Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، فریدون حسنوند در تشریح سفر خود به همراه تعدادی از نمایندگان کمیسیون انرژی به کشور کره‌جنوبی، گفت: علیرغم اینکه کره‌جنوبی از نعمت گاز و نفت محروم است اما توانسته جزو بزرگترین کشورهای تولیدکننده فرآورده‌های نفتی باشد لذا کمیسیون انرژی به‌دنبال استفاده از تجربیات آن‌ها است، همچنین باید گذر از خام‌فروشی را به‌عنوان دغدغه‌ مقام معظم رهبری با تولید فرآورده‌های نفتی محقق کرد، لذا بررسی وضعیت کشوری که بدون نفت به تولیدکننده بزرگ فرآورده نفتی تبدیل شده اهمیت دارد چراکه باید بتوان بخشی از اقدامات آن‌ها را به‌عنوان مدل و الگو در داخل کشور اجرا کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگرچه تولید نفت ایران از کشورهای مانند عربستان کمتر است اما کشور کره‌جنوبی جزو خریداران نفت ایران محسوب شده و روابط اقتصادی میان این دو کشور برقرار است.

به مسئولان کره‌جنوبی گفته شد؛ تحریم همیشگی و ماندگار نیست لذا باید روابط دو کشور طوری تنظیم شود که پس از تحریم نیز بتوان ارتقاء و ادامه این روابط را در دستور کار قرار داد

وی مطرح کرد: به مسئولان کره‌جنوبی گفته شد؛ تحریم همیشگی و ماندگار نیست لذا باید روابط دو کشور طوری تنظیم شود که پس از تحریم نیز بتوان ارتقاء و ادامه این روابط را در دستور کار قرار داد.

به گفته حسنوند در این سفر پیام کتبی دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به دست رئیس پارلمان کره جنوبی مبنی بر دعوت از وی برای حضور در کشور جمهوری اسلامی ایران رسانده شده است.

ارتباط میان کمیسیون "صنعت و انرژی کره جنوبی" و "کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی"

این نماینده با اشاره به اینکه "مطالبات ایران از کره جنوبی" موضوع دیگر مورد بحث در این سفر بود لذا نمایندگان کمیسیون انرژی در این زمینه راهکار ارائه کردند، افزود: همچنین از آنجا که خواستار همکاری‌های پارلمانی با آن‌ها بودیم ارتباطی میان کمیسیون "صنعت و انرژی کره جنوبی" و "کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی" برقرار شد چراکه معتقدیم در کنار دیپلماسی دولت‌ها، دیپلماسی مجالس نیز یکی از موضوعات بسیار موثر در روابط کشورها است، درواقع می‌توان به نمایندگی از مردم روابط میان دو کشور را تحکیم کرد.

بازدید از چند شرکت پتروشیمی کره جنوبی

وی با بیان اینکه جلسات دیگری نیز از این پس با مسئولان عالی رتبه و سفیر کشور کره‌جنوبی برگزار خواهند کرد، اضافه کرد: به‌منظور آشنایی با تجربیات آن‎ها از چند شرکت پتروشیمی این کشور نیز بازدید کردیم و فعالیت‌های آن‌ها مورد بررسی تخصصی اعضای کمیسیون قرار گرفت.

مقامات کره جنوبی برای عودت طلب ایران قول‌هایی دادند

رئیس کمیسیون انرژی مجلس همچنین با بیان اینکه ایران از برخی از کشورها مطالباتی دارد که مرتبط با موضوع تحریم نیست و این طلب به قبل از زمان تحریم مرتبط می‌شود، اظهار کرد: عودت این طلب حق قانونی مردم ایران است البته مقامات کره‌جنوبی قول‌هایی برای تحقق این مهم دادند لذا امید است بتوان به طریق مختلف این طلب را از آن‌ها دریافت کرد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: انرژی گاز نفت مجلس شورای اسلامی ایران عربستان علی لاریجانی شورای اسلامی کره جنوبی جمهوری اسلامی ایران پتروشیمی مردم ایران کره جنوبی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی فرآورده های نفتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۴۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش فروش نفت و بازگشت منابع ارزی با تلاش‌های وزارت نفت

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: با تلاش‌های وزارت نفت شاهد افزایش فروش نفت و فرآورده‌های نفتی و بازگشت منابع ارزی آن به کشور هستیم.

مصطفی نخعی در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، با بیان اینکه فروش نفت و فرآورده‌های نفتی از مهم‌ترین راه‌های تأمین منابع ارزی کشور است، اظهار کرد: افزایش صادرات نفت حاصل تلاش کارکنان صنعت نفت است، از آنجا که آنان برای توسعه صنعت نفت زحمات زیادی متحمل می‌شوند رسیدگی به نیازها و مشکلات آنها در اولویت قرار دارد.

وی افزود: خوشبختانه در طول سال ۱۴۰۲ به‌دنبال تلاش‌های گسترده وزارت نفت، شاهد افزایش فروش نفت و فرآورده‌ها و بازگشت منابع ارزی به کشور بودیم.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با قدردانی از وزارت نفت بابت تلاش‌های انجام‌شده برای افزایش فروش و صادرات نفت در شرایط تحریمی تصریح کرد: منابع ارزی حاصل از نفت، گاز و میعانات گازی  افزایش یافته است و امیدواریم این رشد سال آینده نیز ادامه یابد.

نخعی اظهار  کرد: کارکنان صنعت نفت با سختی‌های بسیاری روبه‌رو هستند، زیرا باید در سکوهای گازی و نفتی به دور از خانواده در وسط دریا شبانه‌روزی فعالیت کنند و به‌دنبال این تلاش‌ها، ما حتی یک ساعت افت فشار ارسال گاز از سکوها را نداریم، از این رو باید بیش از پیش برای رسیدگی به مسائل کارکنان تلاش شود.

دیگر خبرها

  • آغاز کاهش تولید گاز پارس جنوبی از ۱۴۰۴
  • صادرات تجهیزات پالایشی به پروژه‌های فراسرزمینی/ توزیع ۵۰ درصدی گاز مایع کشور به شیوه الکترونیکی
  • کیفیت و کمیت بنزین زیرذره بین
  • افزایش فروش نفت و بازگشت منابع ارزی با تلاش‌های وزارت نفت
  • گام‌های رو به‌ جلو صنعت پالایش ایران در ۱۴۰۲ چه بود؟
  • آغاز افت تولید گاز پارس جنوبی از ۱۴۰۴
  • دفتریان: توجه لایحه برنامه هفتم به توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر کافی نیست
  • حدود ۱۵ میلیون لیتر بنزین مصرف شد
  • انتخاب عکس نوجوان سبزواری درسالانه عکاسی از موزه‌های نفت
  • رونمایی از کتاب «میدان نفتون، از آغاز تاکنون»