Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-03-28@17:49:22 GMT

افسردگی در پیری محصول آلودگی هوا

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۴۵۳۰۱

افسردگی در پیری محصول آلودگی هوا

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد آلودگی هوا ریسک بروز افسردگی در سالمندی را بیش از یک سوم افزایش می‌دهد. 

دانشمندان دانشگاه ادینبورگ در این مطالعه دریافتند، افرادی 50 ساله‌ای که در مناطق آلوده زندگی می‌کنند، در سال‌های بعدی زندگی خود سلامت روان ضعیفی دارند. 

محققان در این پژوهش آلودگی هوا و سایر معیارها برای بروز افسردگی را رتبه‌بندی کردند و در نهایت دریافتند، آلودگی هوا منجر به بروز التهاب و پس از‌ آن افسردگی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانشمندان معتقدند، قرار گرفتن در معرض هوای سمی می‌تواند به طور مستقیم مغز را تغییر دهد؛ در حالی که حضور در مناطق پر سر و صدا نیز ممکن است مردم را به شدت تحت تأثیر قرار دهد و به سلامت روان آنها آسیب بزند.

محققان دانشگاه ادینبورگ در این مطالعه بیش از 10 هزار فرد را که در محدوده سنی 50 تا 95 سال قرار داشتند، مورد مطالعه قرار دادند.

جورجو برایانی، محقق ارشد این مطالعه می‌گوید: «دسترسی به امکانات، وسایل حمل و نقل عمومی، کاهش مشکلات محیطی در منطقه مسکونی و ارائه فرصت‌های بهداشت عمومی برای حمایت از سالمندی بی‌تنش ضروری است».

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: آلودگی هوا افسردگی سلامت روان مغز سر و صدا سلامت حمل و نقل مشکلات آلودگی هوا افسردگی حمل و نقل سر و صدا مغز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۵۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشگیری از پیری عضلات با این ۵ حرکت ساده (فیلم)



منبع:پیج dr.hoseleh

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: هیکل و عضلات اوزیل یک سال پس از خداحافظی (فیلم)

دیگر خبرها

  • محققان : تنها دو شب کم‌ خوابی می‌تواند باعث احساس پیری در شما شود
  • ۶ نفر از ۱۰ بازمانده سکته مغزی سال ها بعد دچار افسردگی می شوند
  • ۶ نفر از ۱۰ بازمانده سکته مغزی سالها بعد دچار افسردگی می شوند
  • اعتراف تکان‌دهنده ریچارلیسون: به خودکشی فکر می‌کردم!
  • چرا چین و چروک پوست ایجاد می‌شود؟
  • ترفندهای زنان برزیلی در متوقف کردن پیری
  • پیشگیری از پیری عضلات با این ۵ حرکت ساده (فیلم)
  • آلودگی آب‌های سطحی در مناطق سیل زده، عامل بروز بیماری‌های پوستی/ کودکان تن به آب نزنند
  • آلودگی آب‌های سطحی عامل بروز بیماری‌های پوستی/ کودکان تن به آب نزنند
  • درمان اضطراب خطرات قلبی را نیز کاهش می دهد