Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسینی عصر چهارشنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: بر اساس قانون برنامه ششم توسعه از مجموع اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای کشور مقرر شد تا پایان برنامه ششم توسعه سهم استان ها ۳۰ درصد باشد، اما اکنون سهم استان ها کمتر از ۲۰ درصد است.

وی ادامه داد: مهمترین ماموریت دستگاه های اجرایی استان استفاده از ۸۲ درصد اعتبارات ملی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر بتوان امکان زمینه حضور وزرا را در استان فراهم کرد می توان منابع بیشتری را برای استان اختیار کرد.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی گفت: امسال از اعتبار متوازن با توجه به شرایط اقتصادی احتمال عدم تخصیص بسیار است و در خصوص سه درصد نفت و گاز امسال به دلیل کمبود فروش نفت عدم وصول آن پیش بینی می شود بنابراین باید مدیران از اعتبارات و اسناد خزانه برای طرح های ملی استان یا از اعتبارات صندوق توسعه ملی استفاده کنند و باید ظرفیت های قانون بودجه را بررسی کرده و برای استان به کار گیرند.

حسینی با بیان اینکه یکی از مباحث مهم اعتبارات خسارت سیل است، اظهار کرد: هیات وزیران از محل ماده ۱۰ و ۱۲ رقم قابل توجهی برای اعتبارات خسارت سیل مصوب کرده است و استان ما جز ۱۶ استان سیل زده لحاظ نشده بود اما با پیگیری مجدد، استان مرکزی در لیست قرار گرفت و تخصیص به پیگیری استان و مسئولین استانی نیازمند است.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی گفت: در ارتباط با آبخیز داری اعتبارات خوبی در سطح ملی وجود دارد که باید تلاش شود سهم استان از این اعتبارات محقق گردد.

کد خبر 4669648

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد حسینی نمایندگان مجلس اعتبارات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۴۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی مدارس استان بوشهر

احمد محمدی زاده در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تمرکز امسال استان بوشهر علاوه بر سایر موارد مهم و اولویت دار، بر روی آموزش و پرورش است و برنامه‌های متنوعی برای بهبود سطح کیفی تعلیم و تربیت و پرورش آینده سازان کشور، تدارک دیده ایم.

استاندار بوشهر از تخصیص ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی مدارس استان بوشهر خبر داد و خاطر نشان کرد: در نخستین اقدام و بدنبال پیگیری‌های صورت گرفته، تفاهم نامه‌ای بین استانداری بوشهر و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور منعقد و مقرر شد ۲۵۰۰ میلیارد تومان به طرح‌های اولویت دار نوسازی مدارس استان بوشهر تزریق شود.

محمدی زاده تصریح کرد: بر اساس تفاهم نامه منعقده، مبلغ ۱۰۰۰ میلیارد تومان توسط استانداری و ۱۵۰۰ میلیارد تومان نیز توسط سازمان نوسازی مدارس کشور تامین می‌شود.

استاندار بوشهر در ارتباط با جزئیات این تفاهم نامه نیز گفت: از مجموع اعتباراتی که توسط استانداری تامین شده، ۷۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات تملک دارایی استان، ۱۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات مسئولیت اجتماعی صنعت نفت و ۲۰۰ میلیارد تومان نیز از محل مولدسازی به نوسازی مدارس استان بوشهر ابلاغ می‌شود.

محمدی زاده ابراز داشت: ۷۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی نوسازی مدارس، ۳۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات خیرین و ۵۰۰ میلیارد تومان نیز از اعتبارات کشوری مولدسازی تخصیص یافته است.

وی افزود: با این اقدام، بیش از ۱۷۰ مدرسه استان بوشهر، تجهیز و نوسازی شده و به عنوان اولین و تنها استان کشور هستیم که سرانه و تراکم فضای آموزشی به میزان استاندارد رسیده و مشکل فضای فیزیکی مدارس استان نیز به طور کامل رفع می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • آیا ایران نفت خود را مفت می‌فروشد؟
  • گره تخصیص بودجه برای «رفع فقر سه دهک اول» باز نشد!؟
  • رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی پیگیری تخصیص حقوق دولتی استان از محل درآمدی و عایدی‌های استان
  • مدیران مصوبات سفر رئیس‌جمهور را پیگیری کنند
  • انتقاد دیوان محاسبات از افزایش نامتعارف هزینه برخی دستگاه‌ها
  • تخصیص ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی مدارس استان بوشهر
  • پیگیری اخراج ۱۰۰ نفر از کارگران شرکت کاغذ پارس
  • توسعه خوابگاه‌های متاهلی دانشجویی نیازمند تخصیص اعتبارات
  • اختصاص ۳ همت از محل مسئولیت‌ اجتماعی وزارت نفت به کهگیلویه و بویراحمد
  • پیگیری کنترل سرعت شبکه حمل‌ونقل عمومی با استفاده از سامانه‌های هوشمند