Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-24@14:07:31 GMT

ترویج کتابخوانی سبب کاهش معضلات اجتماعی می شود

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۴۴۶۷۶

ترویج کتابخوانی سبب کاهش معضلات اجتماعی می شود

مدیر کل کتابخانه های عمومی مازندران گفت: ترویج کتابخوانی سبب کاهش معضلات اجتماعی و خلوت شدن راهروهای دادگستری می شود و باید تلاش کنیم این کالبد در روح وحدت، همگرایی با تزریق امید و نشاط اجتماعی در جامعه دمیده شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، آرزو ولیپور عصر امروز در اولین جلسه شورای اداری کتابخانه های استان مازندران که در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان رامسر برگزار شد افزود: ترویج کتابخوانی سبب کاهش معضلات اجتماعی و خلوت شدن راهروهای دادگستری می شود و باید تلاش کنیم این کالبد در روح وحدت، همگرایی با تزریق امید و نشاط اجتماعی در جامعه دمیده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیر کل کتابخانه های عمومی مازندران با اشاره به اینکه فرمانداران در شهرستانها از عملکرد مدیران کتابخانه ها رضایت کامل دارند گفت: کمبود نیروی انسانی در برخی ادارات وجود دارد.

وی افزود: در کلاردشت و رامسر با کمبود نیرو مواجه هستیم و امکان انتقال نیروها بعلت شرایط شغلی و خانوادگی آنها وجود ندارد و بزودی چند نیروی انسانی در کتابخانه های رامسر مشغول بکار می شوند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران بیان کرد: رابطه روسای ادارات شهرستان ها با فرمانداران باید تقویت شود و کیفیت جلسات انجمن باید ارتقاء یابد؛ در اینصورت است که نتایج عملکرد هم بهتر می شود.

وی توجیه مسائل مهم و سیاست های اساسی نهاد برای کتابداران را بسیار پراهمیت دانست و گفت: تشکیل مداوم و منظم جلسات شورای اداری هر شهرستان با حضور تمامی همکاران الزامی است تا کتابداران با آگاهی و آمادگی کامل در جهاد فرهنگی خود حاضر باشند.

ولیپور، درخشش کتابداران استان در جشنواره کتابخوانی رضوی را ستود و بیان داشت: افزایش آمار شرکت کنندگان در این دوره از جشنواره در استان، نشاندهنده غلبه روحیه مذهبی و دینی و اعتقادی در میان کتابداران است به طوری که کیفیت عملکرد را بسیار بیشتر و بهتر می کند و امیدواریم با عنایت های امام رضا(ع) مشکلات و ایرادات موجود هم برطرف شود تا با خلوص بیشتر، نتایج ارزشمندتری به دست آید.

وی نظم و انضباط را اساس کار فرهنگی دانست و هرگونه بی انضباطی را مغایر با ذات حرفه کتابداری برشمرد و اظهار داشت: در حال حاضر، نظم، حاکم بر مدیریت تمامی کتابخانه هاست اما روسای ادارات باید جلوی همان حداقل ها و استثناها را هم بگیرند تا با یک وحدت رویه و انضباط فراگیر ورعایت کامل قانون، با شتاب مناسب رو به جلو حرکت کنیم.

محمد آزاد، فرماندار رامسر نیز، فعالیت های بدون حاشیه و کاملا فرهنگی کتابخانه های عمومی را مورد تحسین قرار داد و با قدردانی از برنامه های موثر کتابخانه های عمومی رامسر، اظهار داشت: در جلسات انجمن کتابخانه های عمومی تمام تلاشمان را انجام می دهیم تا مشکلات را به حداقل و کارآمدی و تاثیرگذاری را به حداکثر برسانیم.

وی افزود: از جمله فعالیت هایی که سبب شده است تا کتابخانه ها از مخاطبین بیشتری در رامسر برخوردار شوند، برپایی نمایشگاه های مختلف در کتابخانه ها بوده که جای بسی قدردانی دارد.

