Web Analytics Made Easy - Statcounter

برخی منابع خبری روز چهارشنبه مدعی شده‌اند یک سناتور آمریکایی چند روز پیش از «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا خواسته به نمایندگی از کاخ سفید با «محمد جواد ظریف»، وزیر خارجه ایران دیدار کند. 

اخبار سیاسی_ پایگاه پالیتیکو نوشته «رند پال»، نماینده مجلس سنا چند روز پیش در جریان یک جلسه بازی گلف به ترامپ پیشنهاد کرد با «محمد جواد ظریف» دیدار و درباره کاهش تنش‌ها میان ایران و آمریکا گفت‌‌وگو کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترامپ این پیشنهاد را پذیرفت. 

این ادعا در شرایطی مطرح شده که ظریف برای دیدارهایی در سازمان ملل و برگزاری نشست‌های خصوصی با روزنامه‌نگاران و اندیشکده‌ها به نیویورک سفر کرده است. 

پالیتیکو نوشته ایده دیدار سناتور آمریکایی به عنوان فرستاده دولت ترامپ با ظریف موجب رنجش بسیاری از مقام‌های آمریکایی شده؛ آنها می‌گویند مداخله رند پال در این زمینه می‌تواند سیاست موسوم به «فشار حداکثری» علیه ایران را با مشکل مواجه کند. 

رسانه آمریکایی نوشته مشخص نیست که آیا پال با ظریف دیدار خواهد کرد یا خیر. پال و دفتر او درخواست‌های متعدد پالیتیکو برای اظهارنظر را رد کرده‌اند.

پایگاه خبری پالیتیکو چند ماه پیش هم در گزارشی مدعی شده بود رند پال به ترامپ درباره ایران مشاوره می‌دهد و توانسته او را از براندازی در ایران یا اقدام نظامی علیه این کشور منصرف کند. در آن گزارش عنوان شده بود بازی گلف یکی از علایق مشترک دو طرف است. 

این پایگاه خبری در گزارش امروز خود نوشته ترامپ ماه‌ها است برای آغاز مذاکرات با ایران تلاش می‌کند. او در این راستا، «شینزو آبه»، نخست‌وزیر ژاپن را روانه تهران کرد، اما مقام‌های جمهوری اسلامی ایران برگزاری هر گونه مذاکره با آمریکا را رد کرده‌اند. 

پال، همراه با دیگر سناتورهای آمریکایی (لیندسی گراهام و دیوید پرود) شنبه هفته جاری با ترامپ در باشگاه او در «استرلینگ» دیدار کردند. درخواست او از ترامپ احتمالاً در همان جلسه مطرح شده است. 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: کاخ سفید وزیر خارجه سنا ایران و آمریکا سازمان ملل نیویورک ایران رئیس جمهور آمریکا کاخ سفید وزیر خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۴۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بشار اسد: هر از گاهی با آمریکایی‌ها دیدار می‌کنیم

بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه در اظهاراتی گفت که هر از چند گاه دیدار‌هایی میان کشورش و ایالات متحده بدون دستیابی به نتایجی معین انجام می‌شود.

به گزارش انتخاب، اسد، یکشنبه، دوم اردیبهشت در جریان گفت‌وگوی سیاسی و فکری با اینال آردزینبا، وزیر خارجه آبخاز، افزود: «حتی زمانی که می‌دانیم نتیجه‌ای حاصل نخواهد شد، باید تلاش کنیم، زیرا سیاست، هنر ممکن است».

بشار اسد افزود: «آمریکا در حال حاضر بخشی از خاک ما را در اشغال دارد، اما ما هر از گاهی با آن‌ها دیدار می‌کنیم، هرچند این دیدار‌ها ما را به چیزی نمی‌رساند».

امیدواری برای گفتگو با غرب

اسد در پاسخ به این سوال که آیا شانسی برای از سرگیری گفتگو با غرب، حتی در درازمدت وجود دارد، گفت: «همواره امید وجود دارد، حتی زمانی که بدانیم نتیجه‌ای حاصل نخواهد شد، باید تلاش کنیم».

رئیس‌جمهوری سوریه در ادامه گفت: «صرف نظر از نظر بد ما نسبت به غرب، باید با آن‌ها کار کنیم و برایشان توضیح دهیم که هرگز از حقوق خود دست برنخواهیم داشت و همکاری ما با آن‌ها صرفا بر مبنای برابری و مساوات خواهد بود».

اسد افزود: «آمریکا در حال حاضر بخشی از خاک ما را به شکلی غیرقانونی اشغال کرده و در کار تامین بودجه برای تروریسم است و از اشغال سرزمین‌های ما از سوی اسرائیل نیر حمایت می‌کند، با این حال ما هر از چند گاه با آن‌ها دیدار داریم اگرچه این دیدار‌ها دستاوردی برای ما ندارد، اما همه امور تغییر خواهد کرد».

دیگر خبرها

  • عمان و امارات خواستار خویشتنداری ایران و اسرائیل شدند
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • ۸ نشانه ظریف که نشان می‌دهد دوست‌تان پشت سر شما صحبت می‌کند!
  • جمهوری‌خواهان اعزام پلیس برای سرکوب دانشجویان را خواستار شدند
  • روسیه از واگذاری کرسی نمایندگی افغانستان در سازمان ملل به طالبان حمایت می‌کند
  • استقبال از کتاب جدید ظریف/ وزیر خارجه سابق ایران: امیدوارم این کتاب گامی هر چند کوچک به سوی درک بهتر سیاست خارجی و بهبود جایگاه ایران در جهان باشد
  • (تصاویر) عجیب‌ترین گورستان ایران
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • چرا تندروها ظریف را ترسو، واداده، وسط باز، سازشکار و فریب خورده نامیدند؟/ ایرانیان چه زندگی را انتخاب کرده اند؟ / آیا عهدنامه ترکمانچای منفی بود؟
  • بشار اسد: هر از گاهی با آمریکایی‌ها دیدار می‌کنیم