Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  برای اینکه متوجه شویم هوش هیجانی کسی بالا است یا پایین، لازم نیست حرف‌های او را بشنویم. در واقع بدون آنکه حتی نیازی به باز کردن دهان باشد، می‌توانیم از روی رفتار‌های دیگران هوش هیجانی آن‌ها را ارزیابی کنیم.

شاید شخص نیت خوبی داشته باشد یا به دنبال برقراری یک رابطه‌ی دوستانه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما یا نمی‌داند که چطور باید این کار را انجام دهد یا روی توانایی‌های ذهنی‌ای که برقراری یک ارتباط بهتر با دیگران ضروری هستند کار نکرده است. در ادامه به بعضی از رفتار‌های افرادی می‌پردازیم که هوش هیجانی پایینی دارند.

۱- بدترین تصور ممکن را در مورد دیگران دارند

ما بیشتر تصمیمات خود را با اطلاعات ناقص می‌گیریم، یعنی مجبوریم برای پوشاندن این فاصله، کار تصمیم گیری را با گمانه زنی پیش ببریم. با این حال، وقتی پای حدس زدن در مورد انگیزه‌های دیگران به میان می‌آید، کسانی که هوش هیجانی پایینی دارند به طور خودکار تصور می‌کنند رفتار‌های دیگران تنها از روی خودخواهی یا حتی بدخواهی است
آن‌ها منفی‌ترین گرایشاتی که در وجود خودشان نهفته را به دیگران نسبت می‌دهند.

۲- به همه چیز یک نگاه مطلق دارند

بعضی افراد به طور خودکار تصور می‌کنند تجربیاتی که آن‌ها در زندگی داشته اند معمول و همه گیر هستند و به همین خاطر خیال می‌کنند از عقاید و احساسات و آنچه که بر دیگران گذشته، آگاهند.

به همین دلیل، مثلاً اگر در خانواده‌ی خاصی بزرگ شده باشند، تصور می‌کنند (شاید ناخودآگاه) که دیگران هم چنین شرایطی داشته اند. این افراد اگر علاقه‌ی زیادی به مباحث سیاسی یا مسائل اخلاقی داشته باشند، تصور می‌کنند هر کس دیگری که «درست فکر می‌کند» هم حتماً همان عقیده و احساس آن‌ها را دارد.

این افراد وقتی متوجه می‌شوند همه با نظرات آن‌ها موافق نیستند، شگفت زده، خجالت زده یا حتی خشمگین می‌شوند.

۳- اسم دیگران را فراموش می‌کنند

همه‌ی ما گاهی اسم دیگران را فراموش می‌کنیم، اما کسانی که هوش هیجانی پایینی دارند تقریباً هیچ تلاشی برای به خاطر سپردن اسم‌ها نمی‌کنند.

از آنجایی که به خاطر سپردن اسم دیگران یکی از ساده‌ترین و مؤثرترین روش‌ها برای برقراری یک رابطه‌ی دوستانه با دیگران است، اگر دائماً این اشتباه را مرتکب می‌شوید، همین مسأله نشان می‌دهد در واقع به فکر و احساس دیگران اهمیتی نمی‌دهید.

۴- موضوع بحث را به خودشان می‌کشانند

تقریباً در هر گفتگوی میان فردی ای، ما این انتخاب را داریم که با پاسخ خود یا موضوع بحث را تغییر دهیم یا از تداوم آن حمایت کنیم.

کسانی که هوش هیجانی پایینی دارند به شکلی متعصبانه از پاسخ‌هایی استفاده می‌کنند که موضوع بحث را تغییر می‌دهند؛ مثلاً در جواب صحبت‌های طرف مقابل خود می‌گویند «این ماجرا مرا یاد اتفاقی که برای خودم افتاده می‌اندازد» یا «پارسال همین اتفاق برای من هم افتاد».

اما در مورد کسانی که هوش هیجانی بالاتری دارند، احتمال اینکه از پاسخ‌های حمایتی استفاده کنند بیشتر است؛ مثلاً در جواب می‌گویند: «برایم تعریف کن چه اتفاقی برایت افتاده بود.»

۵- بیشتر گوینده هستند تا شنونده

یک نکته‌ی کلیدی وجود دارد که همیشه در میانه‌ی صحبت هایتان باید به آن توجه داشته باشید و آن این است که باید از خودتان بپرسید اصلاً برای چه در حال صحبت هستید. این روش کمک می‌کند به جای اینکه دائماً گوینده باشید، به حرف‌های دیگران هم گوش کنید. کسانی که هوش هیجانی پایینی دارند به ندرت این سؤال را از خودشان می‌پرسند.