آزاد با بیان اینکه رامسر به عروس شهرهای ایران شهرت دارد، بیان داشت: خواسته قلبی ما این است که زیبایی های رامسر را با زیبایی فرهنگی بخصوص کتابخوانی همراه کنیم و اطمینان داریم گردشگری در رامسر با فعالیت های فاخر فرهنگی رونق بیشتری خواهد یافت.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۴۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه کتابخانه‌های سیار و ایجاد زنگ کتابخوانی در مدارس کشور

دببرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، توسعه کتابخانه‌های سیار در مناطق کمتربرخوردار و روستاها و ایجاد زنگ کتابخوانی در مدارس کشور را از جمله اقدامات در دستور کار این نهاد اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، مهدی رمضانی، بعدازظهر امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کردستان اظهار کرد: ۳۸۰۰ کتابخانه عمومی در کشور وجود دارد که ۲۸۰۰ مورد آن زیر نظر نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و ۱۰۰۰ مورد نیز به صورت مشارکتی با بخش خصوصی اداره می‌شود.

وی افزود: در بُعد کتابخانه‌های عمومی، جزو ۲۰ کشور اول دنیا و در آسیا جزو پنج کشور اول هستیم.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به اینکه سیاست اصلی دولت اتمام پروژه‌های نیمه تمام است، خاطرنشان کرد: برنامه کلان ما تکمیل کتابخانه‌های مرکزی است چون ظرفیت‌های فرهنگی ما را شکل می‌دهد.

رمضانی توسعه کتابخانه‌های سیار را از دیگر اقدامات در دستور کار برشمرد و اضافه کرد: کتابخانه‌های سیار در مناطق کمتر برخوردار و روستاها دسترسی مردم به کتاب را افزایش می‌دهد که هم‌اکنون ۵۰ مورد از آن در کشور وجود دارد.

وی تاکید کرد؛ پایه فعالیت‌ها باید در حوزه کودک و نوجوان متمرکز شود که در این راستا درصدد ایجاد زنگ کتابخوانی در مدارس هستیم.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با بیان اینکه برگزاری برنامه‌های فرهنگی متنوع و متعدد موجب مراجعه مردم به کتابخانه می‌شود، ادامه داد: بیش از ۷۰۰ محفل ادبی در کتابخانه‌های عمومی کشور شکل گرفته است و در ماه رمضان گذشته نیز ۴۷۰۰ ساعت محتوای قرآنی در کتابخانه‌های کشور تولید و مصرف شد.

عضویت ۱۰ میلیون نفر در کشور در کتابخانه‌های عمومی

رمضانی ادامه داد: ۱۰ میلیون نفر از مردم کشور عضو کتابخانه‌های عمومی هستند که کمتر از سه میلیون نفر آنها کتاب به امانت برده و تراکنش داشته‌اند.

وی در مورد وضعیت کتابخانه‌های عمومی استان کردستان نیز گفت: از سنوات قبل شاهد عدم توجه به کتابخانه‌های استان بوده‌ایم و این مسئله بر فضای کتابخانه‌ای شهرهای استان تأثیر داشته است.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تصریح کرد: در صورتی که فضای مناسب برای ایجاد کتابخانه در استان در اختیار ما قرار گیرد ما آمادگی تجهیز آن را با امکانات لازم داریم.

رمضانی خاطرنشان کرد: چندین پروژه نیمه تمام نیز در کردستان وجود دارد که دو پروژه آن در آستانه بهره‌برداری و تکمیل شدن است.

کد خبر 747612

دیگر خبرها

  • توسعه کتابخانه‌های سیار و ایجاد زنگ کتابخوانی در مدارس کشور
  • رشد ۳ برابری فعالیت‌های فرهنگی در کردستان
  • زمینه توسعه فرهنگ کتابخوانی در کردستان مهیا است
  • مسئولین استان نسبت به کتابخانه‌ها متفاوت عمل کنند
  • رتقای سرانه مطالعه از مهم‌ترین راهکار‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • نحوه مدیریت و رویکرد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان متحول شده است
  • فرهنگ کتابخوانی را بین پیشکسوتان جهاد و مقاومت ترویج دهیم
  • لزوم اجرای برنامه های فرهنگی با محوریت کتاب و کتابخوانی
  • ترویج فرهنگ کتابخوانی نیاز امروز جامعه است
  • کتابخانه‌های عمومی با برگزاری برنامه‌های فرهنگی مردم را به کتابخوانی ترغیب کنند