Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده سازمان ملل در امور یمن با رئیس شورای عالی سیاسی این کشور دیدار کرد. ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۹ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المسیره، "مارتین گریفیتس" نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن که به صنعاء سفر کرده است با مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن دیدار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

المشاط در این دیدار گفت که در صورت ادامه تجاوز یمنی‌ها راهی به جز مقابله با آن نخواهند داشت.

وی افزود: سقف خواسته‌های ملت یمن همان توقف تجاوز و احترام به حاکمیت یمن و استقلال این کشور است.

المشاط گفت که در صورت ادامه تجاوز ارتش یمن از تمام توان خود برای حمله به عمق خاک دشمن  استفاده خواهد کرد تا آن را به توقف تجاوز مجبور کند.

رئیس شورای عالی سایسی یمن گفت که اقدامات طرف مقابل نشان می دهد که او به دنبال صلح نیست و برخی طرف‌های حاضر در ائتلاف متجاوز سعودی از رسیدن به صلح در یمن متضرر خواهند شد و به همین دلیل برای به شکست کشاندن هرگونه اقدام سازنده ای تلاش می کنند.

وی درباره توافق سوئد گفت: ارتش و کمیته های مردمی یمن حدود نیمی از تعهدات خود در زمینه توافق الحدیده را به صورت یکجانبه انجام دادند و این در حالی است که طرف مقابل نه تنها حتی یک گام هم برنداشته که نشان دهد به دنبال صلح است بلکه اقداماتی برای تشدید درد و رنج ملت یمن انجام داده است.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن: عملیات ما علیه رژیم سعودی ادامه می‌یابدتوافق طرف‌های یمنی درباره ساز و کار جدید آتش‌بس و عدم تنش

المشاط اظهار داشت: اقدام یکجانبه ما در اجرای تعهدات توافق الحدیده در راستای علاقه ما به صلح و پایان دادن به درد و رنج ملت یمن صورت گرفته است و این اقدامات از موضع ضعف نیست بلکه از موضع قدرت است.

وی تاکید کرد که سازمان ملل باید بر طرف مقابل برای اجرای تعهدات خود فشار بیاورد و کشورهای ائتلاف متجاوز سعودی را به بازگشایی فرودگاه صنعاء و توقف  جنگ اقتصادی علیه ملت یمن فشار بیاورد.

حملات موشکی و توپخانه‌ای ارتش یمن به مواضع مزدوران عربستان

نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن روز چهارشنبه با یک فروند موشک زلزال 1 و تعدادی گلوله توپ مواضع مزدوران ائتلاف متجاوز سعودی در پادگان "السدیس" واقع در نجران را هدف قرار دادند.

یک منبع نظامی گفت که بر اثر این حملات موشکی و توپخانه‌ای شماری از مزدوران کشته و زخمی شدند.

از سوی دیگر متجاوزان و مزدوران در ادامه نقض توافق سوئد مواضع ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در جنوب منطقه "الجبلیه" در بخش "التیحتا" در استان الحدیده را هدف قرار دادند.

از ابتدای اجرایی شدن توافق سوئد تا کنون ائتلاف متجاوز سعودی و مزدورانش بارها این توافق را نقض کرده اند و این در حالی است که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به این توافق پایبند بوده و خویشتنداری خود را حفظ کرده اند.

تمجید قبایل یمنی از عملیات‌های ارتش و کمیته‌های مردمی

اهالی منطقه "حله هداد" در بخش "ضوران آنس" در استان ذمار با برگزاری یک تجمع عملیات‌های اخیر یگان پهپادی و موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن را تبریک گفتند.

شرکت کنندگان در این تجمع با اشاره به حمایت خود از جبهه‌های یمن بر مقابله با ائتلاف متجاوز سعودی و حمایت از رزمندگان در جبهه‌ها تاکید کردند.

انتهای پیام/

 

R36348/P/S8,90,1115/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۴۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله موشکی حزب الله لبنان به مواضع نظامیان صهیونیست

 از المیادین، مقاومت اسلامی لبنان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: ما محل تجمع نظامیان صهیونیست در مقر جل العلام در شمال فلسطین اشغالی را هدف حمله موشکی قرار دادیم.

مقاومت اسلامی لبنان ساعاتی پیش نیز اعلام کرده بود که با موشک‌های البرکان و کاتیوشا ۲ شهرک گورن و شلومی واقع در شمال فلسطین اشغالی را هدف قرار داده است.

در پی این حمله موشکی رسانه‌های صهیونیستی از آتش‌سوزی گسترده در منطقه الجلیل غربی خبر دادند.

به گزارش ایرنا، حزب‌الله لبنان در چند ماه گذشته در پی جنایات هولناک رژیم صهیونیستی در نوار غزه و نسل‌کشی فلسطینی‌ها در این منطقه، مواضع نظامی این رژیم را در شمال سرزمین‌های اشغالی هدف قرار داده است؛ موضوعی که سبب هراس صهیونیست‌های شهرک‌نشین در این مناطق شده است.

تاکنون ده‌ها هزار صهیونیست از ترس حملات مقاومت از شهرک‌های نزدیک مرز‌های لبنان خارج شده‌اند.

منبع : ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • کنعانی: جامعه جهانی رژیم متجاوز صهیونیستی را پاسخگو کند
  • تصاویر حملات موشکی حزب الله لبنان به مواضع صهیونیست ها
  • حمله موشکی حزب‌الله لبنان به مواضع نظامیان صهیونیست
  • حمله موشکی حزب الله لبنان به مواضع نظامیان صهیونیست
  • ببینید | حمله موشکی از لبنان به مواضع رژیم صهیونیستی
  • حمله موشکی از لبنان به مواضع رژیم صهیونیستی
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به ساختمان وزارت جنگ رژیم صهیونیستی/دیده‌بان حقوق بشر اروپا : نیروهای اسرائیلی بسیاری از منازل را در حالی که ساکنان آنها در داخل آن‌هابودند به آتش کشیده‌اند/ حملات سنگین ارتش رژیم صهیونیستی به مرکز و غرب خان یونس / حمله موشکی گسترد
  • حمله موشکی سنگین حزب الله به مواضع ارتش اسرائیل/زخمی شدن ۳ هزار سرباز اسرائیلی/اختلاف شدید بین آمریکا و اسرائیل بر سر جنگ غزه
  • حمله موشکی سنگین حزب الله به مواضع ارتش اسرائیل/زخمی شدن ۳ هزار سرباز اسرائیلی
  • حمله موشکی حزب‌الله به مواضع ارتش رژیم صهیونیستی