Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدمهدی شهریاری روز چهارشنبه در دومین جلسه استانی شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بر تکمیل و بهره‌برداری از یادمان‌های دوران دفاع مقدس در استان تاکید کرد و افزود: در نشستی که با معاون رییس جمهوری داشتیم، روند احداث این یادمان‌ها در سطح استان مطلوب ارزیابی نشد و ضروری است دستگاه‌های معین در اسرع وقت گزارش آخرین وضعیت احداث این یادمان‌ها را ارائه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تخصیص نیافتن اعتبارات ملی برای احداث این یادمان‌ها، گفت: وزارتخانه‌های دستگاه‌های معین احداث این یادمان‌ها، نقش خود را در تامین اعتبارات مورد نیاز ایفا نکرده‌اند.

وی ادامه داد: مدیریت واحد لازمه احداث و تکمیل روند عمرانی این یادمان‌هاست و تدوین آیین‌نامه وظایف فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها در احداث و نگهداری یادمان‌های دوران دفاع مقدس استان ضروری است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه گفت: طی چند سال اخیر ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای احداث یادمان‌ها، ساماندهی گلزار شهدا، احداث موزه دفاع مقدس و اعزام راهیان‌نور در استان اختصاص داده شده است.

محمد حضرتی پر اظهار داشت: سه میلیارد و ۴۸۶ میلیون تومان تا سال ۱۳۹۷ فقط برای یادمان مصدومان شیمیایی سردشت به اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت شد.

وی با اشاره به رویکرد سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان به مقوله ایثار و شهادت بیان کرد: بیش از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان نیز با مجموع اعتبارات بازسازی و احداث یک المان به میراث فرهنگی و برای ایجاد موزه جنگ اعطا شده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به گزارشی از روند احداث یادمان شهدای گمنام در استان، گفت: این استان دارای ۶ یادمان اصلی است.
سرهنگ پاسدار جلیل وحیدی با بیان اینکه آذربایجان‌غربی در بین پنج استان میزبان راهیان‌نور ضعیف‌ترین زیرساخت را دارد، افزود: در سال ۱۳۹۳ با مسئولان استانی و کشوری رایزنی شد تا یادمان‌های استان مورد توجه قرار گیرد؛ یادمان شهید باکری نیز با موافقت استاندار وقت مقرر شد به یادمان‌های استان اضافه شود.
وی اضافه کرد: اداره‌کل حمل و نقل استان معین یادمان شهید «زین‌الدین» است که در کیلومتر ۱۵ جاده سردشت بانه قرار دارد و فاقد هر زیرساختی است.
وحیدی افزود: یادمان «دوپازا بلفت» در کیلومتر ۲۰ سردشت و مرکز کیله نیز وضعیت خوبی ندارد و معین آن نیز سازمان جهاد کشاورزی استان است و فقط المان و سکوی روایت‌گری دارد.
وی با بیان اینکه اداره معین یادمان «شهدای تمرچین» اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت است، گفت: این یادمان سرویس بهداشتی دارد ولی فاقد نمازخانه و سایر زیرساخت‌هاست.
وحیدی با بیان اینکه در استان یادمان درجه یک وجود ندارد، افزود: یک یادمان درجه ۲ داریم که از نظر زیرساختی تعریفی ندارد.
وی اضافه کرد: یادمان شهید «ناصر کاظمی» در کیلومتر پنج جاده پیرانشهر به سردشت نیز که اداره‌کل ورزش و جوانان معین آن است، دارای معارض می باشد.
وحیدی اظهار داشت: یادمان شهید «بروجردی» که از نظر جغرافیایی در دسترس‌ترین جای استان است در سه راه نقده واقع شده و اداره‌کل دادگستری معین آن است؛ این یادمان حسینیه دارد ولی اداره گاز معتقد است که حریم قانونی در آنجا رعایت نشده است.
وی اضافه کرد: ششمین یادمان استان یادمان «شهدای شیمیایی سردشت» می‌باشد که اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسالمی معین آن است.

در پایان این جلسه حکم انتصاب «محمدمهدی شهریاری» به عنوان رییس ستاد هماهنگی و پشتیبانی راهیان نور آذربایجان‌غربی با امضای سردار سرتیپ بهمن کارگر، رییس ستاد مرکزی راهیان نور کشور به وی اهدا شد.

آذربایجان‌غربی در دوران دفاع مقدس در معرض حمله‌های زمینی و هوایی دشمنان بود و اکنون نیز باب شهادت در این استان مرزی باز است.

۷۱۲۵/‏۳۰۷۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۴۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از واحد تولیدی کنسانتره در ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، عتباتی و مجیدی پس از بازدید از قسمت‌های مختلف همچون خط تولید و آزمایشگاه، در نشستی که با مدیران این کارخانه داشتند ضمن استماع مشکلات أن از جمله تامین آب مورد نیاز کارخانه، دستور طرح آنها را در کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری استان با دعوت از مدیران استانی ادارات و نهاد‌های متولی را صادر نمودند.
دکتر ناصر عتباتی در حاشیه این بازدید در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی دادگستری استان بیان داشت: واحد تولیدی دهلر ارومیه یکی از مجموعه کارخانجات این واحد تولیدی است که با سرمایه‌گذاری خارجی در ۱۲ کشور جهان در زمینه بازاریابی و ارائه مواد طبیعی جهانی فعالیت دارد.
عتباتی ادامه داد: این واحد تولیدی نه تنها زمینه اشتغال ۲۰۰ نفر را فراهم نموده است بلکه با مصرف روزانه ۱۰۰۰ تن محصول سیب استان نقش مهمی در خرید دسترنج کشاورزان خصوصاً استان آذربایجان غربی که قطب تولید سیب در کشور است دارد.
رئیس کل دادگستری استان تاکید کرد: می‌بایست از سرمایه‌گذاری خارجی که مورد تاکید مقام معظم رهبری، ریاست محترم قوه قضائیه و ریاست جمهوری است حمایت نمود، خصوصاً واحد‌های تولیدی همچون دهلر که نقش موثری در صنایع تبدیلی تولیدات باغی و کشاورزی استان و ارزآوری به کشور را دارد.
عتباتی جذب سرمایه گذاری خارجی را در رشد اقتصادی کشور بسیار مهم و کلیدی عنوان کرد و تلاش برای افزایش و توسعه سرمایه گذاری خارجی در کشور را مورد تاکید قرار داد و حمایت‌های گسترده را در این زمینه خواستار شد.

دیگر خبرها

  • کنگره‌های شهدا باید جریان‌ساز و هنرمندانه برگزار شود
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • دیدار رئیس بنیاد مسکن کشور با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگه‌داشت یاد شهداست
  • فعالیت پنج تشکل ایثارگری در آذربایجان‌غربی
  • تاکید بر نقش مهم و اثرگذار صداوسیما در اجرای طرح جوانی جمعیت
  • بازدید رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از واحد تولیدی کنسانتره در ارومیه
  • انعقاد تفاهم نامه همکار بین اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان غربی و دانشکده دامپزشکی دانشگاه ارومیه
  • دمای هوای آذربایجان‌غربی افزایش می‌یابد
  • ساخت ۱۸۰۰ کلاس درس در آذربایجان غربی