تمتع، حدود ۳۳ روز است.»

به گزارش مهر، وی گفت: مدت حضور زائران عمره ۱۰ روز است که ۵ روز در شهر مدینه و ۵ روز در مکه مشرف خواهند شد. در حج تمتع نیز متوسط حضور زائران حدود ۳۳ روز است.

حسینی افزود: دولت در زمینه تخصیص ارز همکاری خوبی با سازمان حج و زیارت داشته و ارز مورد نیاز حجاج تهیه شده است.

دیگر خبرها

  • حدود ۲ هزار زائر از آذربایجان‌غربی به حج تمتع مشرف می‌شوند
  • اعزام زائران حج تمتع از ۲۴ اردیبهشت
  • صدور روادید زائران حج تمتع آغاز شده است
  • اعلام تعداد زائران حج و پیگیری‌ برای ویزای عربستان
  • ورود نخستین گروه عمره گزاران ایرانی به مدینه
  • استقبال سفیر ایران از ورود اولین عمره‌گزاران ایرانی به مدینه
  • ورود اولین گروه عمره گزار ایرانی به مدینه | عکس
  • ورود اولین گروه عمره‌گزار ایرانی به مدینه منوره
  • استقبال سفارت از ورود اولین عمره‌گزاران ایرانی به مدینه
  • حداقل و حداکثر مدت حضور حجاج ایرانی در عربستان