۶- چندین کار را همزمان باهم انجام می‌دهند

کسانی که هوش هیجانی پایینی دارند زمانی که در حال گفتگو و تعامل با دیگران هستند در حقیقت همزمان چندین کار را باهم انجام می‌دهند. آن‌ها ملاقات بعدی شان را پیگیری می‌کنند، تلفن خود را چک می‌کنند و در مجموع به هر چیزی جز کسی که با او در حال صحبت هستند توجه نشان می‌دهند.

مانند فراموش کردن اسم ها، بی توجهی به دیگران هم نشان دهنده‌ی بی میلی به ارتباط با دیگران و احترام قائل نشدن برای آن‌ها است.

۷- هیچ حرفی برای گفتن ندارند

این نکته شاید خلاف آنچه در موارد چهار و پنج مطرح شد به نظر بیاید، اما نکته این است که افرادی که هوش هیجانی پایینی دارند، این ضعف را هم می‌توانند با میل به سلطه جویی در گفتگو نشان دهند، هم با منفعل بودن در آن.

اگر همیشه در گفتگو‌ها طرف مقابل تان مجبور می‌شود با سؤال‌های پی در پی شما را وادار به شرکت در بحث کند، این مسأله احتمالاً نشان می‌دهد که شما باید روی هوش هیجانی خود کار کنید.

منبع:روزیاتو

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سرگرمی روانشناسی تست هوش معما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۵۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواب‌رفتگی پاها نشانه کمبود کدام ویتامین است؟

افزایش زخم‌های دهانی و افت توان ذهنی می‌تواند نشانگر کمبود ویتامین B۱۲ باشد. احساس خواب رفتگی در پاها هم احتمالاً ناشی از کمبود این ویتامین است.

در صورت تجربه این علائم، توصیه می‌شود به منابع غنی از ویتامین B۱۲ مانند ماهی، مرغ، گوشت قرمز و محصولات لبنی توجه کنید و با مشاوره پزشک، رژیم غذایی مناسبی را برای خود ترتیب دهید.

به گزارش فرطب، ویتامین B۱۲ برای ساخت گلبول‌های قرمز خون ضروری است و نقش مهمی در حفظ سلامت سیستم عصبی و تولید DNA دارد. علاوه بر این، برای تولید میلین – ماده چربی که عصب‌ها را پوشش می‌دهد – نیز نیازمند ویتامین B۱۲ هستیم.

به این ترتیب، اهمیت وجود این ویتامین در رژیم غذایی برای حفظ سلامت بدن و عملکرد بهتر سیستم عصبی بسیار مهم است.

ویتامین B۱۲ از اهمیت بسیاری برای حفظ سلامت عصب‌ها برخوردار است؛ بدون مقدار کافی از این ویتامین، عصب‌ها از پوشش حفاظتی خود محروم می‌شوند و احساس خواب رفتگی نیز ایجاد می‌شود.

علاوه بر این، سردرد، خستگی و از دست دادن اشتها از دیگر علائم کمبود ویتامین B۱۲ هستند. برای رفع کمبود این ویتامین، علاوه بر مصرف مکمل‌ها و داروهای مربوطه، می‌توان از محصولات حیوانی مانند ماهی، گوشت، مرغ، تخم مرغ، جگر و همچنین محصولات لبنی و غلات نیز استفاده کرد.

تشخیص کمبود ویتامین B۱۲ ممکن است زمان‌بر باشد و برای ظاهر شدن علائم آن، سال‌ها زمان می‌طلبد، اما توجه به نشانه‌ها و مشاوره با پزشک می‌تواند در تشخیص و درمان موثر کمبود این ویتامین کمک کند.

جمع بندی

خواب رفتگی پاها ممکن است نشانه‌ای از کمبود ویتامین B۱۲ باشد، زیرا این ویتامین نقش مهمی در حفظ سلامت عصب‌ها و تولید میلین دارد که پوشش حفاظتی عصب‌هاست. برای تقویت ویتامین B۱۲، می‌توان از محصولات حیوانی مانند ماهی، گوشت، تخم‌مرغ و محصولات لبنی استفاده کرد. همچنین، مشاوره با پزشک و آزمایشات منظم می‌تواند در تشخیص و درمان کمبود ویتامین B۱۲ مفید باشد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • هفت سین، هفت میم یا هفت سِپند؟
  • دو بینی نشانه کدام بیماری است؟
  • پیشگویی زمان مرگ دیگران توسط تجربه‌گر مرگ
  • این نشانه باورنکردنی از زوال عقل خبر می‌دهد
  • متولدین هر ماه چگونه عاشق می‌شوند؟
  • یک نشانه باورنکردنی که می‌تواند از علائم زوال عقل باشد
  • 7 نشانه مهم تومور مغزی
  • خواب‌رفتگی پاها نشانه کمبود کدام ویتامین است؟
  • این نشانه‌ها می‌گویند که فرد به پایان زندگی خود نزدیک شده است
  • «سی روایت، سی نشانه»، از رادیو صبا